logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۶
[ شناسه خبر : ۲۷۴۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
در جلسه شورای اداری استان زنجان مطرح شد؛

7 باب مدرسه ظرف 2 سال آینده احداث و تحویل آموزش و پرورش زنجان می‌شود/ تامین 38 هکتار زمین برای انتقال زندان مرکزی زنجان به خارج از شهر

7-باب-مدرسه-ظرف-2-سال-آینده-احداث-و-تحویل-آموزش-و-پرورش-زنجان-می‌شود-تامین-38-هکتار-زمین-برای-انتقال-زندان-مرکزی-زنجان-به-خارج-از-شهر
چهارمین جلسه شورای اداری استان زنجان به ریاست استاندار و با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار و ساخت 7 باب مدرسه ظرف 2 سال آینده در استان زنجان و همچنین تامین 38 هکتار زمین برای انتقال زندان مرکزی زنجان به خارج از شهر از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

به گزارش موج رسا; مرتضی شهامی، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان در این جلسه با بیان اینکه متاسفانه کرونا در جامعه منتشر شده و خبرهای ناگواری از افزایش این بیماری می‌رسد، گفت: امیدواریم این روند با همکاری و همراهی همه مردم و به‌خصوص حوزه بهداشت و درمان، متوقف شده و جلوگیری شود.

وی با اشاره به مصوبات جلسه اخیر ستاد استانی کرونا اظهار داشت: طبق این مصوبات علاوه بر ضرورت استفاده از ماسک در فضاهای مسقف، توصیه به تزریق دوز چهارم واکسن برای افرادی که 6 ماه از اخرین تزریق آن‌ها گذشته است، شده و با توجه به اینکه به احتمال زیاد استقبال خوبی در ادارات از تزریق واکسن خواهد بود از مدیران دستگاه‌ها و شرکت‌های بزرگ خواهشمندیم تا همکاری لازم برای تزریق واکسن در محل کار را داشته باشند تا موج هفتم کرونا به خوبی مدیریت شود.

شهامی با بیان اینکه چند مرکز تجمیعی واکسیناسیون داشتیم که اخیراً تعطیل شده بودند، خاطرنشان کرد: طبق مصوبه کشوری و متناسب با آمار تزریق واکسن باید مراکز تجمیعی نیز راه‌اندازی شوند که امیدواریم همکاری لازم در این زمینه نیز صورت پذیرد.

*‌ 7 باب مدرسه ظرف 2 سال آینده احداث و تحویل آموزش و پرورش می‌شود

مسعود بیات‌منش، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به مصوبات سفر ریاست‌جمهوری به استان زنجان گفت: 13 مصوبه از سفر رئیس‌جمهوری به استان زنجان مربوط به اداره کل راه و شهرسازی است که برخی از آن‌ها به‌طور کامل بر عهده این دستگاه بوده و برخی دیگر با مشارکت سایر دستگاه‌ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه 4 مصوبه مربوط به راه‌های ملی از محل ردیف پروژه‌های ملی برای راه‌های مواصلاتی به استان‌های همجوار است، اظهار داشت: مصوبه اول، محور زنجان – تکاب و زنجان – بیجار است که مقرر بود 27 کیلومتر از این مسیر تا پایان سال مالی 1401 به اتمام برسد که حدود 17 کیلومتر تمام شده و 10 کیلومتر محور دندی نیز در حال آماده‌سازی برای آسفالت است.

بیات‌منش با بیان اینکه مصوبه دوم، تکمیل قطعات 2 ، 3 و 4 باند دوم مسیر قیدار – کبودرآهنگ است، خاطرنشان کرد: 100 کیلومتر از این مسیر در حوزه استحفاظی استان زنجان است که مقرر بود 72 کیلومتر تا پایان فصل کاری 1402 به اتمام برسد و مبالغی همراه با ماده 56 مصوب شده بود که مراحل نهایی خود را طی می‌کند تا همراه با اجری پروژه، پول نیز به این حساب واریز شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینک مصوبه سوم، تکمیل راه اصلی منجیل به سه‌راه طارم است، بیان کرد: 100 میلیارد تومان اعتبار از محل منابع مختلف استانی و ملی و... برای این پروژه مصوب شده بود که حدود 44 میلیارد تومان در سال گذشته تخصیص یافت و پروژه در دست پیمانکار است.

وی با بیان اینکه مصوبه چهارم، محور راه اصلی درام – کلور است، افزود: 10 میلیارد تومان برای این پروژه مصوب شده بود که آن قسمت که در حوزه استحفاظی استان زنجان مانده تا پایان فصل کاری امسال به اتمام می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه 5 پروژه دیگر شامل احداث مراکز فرهنگی، کتابخانه عمومی، ساختمان اداری، فرهنگسرا و... است، گفت: این پروژه‌ها راکد بودند که همه آن‌ها پیمان‌سپاری شده و پیمانکار آن‌ها انتخاب شده و فعال هستند که امیدواریم اعتبارات مربوطه محقق شود تا پایان فصل گاری سال جاری به بهره‌برداری برسند.

وی با بیان اینکه مصوبه‌ای برای تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن بود، اظهار داشت: مصوبه برای تامین زمین 15200 واحد بود که تا پایان سال جاری برای 30 هزار واحد تامین زمین می‌شود.

بیات‌منش با اشاره به مصوبه تامین زمین برای انتقال زندان مرکزی زنجان خاطرنشان کرد: 38 هکتار زمین شناسایی شده و صورتجلسه تخصیص زمین هم انجام شده اما 2 اقدام از سوی اداره کل زندان‌های استان باید انجام شود که اول، تامین هزینه زمین و دوم، ارائه سایت‌پلان است.

وی با بیان اینکه آخرین مصوبه سفر ریاست‌جمهوری در حوزه راه و شهرسازی ساخت 14 مدرسه به‌صورت مشترک با اداره کل آموزش و پرورش و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است، افزود: سهم اداره کل راه و شهرسازی 7 باب مدرسه بود که به پیمان‌سپاری رفته و ظرف مدت 2 سال احداث و تحویل آموزش و پرورش می‌شوند.

*‌ زندان مرکزی زنجان، اولین زندان در کشور است که به خارج از شهر منتقل می‌شود

رامین میرزایی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان نیز با بیان اینکه انتقال زندان مرکزی زنجان به خارج از شهر، پروژه بزرگی است که همه دستگاه‌ها برای تحقق ان باید کمک کنند، گفت: تلاش‌های زیادی برای این موضوع در سازمان زندان‌ها و سازمان برنامه و بودجه صورت گرفته است.

وی ابراز کرد: اگر این اتفاق بیفتد، اولین زندان در کشور است که از محل منابع خود زندان‌های ساخته می‌شود و از مرکز شهر، خارج می‌شود.

*‌ 7 پروژه از مصوبات سفر ریاست‌جمهوری در حال اجرا است

علی اسماعیلی، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز با بیان اینکه 16 مورد از مصوبات سفر ریاست‌جمهوری به استان مربوط به آموزش و پرورش است، گفت: این مصوبات در 3 دسته قابل بررسی هستند که دسته اول، 7 مصوبه است که هیچ اعتباری برای ان‌ها تخصیص و پرداخت نشده و دسته دوم نیز 2 مصوبه از محل اعتبارات نوسازی مدارس انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه 7 مورد از مصوبات در حال اجرا است، اظهار داشت: این پروژه‌ها شامل استخر دانش‌آموزی در شهرک کارمندان، تکمیل هنرستان ورزشی، تکمیل استخر دانش‌آموزی ابهر، تکمیل استخر دانش‌آموزی قیدار، تکمیل خوابگاه دانش‌آموزی اردوگاه امام خمینی(ره)، تکمیل مدرسه 17 شهریور و تکمیل مدرسه متوسطه دوره دوم فاطمه الزهرا(س) ابهر است.

اسماعیلی با بیان اینکه این پروژه‌ها در دست اجرا هستند، خاطرنشان کرد: مجموع اعتبارات تعهد نهاد ریاست‌جمهوری 116.5 میلیارد تومان است که 59 میلیارد تومان تاکنون محقق شده است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر