logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۵
[ شناسه خبر : ۲۷۴۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

دولت سیزدهم با طرح بزرگداشت مفاخر گام بزرگی برداشته‌ است/ از سهروردی می‌توان به عنوان روح تپنده در کالبد زنجان یاد کرد

دولت-سیزدهم-با-طرح-بزرگداشت-مفاخر-گام-بزرگی-برداشته‌-است-از-سهروردی-می‌توان-به-عنوان-روح-تپنده-در-کالبد-زنجان-یاد-کرد
نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان اینکه سهروردی نیاز امروز جامعه ماست گفت: دولت سیزدهم در بزرگداشت مفاخر حرکت بزرگی انجام داده است.

به گزارش موج رسا; یحیی جهانگیری‌سهروردی امروز در آیین بزرگداشت شیخ شهاب‌الدین سهروردی، با اشاره به اینکه سهروردی در قافله شیوخ شهید و شهیدان راه معرفت است، اظهار داشت: این شخصیت والا با مداد، بیان شیوه‌ای خود برای معرفت، حقیقت و معنویت تلاش و مجاهدت کرد.

وی با بیان اینکه سهروردی نیاز به تجلیل و تقدیس ندارد، افزود: این ما هستیم که نیازمند بازخوانی آرا و اندیشه این شخصیت هستیم تا مسئله انسان امروز شناخته شود.

نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: این دیار فقط یحیی سهروردی را ندارد، سایه نور بلند، فراخ و فاخر سهروردی چنان بر دیدگان ما اشعه انداخته که دیگر سهروردی‌های بزرگ و زنجانی‌های بزرگی که در تاریخ معرفت ایران و جهان نقش دارند را نمی‌بینیم که این امر جای نگرانی است.

نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به اینکه میتوان از زنجان به عنوان مهد حکمت و فلسفه یاد کرد، گفت: با این وجود می‌توان این اذعان را داشت و از سهروردی می‌توان به عنوان روح تپنده در کالبد زنجان یاد کرد با این وجود نباید گرامیداشت این عارف صرفا به یک روز خلاصه شود.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم در بزرگداشت مفاخر حرکت بزرگی انجام داده است، خاطرنشان کرد: سهروردی نیاز امروز جامعه ماست، چرا که قربانی جریان رادیکال بود و امام در نامه به رییس جمهور شوروی سابق خوانش سهرودی از اسلام را پیشنهاد کرد.

جهانگیری با اشاره به اینکه فلاسفه و متفکران بسیاری در طول تاریخ داریم، و سهروردی فیلسوف عین و ذهن بود و توانست پیوند بین انسان‌ها باشد، گفت: سهروردی نیاز به خوانش دارد تا مسئله انسان معاصر امروز شناخته شود.

وی با اشاره به اینکه متفکر درد خاک ندارد بلکه درد انسان دارد و سهرودی توصیف نمی‌خواهد و تجویز است، گفت: فیلسوف نیاز فرهنگی است و اسلام ما را با ایران پیوند می‌زند.

نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان اینکه همه از بحران جمعیت و آب در کشور می‌گویند، گفت: اما من از بحران بزرگ که آن فقدان تفکر است خبر می‌دهم./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر