logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۲
[ شناسه خبر : ۲۷۵۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران و مخاطرات وضع هوا استان زنجان خبر داد:

ورود سامانه بارشی جدید به استان زنجان/ شهروندان از اتراق و تردد در حاشیه و بستر رودخانه‌های خشک و مسیل‌ها خودداری کنند

ورود-سامانه-بارشی-جدید-به-استان-زنجان-شهروندان-از-اتراق-و-تردد-در-حاشیه-و-بستر-رودخانه‌های-خشک-و-مسیل‌ها-خودداری-کنند
رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران و مخاطرات وضع هوا استان زنجان با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به استان زنجان، گفت: این سامانه به مدت سه روز در استان فعال می‌شود.

صونا صرفی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به استان زنجان و رشد ابرهای همرفتی بروز رگبار باران و رعدوبرق احتمال تگرگ و وزش موقت باد شدید، اظهار کرد: این سامانه از بعدازظهر امروز وارد استان می‌شود و سه روز ادامه دارد.

وی با اشاره به نوع مخاطرات این سامانه، ابراز کرد: رشد ابرهای همرفتی، رگبار باران و رعدوبرق، احتمال تگرگ و وزش موقت باد شدید از مخاطرات این سامانه است.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران و مخاطرات وضع هوا استان زنجان با بیان اینکه امروز این سامانه نواحی شرق استان به‌ویژه ارتفاعات را تحت پوشش قرار می‌دهد، ادامه داد: روز جمعه شهرستان‌های ماهنشان، خدابنده، ایجرود، زنجان و ارتفاعات استان تحت پوشش این سازمان هستند.

وی خاطرنشان کرد: روز شنبه و یکشنبه نیمه جنوبی و شرق استان و ارتفاعات مورد پوشش این سامانه قرار می‌گیرد.

صرفی با اشاره به منطقه اثر این سامانه، عنوان کرد: شهرستان‌های ماهنشان، خدابنده، خرمدره، ابهر، طارم،ابهر، ایجرود، سلطانیه، زنجان جزو منطقه اثر این سامانه هستند.

وی با اشاره به‌احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن و طغیان رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، اختلال در تردد، احتمال اصابت صاعقه، احتمال آسیب به تأسیسات شهری و روستایی در اثر باد شدید لحظه‌ای، افزود: به شهروندان توصیه می‌شود از اتراق و تردد در حاشیه و بستر رودخانه‌های خشک و مسیل‌ها خودداری کنند.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران و مخاطرات وضع هوا استان زنجان در توصیه‌ای توصیه به شهروندان اعلام کرد: شهروندان از حضور در ارتفاعات به سبب رعدوبرق و از تردد در کنار ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان خشکیده پرهیز کنند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر