logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۲۶
[ شناسه خبر : ۲۷۵۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس هیئت ورزش باستانی و ورزش پهلوانی در گفت‌وگو با موج رسا خبرداد؛

رشد ۱۵ رتبه ورزش باستانی زنجان در رنکینگ کشوری/ ورزش زورخانه‌ای در زنجان با مشکل کمبود فضای ورزشی مواجه است

رشد-۱۵-رتبه-ورزش-باستانی-زنجان-در-رنکینگ-کشوری-ورزش-زورخانه‌ای-در-زنجان-با-مشکل-کمبود-فضای-ورزشی-مواجه-است
رئیس هیئت ورزش باستانی و ورزش پهلوانی با اشاره به مشکلات هیئت ورزش باستانی در زنجان گفت: یکی از دلایل ضعف ورزش استان عدم وجود مکان‌های فیزیکی ورزشی مناسب در سطح شهر است.

محمود میرزائی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به تعداد زورخانه های استان زنجان، اظهار کرد: تمام زورخانه های استان زنجان با احتساب زورخانه ندامتگاه مرکزی زنجان ۱۱ باب است در حالیکه استان اصفهان ۱۷۰ باب زورخانه دارد.

وی با بیان اینکه استان اصفهان و استان های مشابه با توجه به جمعیت ورزشکاری و باشگاه هایی که در این حوزه دارد بودجه اعتبارات زیادی را کسب می کند در حالیکه استان زنجان اینگونه نیست، ابراز کرد: با این وضعیت استان زنجان در تمامی رویدادها و مسابقات حضور دارد و علیرغم تمامی کمی و کاستی ها در بخش فردی مسابقات پرچمدار است و مقام های خوبی را کسب می کند.

رئیس هیئت ورزش باستانی و ورزش پهلوانی با بیان اینکه زمانی که هیئت را تحویل گرفتیم رنکینگ کشوری استان زنجان بیست و هشتم بود، تاکید کرد: با تمامی تلاش‌های صورت گرفته، اکنون رنکینگ استان زنجان در مقیاس کشوری سیزدهم است.

وی با اشاره به رشد ۱۵ رتبه استان در رنکینگ کشوری، ادامه داد: متاسفانه در مرکز استان فقط یک زورخانه ذوالفقار دولتی است.

میرزایی با تاکید بر نیاز به فضای فیزیکی ورزش زورخانه‌ای، ادامه داد: یکی از شاخص های جذب ورزشکار با توجه به تهاجم ورزشی ورزش های جدید که جوانان و نوجوانان به ورزش هایی مانند اسکیت نیست اقبال بیشتری دارند و این یک واقعیت است احداث فضای فیزیکی جدید است.

وی با بیان اینکه در این بحبوحه تهاجم ورزشی یکی از شاخص هایی که می توانیم ورزشکار را جذب کنیم ایجاد فضای فیزیکی بیشتر است، افزود: مکان های فیزیکی ورزشی درصد مشارکت مردم در ورزش باستانی را بالا میبرد.

رئیس هیئت ورزش باستانی و ورزش پهلوانی با بیان اینکه اگر سه زور خانه در محلهای مختلف شهر احداث شود جذب ورزشکار ۵ برابر می‌شود، خاطرنشان کرد: چگونه یک نوجوان ۱۳ و ۱۴ ساله می تواند از گلشهر تا چهارراه پایین بیاید و ورزش کنند و دوباره همین مسیر را برگردد.

وی با بیان اینکه اگر در شرق زنجان یک زورخانه احداث شود جذب ورزش کار خوبی انجام می‌گیرد، عنوان کرد: یکی از دلایل ضعف ورزش استان عدم وجود مکان های فیزیکی ورزشی مناسب در سطح شهر است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر