logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۸
[ شناسه خبر : ۲۷۳۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

طرح اطعام غدیر و احسان علوی به مناسبت دهه امامت و ولایت در زنجان اجرا می‌شود

طرح-اطعام-غدیر-و-احسان-علوی-به-مناسبت-دهه-امامت-و-ولایت-در-زنجان-اجرا-می‌شود
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده همزمان با دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر خم، طرح اطعام غدیر و احسان علوی در استان اجرا می‌شود.

به گزارش موج رسا; به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد استان زنجان، روح‌اله صالحی با بیان مطلب فوق افزود: این طرح به‌منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی برای تهیه و توزیع غذای گرم در بین نیازمندان با همکاری و مشارکت خیّران و مراکز نیکوکاری در استان زنجان اجرا می‌شود.

وی ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌های اجرایی این نهاد در دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیرخم، اظهار داشت: عید سعید غدیر خم، فرصت بسیار مناسبی برای ایجاد وحدت و همدلی در جهت دستگیری از نیازمندان و عمل به سیره علوی در خصوص ایتام و نیازمندان است.

صالحی خاطرنشان کرد: به‌منظور زمینه‌سازی برای مشارکت حداکثری خیّران نیکوکار در جهت اطعام نیازمندان و مددجویان این نهاد، طرح اطعام علوی در قالب توزیع غذای گرم و بسته‌های معیشتی در بین خانواده‌های ایتام و نیازمند در دهه امامت و ولایت اجرا می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با قدردانی از مشارکت مناسب مردم خیّر و نیکوکار استان در برنامه‌های اجرایی این نهاد، تصریح کرد: خیّران نیک‌اندیش به‌صورت غیرحضوری از طریق کد دستوری  #024*8877* شماره تلفن نیکوکاری 33116 و یا از طریق 176 مرکز نیکوکاری فعال و دفاتر کمیته امداد در سطح استان می‌توانند در طرح اطعام ایتام و نیازمندان مشارکت کنند.

*‌ توزیع 153 دستگاه لوازم سرمایشی در بین مددجویان زنجانی

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: با توجه به قرار گرفتن در فصل  تابستان و روزهای گرم سال، تعداد 153دستگاه لوازم سرمایشی شامل کولر آبی و یخچال در بین مددجویان نیازمند تحت حمایت استان زنجان و با اولویت مناطق کم‌برخوردار، محروم و خانواده‌های دارای بیماری خاص وصعب‌العلاج و سالمند و فاقد لوازم سرمایشی توزیع شده است.

وی با بیان اینکه توجه به تامین نیازهای اولویت‌دار خانواده‌های تحت حمایت در بخش‌های مختلف به‌ویژه لوازم مورد نیاز و ضروری منزل به عنوان یکی از فعالیت‌های این نهاد در حوزه حمایت‌های اجتماعی است، اظهار داشت: نیاز مددجویان تحت حمایت فاقد لوازم سرمایشی در این بخش همچنان قابل توجه است.

صالحی ضمن قدردانی از مشارکت خوب مردم نیکوکار استان در برنامه‌های اجرایی این نهاد، افزود: خیّران نیک‌اندیش استان برای مشارکت در تهیه و تامین لوازم سرمایشی برای خانواده‌های محروم و نیازمند از طریق شماره تلفن نیکوکاری 33116 و یا با مراجعه به دفاتر و مراکز نیکوکاری این نهاد در سطح استان می‌توانند اقدام کنند.

*‌ اعزام 40 دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد به مشهد مقدس

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان زنجان با اشاره به آئین افتتاحیه اردوهای تابستانی از اعزام 40 دانش‌آموز تحت حمایت به مشهد مقدس خبر داد.

مظاهر کابلی گفت: آیین افتتاحیه اردوهای تابستانی کمیته امداد استان زنجان با اعزام اولین گروه از دانش‌آموزان تحت حمایت در قالب اردوهای فرهنگی و تربیتی به زیارت امام رضا(ع) برگزار شد.

وی با بیان اینکه رشد، تقویت و تعمیق باورهای دینی خانواده‌های تحت حمایت از اهداف مهم خدمت‌رسانی این نهاد در حوزه فرهنگی است، اظهار داشت: در این راستا برنامه‌های مختلفی به‌منظور ارتقای باورهای دینی در زمینه توانمندسازی فکری و فرهنگی در طول سال برای جامعه هدف کمیته امداد اجرا می‌شود.

کابلی، یکی از برنامه‌های اجرایی کمیته امداد در بخش فرهنگی را اعزام گروه‌های مختلف مددجویی به اماکن زیارتی عنوان کرد و افزود: در کنار اعزام مددجویان تحت حمایت کمیته امداد به اماکن زیارتی، برنامه‌های آموزشی، تربیتی و فرهنگی مختلفی توسط کارشناسان مربوطه با رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه هدف این نهاد برای آن‌ها اجرا می‌شود.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان زنجان تصریح کرد: برگزاری اردو‌های فرهنگی و تربیتی در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت تابستان و توانمندسازی آنان در زمینه مباحث فرهنگی برای دانش‌آموزان، دانشجویان و سایر مددجویان تحت حمایت این نهاد پیش‌بینی شده است.

کابلی با بیان اینکه اعزام جامعه هدف این نهاد به اردوهای فرهنگی، تربیتی و زیارتی در قالب اردوهای تابستانی تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی شده تا پایان شهریور سال جاری 360 نفر از دانشجویان و دانش‌آموزان مستعد و برتر علمی و ورزشی تحت حمایت کمیته امداد و سایر مددجویان از محل اعتبارات این نهاد و هم‌افزایی آن با کمک خیّران به مشهد مقدس و قم اعزام شوند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر