logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۵
[ شناسه خبر : ۲۷۴۲۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

شرک در عمل، تمام اَعمال را نابود می‌کند/ ابلاغ جانشینی امیرالمومنین(ع) با تمام رنج و زحمات 23 ساله پیامبر(ص) برابر بود

شرک-در-عمل،-تمام-اَعمال-را-نابود-می‌کند-ابلاغ-جانشینی-امیرالمومنین(ع)-با-تمام-رنج-و-زحمات-23-ساله-پیامبر(ص)-برابر-بود
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه متاسفانه گاهی خیلی‌ها دچار شرک اصغر یا همان شرک در عمل می‌شوند، گفت: شرک در عمل این است که کار، خدایی است اما آن را برای دلخوشی دیگران انجام دهیم که این نوع شرک، تمام اَعمال را نابود می‌کند.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی، ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان زنجان با بیان اینکه افرادی که به حج می‌روند 3 نمره یا امتیاز کسب می‌کنند، اظهار داشت: نمره اول این است که با انجام اَعمال حج، تمام گناهان آن‌ها بخشیده می‌شود و به عبارت دیگر از نو شروع می‌کنند که البته این امتیاز برای همه است.

وی با بیان اینکه نمره دوم این است که اَعمال حاجی‌ها مورد قبول قرار گرفته و نمره عالی کسب می‌کنند، خاطرنشان کرد: نمره و درجه سوم «سعیکم مشکور» است یعنی اینکه هم گناهان فرد بخشیده شده و هم اَعمالش مورد قبول قرار گرفته و هم اینکه میهمانی خوب برای خداوند بوده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه پیامبر(ص) اشرف‌الانبیاء و خاتم‌الانبیاء است و جهان به جهت وجود ایشان به وجود آمده است، گفت: پیامبر(ص) در 2 حالت مورد تهدید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه شرک اکبر یا شرک عقیده یعنی شریک قرار دادن برای خداوند، بالاترین گناهان است، افزود: این نوع شرک قطعاً در پیامبر(ص) نبوده است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه شرک اصغر، شرک در عمل است که متاسفانه گاهی خیلی‌ها گرفتار آن می‌شوند، خاطرنشان کرد: شرک در عمل این است که کار خدایی است اما آن را برای دلخوشی دیگران انجام دهیم که این نوع شرک، تمام اَعمال را نابود می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به آخرین حج پیامبر(ص) و واقعه غدیر خم گفت: پیامبر(ص) به مدت 23 سال خیلی رنج و زحمت را تحمل کرد اما خداوند با ابلاغ آیه تبلیغ در این روز، تمام زحمات و رنج‌های 23 ساله را در یک کفه و و آیه مذکور را در کفه دیگر قرار داد و فرمود اگر این آیه را ابلاغ نکنی، زحمات و رنج‌هایت نیز مورد قبول نخواهد بود که این در واقع همان تهدید است.

وی اظهار داشت: بعد از ابلاغ پیام خداوند از سوی پیامبر(ص) پیام آمد که امروز دین شما کامل و نعمت‌ها بر شما تمام شده و من هم از دین راضی شدم و این آخرین ماموریتی بود که انجام شد و از هیچ کس نترسیدی.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه خداوند در ادامه آیه فرمود که با ابلاغ امروز، دشمنان را مایوس کردی، اظهار داشت: تا زمانی که حضرت علی(ع) معین نمی‌شد و امامت جا نمی‌افتاد، دشمنان برای از بین بردن دین، طمع داشتند اما با ابلاغ پیامبر(ص) و معرفی علی(ع) به عنوان جانشین ایشان، خیال همگان راحت شد و خداوند نیز از این موضوع راضی شد.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) بعد از معرفی امیرالمومنین(ع) به عنوان جانشین خود فرمودند حاضران به غایبان و پدران به فرزندان تا قیامت این پیام را برسانند، افزود: امروز خداوند را شاکریم که در زمانی قرار گرفته‌ایم که جزء امت پیامبر(ص) هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه از 120 هزار نفر افراد حاضر در واقعه غدیر فقط 110 نفر، خطبه غدیر را به دیگران گفتند و بقیه فراموش کردند، گفت: 70 روز بعد از وافعه غدیر خم و در حالی که هنوز جنازه پیامبر(ص) دفن نشده بود، خلیفه را در سقیفه بنی ساعده معین کردند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر