logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۴
[ شناسه خبر : ۲۷۵۳۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

وصیت نامه امام حسین (ع) منشور قیام عاشورا است/ صدا و سیما با وضع مطلوب فاصله دارد

وصیت-نامه-امام-حسین-(ع)-منشور-قیام-عاشورا-است-صدا-و-سیما-با-وضع-مطلوب-فاصله-دارد
امام جمعه زنجان با اشاره به وصیت نامه امام حسین (ع) گفت: وصیت نامه امام حسین (ع) منشور قیام عاشورا است.

به گزارش موج رسا; آیت الله علی خاتمی در خطبه های نمازجمعه با بیان اینکه از فردا هفته امر به معروف و نهی از منکر شروع می شود، اظهار کرد: مردم یک جامعه مانند یک زنجیر باهم دیگر در ارتباط هستند و یکی از خصوصیات انسان اجتماعی بودن است و انسان از تنهایی بیزار است.

وی با بیان اینکه امروز هیچ کس امروز نمی تواند در جامعه تمام نیاز های خود را به تنهایی تامین کند، ابراز کرد: اگر افراد جامعه در کنار هم قرار گیرند و هر کس نقش خود را ایفا کند، افراد خود به خود به حقوق اجتماعی خودشان می رسند.
امام جمعه زنجان با بیان اینکه باید در بین مردم افرادی باشند که احساس مسئولیت کنند و خیر و شر را بشناسند و به دین و ابعاد دین آشنا باشند و مردم را به خیر دعوت کنند و از منکر بازدارد، عنوان کرد: منکر یعنی امور که مرود قبول دین و شرع و قانون و جامعه نیست.
وی با بیان اینکه امام علی (ع) در نهج البلاغه می فرمایند: تمام انسان ها مایل به خوشبختی هستند، ادامه داد: خوبی ها و شر ها زیاد است و در برابر نور، ظلمت است.
آیت الله خاتمی با بیان اینکه نشاط محرم نشاط بسیار خوبی است، افزود: کدام نشاط، از نشاط و هیجان و علاقه به امام حسین (ع) بالاتر است؟
وی با بیان اینکه پیامبر ۱۴۰۰ سال قبل، سه روز بعد از ولادت امام حسین (ع) فرمودند: شهادت فرزند من محبت و عاطفه و عشق و هیجانی در قلب ها ایجاد خواهد کرد که آن محبت و عشق و نشاط تا قیامت سرد نخواهد شد.
امام جمعه زنجان با بیان اینکه ۱۰ روز بیشتر است که نشاط را در جامعه می بینیم و این نشانه زنده بودن جامعه است، ابراز گرد: هر کس محبت و عاطفه امام حسین (ع) در قلبش است پیامبر می فرمایند: این شخص مومن است.
وی بیان کرد: پیامبر می فرمایند: دل های همه خداپرستان کانون محبت حسین (ع) است.
آیت الله خاتمی با بیان اینکه منشور قیام امام حسین (ع) وصیت نامه امام حسین است، تصریح کرد: اگر برای شناختن عاشورا هیچ سندی وجود نداشته باشد جز این وصیت نامه؛ این وصیت نامه منشور جامع قیام امام حسین (ع) است.
وی بیان کرد: امام حسین (ع) در وصیت نامه خود می فرمایند: برای اقامه امربه معروف و نهی از منکر قیام می کنم.
امام جمعه زنجان با بیان اینکه این حماسه بزگ فرصت طلایی برای مبلغین و مداحان و روضه خوانان است، ادامه داد: هیئت کلاس درس و  حسینی شدن و حسینی ماندن است و ما باید اخلاق را در جامعه رشد دهیم.
وی با بیان اینکه صدا و سیما تلاش می کند و تلاش خوبی می کند اما تا حد مطلوب فاصله دارد، افزود: اهدا خون اهدا زندگی است و اهدا خون به نیت امام حسین (ع) اقدام بسیار خوبی است.
آیت الله خاتمی با بیان اینکه ۱۲ مرداد سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است که سنگر دار تبلیغ اسلام و مراسمات ملی و مذهبی است، خاطر نشان کرد: هئت های شاخص و پیشتاز در خط خوب کار می کنند.
وی با بیان اینکه سه سال بود همایش ائمه جمعه برگزار نمی شد، ادامه داد: امسال این همایش با حضور ۹۰۰ امام جمعه برگزار شد.
امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه امام جمعه لیدر هیچ حزبی نیست، ابراز کرد: جایگاه امام جمعه جایگاه پدری است.
وی با بیان اینکه ما باید بدانیم دشمن دلسوز ما نیست، تصریح کرد: دشمنان ما از اسلام ضربه خورده اند.
آیت الله خاتمی با بیان اینکه ۶۰ درصد دانشجویان در جمهوری اسلامي از دختران هستند، عنوان کرد: ۴۳ سال است که آمریکا دلسوز ما نبوده است و اگر دست آمریکا بود نمی گذاشت ما آب بخوریم.
وی با بیان اینکه آمریکا اگر دلسوز ما بود دارو را تحریم نمی کرد آن هم دارو کودکان پروانه ای را، خاطر نشان کرد: اسلام به زنان ارزش و کرامت داده است و زنان در دانشگا ها، مراکز تحقیقاتی و... حضور دارند.
امام جمعه زنجان با بیان اینکه زن ایرانی با حجاب اسلامی در میدان های مختلف علمی، اجتماعی، ورزشی، سیاسی، مدیریتی، اقتصادی و فرهنگی حاضر شده و به موفقیت ها و سربلندی های بزرگ دست پیدا کرده است، ادامه داد: مردم ۲۲۰ هزار شهید برای این انقلاب داده اند و حامی انقلاب بوده اند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر