logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۶
[ شناسه خبر : ۲۷۴۸۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

افراد جامعه نباید نسبت به وظایف خود بی تفاوت باشند/ عزاداری‌ امام حسین (ع) با شور بیشتری برگزار شود

افراد-جامعه-نباید-نسبت-به-وظایف-خود-بی-تفاوت-باشند-عزاداری‌-امام-حسین-(ع)-با-شور-بیشتری-برگزار-شود-
امام جمعه زنجان با بیان اینکه نباید به مسائل پیرامون بی‌تفاوت بود، گفت: اگر هر یک از افراد جامعه در انجام وظایف خود کوتاهی نکند و وظیفه خود را به درستی انجام دهد، یقینا کفار نمی‌توانند آسیبی وارد کنند بنابراین ما باید همواره در صحنه باشیم و احکام دینی را رعایت کنیم.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان، ضمن تبریک به مناسبت عید غدیر خم اظهار داشت: عید غدیر خم واقعه‌ای بزرگ محسوب می‌شود و این روز و این واقعه دارای ارزش بالایی است و به عبارتی در این روز دین بر مسلمان کامل شده است.

وی با بیان اینکه در روز عید غدیر خم شاهراه امامت و ولایت برای مسلمانان مشخص شد افزود: با این حال قبل از این واقعه نیز حج، جهاد، روزه، نماز، امر به معروف‌و‌نهی از منکر وجود داشت اما واقعه غدیر بود که پایه‌های دین اسلام را محکم‌تر کرد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه نباید به مسائل پیرامون بی‌تفاوت بود، گفت: اگر هر یک از افراد جامعه در انجام وظایف خود کوتاهی نکند و وظیفه خود را به درستی انجام دهد، یقینا کفار نمی‌توانند آسیبی وارد کنند بنابراین ما باید همواره در صحنه باشیم و احکام دینی را رعایت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه گرامیداشت روز عید غدیر خم مهم است، عنوان کرد: چراکه این روز، روز سپاس و ستایش از خداوند متعال و روز شادمانی است.

خاتمی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) در واقعه غدیر اعلام کردند که من علی(ع) را انتخاب نکردم، بلکه پروردگار انتخاب کرد، ادامه داد: ایشان فرمودند لقب امیرالمومنین تنها سزاوار علی و لباس امامت بعد از من تنها شایسته ایشان است بنابراین هر کس که من مولای او بودم بعد از این علی مولای او خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه باید هر ساله عزاداری برای امام حسین (ع) با شور بیشتری برگزار شود، گفت:  این تفکر اشتباه در دیگر ادیان در مورد اسلام، وجود دارد که آن‌ها بر این باورند که اسلام دین عزا و غم است اما اصلا این‌طور نیست.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه ما اعیاد بزرگی از جمله عید قربان و غدیر خم و روز مباهله را داریم خاطرنشان کرد: در کنار تمام اعیاد بزرگ ما عزاداری ما نیز روز بزرگ و ارزشمندی است که نشان می‌دهد جهان اسلام چه میزان دارای ابهت و بزرگی است.

وی در ادامه با اشاره به گرامی‌داشت سالروز عملیات موفق مرصاد در دوران جنگ تحمیلی ابراز داشت: دشمن همواره در تمام صحنه‌ها با اینکه خود را از قبل پیروز میدان میدانسته اما همواره دچار شکست شده است.

آیت‌الله خاتمی تاکید: مسلمانان آگاه هستند اما باید آگاهی بیشتر در خصوص افزایش فتنه‌ها در آخرالزمان داشته باشند، تا مشت منافقان در فتنه‌هایی که ایجاد می‌کنند شود.

وی در پایان با اشاره به پنجم مرداد و سالروز تشکیل نماز جمعه، اظهار کرد: حضور در نماز جمعه در روایات و دستورات دینی بسیار تاکید کرده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر