logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۷
[ شناسه خبر : ۲۷۳۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

سازمان نظام پزشکی باید در حوزه فرهنگ‌سازی و هدفمندکردن دارو وارد صحنه شود

سازمان-نظام-پزشکی-باید-در-حوزه-فرهنگ‌سازی-و-هدفمندکردن-دارو-وارد-صحنه-شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به موضوع دارو و هدفمند کردن یارانه دارو گفت: اگر در حوزه دارو و فرهنگ‌سازی موفق باشیم باید سازمان نظام پزشکی وارد صحنه شود. چراکه اگر وارد شود شرایط بهتر مدیریت خواهد شد و مردم خدمت بهتری خواهند گرفت.

به گزارش موج رسا; حسن بختیاری ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی پروژه ساختمان مرکزی نظام پزشکی مرکز استان زنجان، ضمن تبریک عید غدیر خم اظهار داشت: در حوزه سلامت طبق آمار سازمان جهانی بهداشت، ۲۵ الی ۳۰ درصد در دست دولت است و موفقیت دستگاه‌های دولتی در این حد بوده و بیشتر نیست.

وی با بیان اینکه  ۷۰ الی ۷۵ درصد حوزه سلامت در دست قشر غیردولتی است و سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های مختلف نقش ویژه دارند، افزود: قطعا در بین این‌ها سازو کار‌هایی که ارتباط مستقیم با سلامت مردم دارند نقش ویژه‌تری دارند.

رئیس دانشگاه‌ علوم‌پزشکی استان زنجان با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد در حوزه سلامت تخصصی می‌شوند و در راس ارائه خدمات قرار می‌گیرند ارزش و اهمیت آن‌ها بیشتر می‌شود، گفت: لذا اگر در جایی صحبت از همکاری، همیاری و همدلی می‌شود یقینا بهتر است اما در حوزه سلامت بهتر یا بدتر بودن مطرح نیست بلکه یک الزام مطرح است.

وی با بیان اینکه در حوزه سلامت ارتباط بین دانشگاه‌های علوم پزشکی و مجموعه بهداشت، سازمان نظام پزشکی یک الزام بسیار جدی است، تصریح کرد: اگر به الزام بها بدهیم، ظرفیت‌ها و محدودیت‌ها را بشناسیم و در راستای کاهش تنش‌ها و افزایش تعامل‌ها گام برداریم باعث ارتقاء سازمان نظام پزشکی، مجموعه دانشگاهی و به طبع آن افزایش سلامت در جامعه و بین مردم خواهد شد.

بختیاری با بیان اینکه نقش بی‌بدیل سازمان نظام‌پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی که در دوره کرونا انجام شد، خدمتی پوشیده نیست؛ ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران جزو کشورهایی بود که زود کرونا را کنترل کرد. در حالی که در آغاز پیک ششم از کشور‌های غربی بود و انتظار این بود کاهش هم از این کشور‌ها باشد اما هنوز در کشور‌های غربی آمار کشته ها بالا است اما آمار ما به کمتر از ۱۰ نفر در برخی روز‌ها رسیده است.

وی با بیان اینکه برخی موضوعات در حوزه نظام سلامت در حال پیگیری است، گفت: قطعا یکی از مواردی که باید به دانشگاه کمک شود در حوزه نظام پزشکی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به موضوع دارو و هدفمند کردن یارانه دارو عنوان کرد: اگر در حوزه دارو و فرهنگ‌سازی موفق باشیم باید سازمان نظام پزشکی وارد صحنه شود. چراکه اگر وارد شود شرایط بهتر مدیریت خواهد شد و مردم خدمت بهتری خواهند گرفت.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم حوزه سلامت را پیشرفت دهیم، هیچ راهی وجود ندارد و باید بخش دولتی و بخش خصوصی دست به دست هم دهند و به صورت جدی با هم تعامل کنند و از پتانسیل‌های همدیگر استفاده کرده و همدیگر را ارتقا دهند، گفت: متاسفانه در طول سالیان این دیدگاه ایجاد شده بود که دو نهاد رقیب هم دیگر هستند، اما این یک اشتباه بود.

بختیاری تاکید کرد: ما ضمن ابراز خرسندی آمادگی هرگونه همکاری با سازمان نظام پزشکی را داریم و افتخار حضور در کنار مسئولان این سازمان را داریم و امیدواریم در کنار هم گام موثری در جهت اعتلای سلامت استان زنجان برداریم./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر