logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۷
[ شناسه خبر : ۲۷۳۹۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
جانشین پلیس راه استان زنجان:

واژگونی پراید یک نفر را به کام مرگ کشاند/ فوت یک کشاورز در اثر واژگونی تراکتور

واژگونی-پراید-یک-نفر-را-به-کام-مرگ-کشاند-فوت-یک-کشاورز-در-اثر-واژگونی-تراکتور
جانشین پلیس راه استان زنجان با بیان اینکه دیروز یک دستگاه تراکتور خارج از چرخه ترافیکی در زمین زراعی وارژگون شده بود، گفت: راننده تراکتور فوت شده است.

مهدی میناخانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: به توجه به اینکه فردا عید سعید غدیر خم است از امروز شاهد افزایش ترافیک در محور های مواصلاتی استان زنجان هستیم و پیش بینی می شود از بعد ازظهر امروز حجم ترافیک در محور های مواصلاتی استان زنجان افزایش پیدا کند.

وی بیان کرد: باتوجه به تفرجگاه هایی که در محورهای محورهای زنجان_میانه، زنجان_بیجار، زنجان_تهم، زنجان_خرمدره، زنجان_طارم وجود دارد پیش‌بینی می‌شود در عید سعید غدیر خم شاهد افزایش ترافیک در این محورها باشیم.

جانشین پلیس راه استان زنجان در توصیه به شهروندان، تصریح کرد: شهروندان رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی را در دستور کار قرار دهند و از تخلفات حادثه‌ساز  از جمله سبقت غیر مجاز، عدم استفاده از کمربند ایمنی، سرعت غیر مجاز، انحراف به چپ و‌.. پرهیز کنند.

وی با تاکید بر عدم استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی، ادامه داد: دلیل اکثر تصادفات جاده‌ای در این بازه زمانی استفاده از تلفن همراه است.

میناخانی با بیان اینکه در سنوات گذشته در این محورها و در این بازه زمانی شاهد سوار کردن مسافران در قسمت بار خودروهای باری بودیم، تاکید کرد: در صورت مشاهده این تخلف خودرو اعمال قانون و اجازه تردد به مسافران با وضع موجود داده نخواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه رانندگان به ازای هر ۲ ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت کنند، عنوان کرد: رانندگان حتماً در محل مناسب توقف و استراحت کنند.

جانشین پلیس راه استان زنجان با اشاره به گرم بودن هوا، عنوان کرد: با توجه به افزایش دما خستگی و خواب آلودگی در رانندگان بیشتر رخ می دهد که رانندگان حتماً باید استراحت را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با تاکید بر استفاده کمربند ایمنی توسط تمامی سرنشینان به خصوص سرنشینان صندلی عقب، ادامه داد: در واژگونی خودروها سرنشینان صندلی عقب که از کمربند ایمنی استفاده نکرده بودند و بیشترین آسیب را میبینند لذا تاکید می‌شود سرنشینان صندلی عقب حتماً از کمربند ایمنی استفاده کنند.

جانشین پلیس راه استان زنجان با بیان اینکه رانندگان حتماً به رعایت سرعت مطمئنه توجه کنند، ابراز کرد: رانندگان از انجام تخلفاتی مانند انحراف به چپ، سرعت غیرمجاز، سبقت مجاز، استفاده از تلفن همراه و یا هر آن چیزی که توجه راننده را نسبت به رانندگی کاهش می‌دهد خودداری کنند.

وی با بیان اینکه رانندگان از سوار کردن سرنشین اضافی خودداری کنند، ادامه داد: از موتور سواران خواهشمندیم که در جاده ها و محور های مواصلاتی تردد نکنند، و در صورتی که مجبور به تردد در محور های موصلاتی هستند در محور های ایمن تردد کنند و حتما در هنگام رانندگی از کلاه ایمنی استفاده کنند.

میناخانی با بیان اینکه علت عمده فوت موتور سیکلت سواران ضربه وارده به سر است، افزود: طبق تحلیل کارشناسان کلاه ایمنی 75 درصد از ظربه های وارده به سر را کاهش می دهد.

وی با اشاره به واژگونی یک دستگاه پراید در محور زنجان قزوین، افزود: این صانحه رانندگی دو روز پیش در این محور رخ داده است.

جانشین پلیس راه استان زنجان بیا بیان اینکه پراید در مرحله اول با گاردریل برخورد و واژگون می شود، افزود: سرنشین این خودرو به دلیل عدم استفاده از کمربند ایمنی از خودرو به خارج پرت شده و فوت شده بود.

وی با بیان اینکه دیروز یک دستگاه تراکتور خارج از چرخه ترافیکی در زمین زراعی وارژگون شده بود، افزود: راننده تراکتور فوت شده است.

میناخانی بیان کرد: از کشاورزان خواهشمند هستیم در هنگام استفاده از اداوت کشاورزی نکات ایمنی را رعایت کنند و در ارتفاعات و محل های مشرف به دره ها نهایت هوشیاری را داشته باشند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر