logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۶
[ شناسه خبر : ۲۷۳۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا؛

کمبود ۷۶۲ کلاس درس در شهرک‌های اقماری زنجان/ ۹۱۱ باب مدرسه به مقاوم سازی و تعمیرات نیاز دارند+ فیلم

کمبود-۷۶۲-کلاس-درس-در-شهرک‌های-اقماری-زنجان-۹۱۱-باب-مدرسه-به-مقاوم-سازی-و-تعمیرات-نیاز-دارند+-فیلم
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه بیش از ۲۶ هزار دانش‌آموز در شهرکهای اقماری زندگی می‌کنند، گفت: در شهرکهای اقماری با کمبود ۷۶۲ کلاس مواجهیم.

علی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به عوامل تاثیر گذار در امر آموزش، اظهار کرد: فضای آموزشی مناسب در کنار سایر عناصر یکی از عوامل تاثیر گذار در کیفیت آموزش است.

وی با بیان اینکه سرانه آموزشی استان زنجان از میانگین کشوری بالاتر است، ابراز کرد: علی‌رغم بالا بودن سرانه آموزشی در زنجان نسبت به میانگین کشوری، به فضاهای آموزشی در استان نیازمندیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در سال‌های اخیر فضاهای آموزشی از مراکز تجمع جمعیت دانش‌آموزی به سمت مناطق کم جمعیت مانند روستاها سوق داده شده است، تصریح کرد: متاسفانه از مراکز تجمع جمعیت دانش‌آموزی در استان زنجان به گونه‌ای غفلت شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان های زنجان، ابهر، خدابنده و خرمدره نیاز ویژه‌ای به فضای آموزشی دارند، عنوان کرد: ۳۶ درصد مدارس استان زنجان به تعداد ۵۹۳ باب مدرسه به تعمیرات جزئی نیاز دارند.

اسماعیلی با بیان اینکه ۱۹ درصد مدارس استان یعنی ۳۱۸باب مدرسه به مقاوم سازی نیاز دارند، ادامه داد: ۳۸ باب مدرسه که سه درصد از مدارس استان را تشکیل میدهد تخریبی است و طبق قانون نمی توانیم به هیچ عنوان از این مدارس استفاده کنیم.

وی با اشاره به پیش‌بینی کمبود فضاهای آموزشی در استان زنجان، خاطرنشان کرد: در مقطع ابتدایی با کمبود ۲۲۳ کلاس، در مقطعه متوسطه اول ۹۸ کلاس و مقطع متوسطه دوم ۷۲ کلاس در سال تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴۰۲ مواجه هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در مناطق روستایی و تراکم کم جمعیتی مشکلی در حوزه کمبود فضای آموزشی نداریم، افزود: در مراکز تراکم جمعیت دانش آموزی با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۶ هزار دانش‌آموز در شهرکهای اقماری زندگی می‌کنند، ابراز کرد: در شهرکهای اقماری با کمبود ۷۶۲ کلاس مواجهیم.

اسماعیلی بیان کرد: در شهرکهای اقماری با کمبود ۴۰۲ کلاس در مقطع ابتدایی، ۱۹۶ کلاس در مقطع متوسطه اول و ۱۶۴ کلاس در متوسطه دوم فقط در شهر زنجان مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه در مراکز تراکم جمعیتی شرایط مساعدی در خصوص فضاهای آموزشی نداریم، عنوان کرد: کمبود فضای آموزشی به دلیل عدم ایفای تعهد از طرف شهرداری ها، اداره کل راه و شهرسازی و انبوه‌سازان این مشکل در استان به وجود آمده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه انبوه‌سازانی که بیش از ۱۹۹ واحد مسکن تولید می کنند باید نسبت به تامین فضاهای آموزشی و فرهنگی اقدام کنند، تاکید کرد: متاسفانه به جز یکی دو مورد هیچ کدام از تعهدات در خصوص تامین فضاهای آموزشی و فرهنگی از طرف انبوه‌سازان اجرا نشده است.

وی تاکید کرد: شهرداری ها تا زمانی که وضعیت فضاهای آموزشی در شهرک های جدید مشخص نشده است باید از صدور پروانه ساخت و ساز در آن منطقه خودداری کند.

خبرنگار: محمد کریمی

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر