logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۸
[ شناسه خبر : ۲۷۵۲۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مصاحبه شهدا؛

مصاحبه شنیدنی با شهدای غواص گردان ولیعصر(عج) زنجان

مصاحبه-شنیدنی-با-شهدای-غواص-گردان-ولیعصر(عج)-زنجان
در ادامه مصاحبه شهدای گردان ولیعصر(عج) زنجان در عملیات کربلای 4 را می‌شنوید.

به گزارش موج رسا; مردم استان زنجان با رشادتی کم‌نظیر در کنار سایر مردم ایران وارد عرصه‌های نبرد با دشمن شدند و در این راه بیش از ۳ هزار شهید را تقدیم نظام و انقلاب کردند.

اما در این میان مردم زنجان به شهر غواصان دریادل و خط‌شکنان دلاور مشهور است، چراکه در بسیاری از عملیات رزمندگان زنجانی خط‌شکن بودند.جوانان زنجانی که به شجاعت در جبهه‌ها مشهور بودند در بسیاری از عملیات به‌عنوان خط‌شکن خط دشمن را می‌شکستند تا نیروهای ایرانی بتوانند به عملیات خود ادامه دهند اما استان زنجان به شهر غواصان دریادل نیز مشهور است چراکه بسیاری از جوانان آن به‌عنوان غواصان در بسیاری از عملیات آبی و خاکی حضور داشتند.

غواصان در جنگ نقش مهمی بر عهده داشتند چراکه پیروزی و موفقیت یک عملیات به رشادت و خط‌شکنی آن‌ها بستگی داشت و اگر غواص‌ها موفق نمی‌شدند قطعاً عملیات نمی‌توانست به اهداف خود برسد.

غواصان در جنگ مظلومانه به شهادت می‌رسیدند و پیکر پاک بسیاری از آن‌ها هرگز پیدا نمی‌شد.

شما وقتی حتی با یک کارد میوه‌خوری دستتان را می‌برید صدای آه و ناله شما ساعت‌ها به گوش می‌رسد و یا وقتی خار کوچکی به نقطه‌ای از بدن شما وارد می‌شود، ساعت‌ها ناله می‌کنید، اما فقط تصور کنید که یک غواص وقتی در داخل آب است تیر می‌خورد مجبور بود دم بر نیاورد چراکه با کوچک‌ترین فریاد و یا ناله وی دشمن متوجه می‌شد و عملیات لو می‌رفت.

علاوه بر این رزمنده‌ای اگر در روی زمین باشد وقتی تیر می‌خورد، می‌تواند کناری بخوابد، اما تصور کنید غواصانی را که در داخل آب تیر می‌خوردند، هر رودخانه‌ای مثل کارون با آن وضعیت متلاطم، شنیده‌ام جریان اروند، جریان صاف و آرام است اما در عمق آن غوغایی به پاست و خروش و طغیان واقعی رودخانه زیرآب است. به‌طوری‌که اگر لنگر کشتی که در اروند لنگر می‌اندازد ضعیف باشد جریان رود، کشتی یا یدک‌کش را از لنگر جدا می‌کند و با خود می‌برد، چه برسد به پیکر زخمی شهدای غواص.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر