logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۴
[ شناسه خبر : ۲۷۵۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل آموزش و پروش استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا؛

برنامه احلی من العسل در زنجان اجرا می‌شود/ حضور ۸۰ هزار دانش آموز در ۴۹۱ پایگاه تابستانی

برنامه-احلی-من-العسل-در-زنجان-اجرا-می‌شود-حضور-۸۰-هزار-دانش-آموز-در-۴۹۱-پایگاه-تابستانی
مدیرکل آموزش و پروش استان زنجان با اشاره به اجرای برنامه احلی من العسل در ایام شهادت حضرت قاسم، گفت: برنامه احلی من العسل در خصوص حضرت قاسم ابن الحسن(ع) است که برای شناساندن نوجوان شهید کربلا به نوجوانان و دانش آموزان اجرا می شود.

علی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به فعالیت‌های تابستانی آموزش و پرورش استان زنجان، اظهار کرد: با فروکش کردن بیماری کرونا برای تابستان امسال برنامه های تابستانی ویژه ای طراحی شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری کلاس ها به صورت حضوری و غیر حضوری در دستور کار است، ابراز کرد: کلاس های مختلف رایگان برای دانش آموزان در حال برگزاری است که یکی از این کلاس ها آموزش کمک های اولیه است.

مدیرکل آموزش و پروش استان زنجان با بیان اینکه سعی کرده‌ایم کلاس های تابستانی، ورزشی، فرهنگی و هنری و... را برای دانش آموزان کم برخوردار به صورت رایگان برگزار کنیم، تصریح کرد: ظرفیت سالن های ورزشی آموزش و پرورش در مناطق محروم در اختیار دانش آموزان کم برخوردار قرار گرفته است.

وی با اشاره به برنامه‌های تابستانی اداره کل آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: طرح شهید خرازی، اردوهای یک روزه تربیتی و... در حال برگزاری است.

اسماعیلی با بیان اینکه طی چند سال گذشته از اردوگاه های امام خمینی(ره) و شهید بهشتی زرند نمی توانستیم استفاده کنیم، عنوان کرد: اکنون از ظرفیت‌های اردوگاه های شهید بهشتی زرند و امام خمینی(ره) زنجان برای برگزاری اردوهای یک روزه و سفر های تربیتی استفاده می شود و پذیرش دانش آموزان کم برخوردار در این اردوگاه ها به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اجرای برنامه احلی من العسل در ایام شهادت حضرت قاسم، افزود: برنامه احلی من العسل در خصوص حضرت قاسم ابن الحسن(ع) است که برای شناساندن نوجوان شهید کربلا به نوجوانان و دانش آموزان اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش و پروش استان زنجان با اشاره به اجرای برنامه ایران قوی، افزود: این برنامه شبیه برنامه تلویزیونی عصر جدید است و استعدادهای مختلف دانش آموزی وارد این برنامه می‌شوند و مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که اختتامیه ملی ایران قوی در زنجان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اجرای برنامه مزرعه تابستانی من، خاطرنشان کرد: در این طرح هماهنگی‌های لازم جهت ارائه مشاوره های تخصصی توسط جهاد کشاورزی به دانش آموزان انجام شده است.

اسماعیلی افزود: دانش آموزان در طرح مزرعه تابستانی من، هم محصولاتی تولید می کنند و هم مهارت کسب می‌کنند.

اسماعیلی با بیان اینکه اردوی زیارتی اولی ها مختص دخترانه مقطع متوسطه دوم با ظرفیت ۱۰۰ نفر برگزار می‌شود، افزود: اگر خیرین و نهادهای مرتبط در تامین منابع مالی کمک کنند می‌توان از ظرفیت این اردو را افزایش داد.

وی با اشاره به باشگاه تخصصی نجوم در کانون سهروردی، افزود: این طرح به صورت ملی در زنجان برگزار می‌شود و زنجان دبیرخانه نجوم آماتوری کشور است.

وی با بیان اینکه ۴۹۱ پایگاه تابستانی در استان فعال است، افزود: بیش از ۳۶ هزار دانش آموز پسر در این پایگاه‌ها حضور دارد.

مدیرکل آموزش و پروش استان زنجان با بیان اینکه بیش از ۸۰ هزار دانش آموز از برنامه های پایگاه های تابستانی استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: ۱۷۳ پایگاه روستایی و ۳۲۰ پایگاه تابستانی شهری در زنجان فعال است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر