logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۱
[ شناسه خبر : ۲۷۵۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای کنترل و پخش سیلاب در استان زنجان اختصاص یافت

۲۵-میلیارد-تومان-اعتبار-برای-کنترل-و-پخش-سیلاب-در-استان-زنجان-اختصاص-یافت
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان بیان اینکه پروژه‌های مهم پخش سیلاب هم‌اکنون در شهرستان زنجان و ابهر در حال اجرا است، گفت: امسال ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای کنترل و پخش سیلاب به آبخیزداری استان اختصاص یافته است.

جعفر بیات در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه تقریبا تمام مناطق استان در معرض سیلاب احتمالی قرار دارند که در صورت رخداد می‌تواند خسارات جبران ناپذیری به این شهرها وارد کند گفت: از سال‌های گذشته اقدامات آبخیزداری و پیشگیری از سیلاب در سطح برخی از شهرستان‌های استان زنجان انجام شده است.

وی با بیان اینکه در شهرستانی ماهنشان طرح در مرحله مطالعه قرار دارد، افزود: در شهرستان‌های قیدار و هیدج طرح تکمیل شده و عملیات آبخیزداری در ابهر، هارون آباد و طارم نیز در حال انجام بوده و امسال تکمیل خواهد شد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه در سه دهه اخیر اقدامات بسیار موثر آبخیزداری در تمام شهرستان‌ها و آبادی‌های استان انجام شده و حداقل در 60 نقطه نیز اجرایی شده است، گفت: اقدامات پخش سیلاب سبب شده تا روستائیان نیز از این شرایط راضی باشند چرا که علاوه بر کنترل سیلاب سطح آب‌های زیرزمینی نیز افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه افزایش تجاوز به حریم‌ رودخانه عامل مهم آسیب در هنگام بروز سیلاب است، خاطر نشان کرد: مطابق با آمار‌ها خسارت سیلاب در دهه گذشته معادل با سه دهه قبل است و 80 درصد دلیل این امر نیز تجاوز به حد و حریم رودخانه‌ها است.

بیات با تاکید بر اینکه نظارت ضعیف سبب شده تا تجاوز به حریم رودخانه‌ها انجام شود، عنوان کرد: یکی از موضوعات مهم دیگری که به تشدید سیلاب کمک می‌کند شخم در جهت شیب در حوزه‌های بالای سکونتگاه‌ها است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های مهم پخش سیلاب هم‌اکنون در شهرستان زنجان و ابهر در حال اجرا است، گفت: امسال ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای کنترل و پخش سیلاب به آبخیزداری استان اختصاص یافته است، مطالعه سیل خیزی شهر ماهنشان نیز امسال با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان آغاز خواهد شد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر