logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۴
[ شناسه خبر : ۲۷۳۶۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

غفلت در موج هفتم کرونا آسیب‌های جبران ناپذیری در پی خواهد داشت/۳۲ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند

غفلت-در-موج-هفتم-کرونا-آسیب‌های-جبران-ناپذیری-در-پی-خواهد-داشت-۳۲-نفر-بیمار-کرونایی-در-بیمارستان‌های-استان-بستری-هستند
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: موج ششم کرونا سرعت سرایت بالایی داشت و با همین سرعت نیز به دلیل کنترل پایین آمد اما اگر در موج هفتم کوتاهی و غفلت انجام شود، آسیب‌های جبران ناپذیری در استان و کشور به دنبال خواهد داشت.

به گزارش موج رسا; مشهود تقی‌لو، معاون‌بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان امروز در جلسه ستاد مديريت و پيشگيري از بیماری کرونا، با اشاره به اینکه سویه جدید کرونا از اواسط تیرماه شیوع پیدا کرده است، اظهار داشت: مردم در رعایت شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی دچار غفلت شدند به طوری که استفاده از ماسک پایین آمد و تزریق واکسن نیز کم شد همین امر سبب شد تا شاهد پیک هفتم کرونا باشیم و و آنچه که آمار نشان می‌دهد نسبت به یک ماه گذشته تعداد مبتلایان شش برابر شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیماران تحت درمان در بیمارستان‌های استان ۳۲ نفر هستند، افزود: هفت نفر در ۲۴ ساعت گذشته بستری شده‌ و ۲۱ مثبت سرپایی نیز شناسایی شده است.   

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه موج هفتم بیماری کرونا در جهان آغاز شده است، گفت: در هر شش منطقه جهان آمار ابتلا روند صعودی داشته و موج هفتم کرونا آغاز شده است.

وی با بیان اینکه به صورت منطقه‌ای بیشترین آمار مربوط به قاره اروپا با ۴۹ درصد از مبتلایان جهان را تشکیل می‌دهد، اذعان کرد: در منطقه، آمار مبتلایان در کشور عراق بیش از ۲۹ هزار مورد ثبت شده است.

تقی‌لو با اشاره اینکه تعداد مثبت بستری در هفته گذشته در صد هزار نفر در شهرستان زنجان ۷۳ درصد، بوده است، یادآور شد: این در حالی است که شهرستان ابهر ۶۴ درصد، طارم ۳.۹۶ درصد، ماهنشان ۲.۴۹ درصد و برای سایر شهرستان‌ها صفر بوده است.

وی با بیان اینکه به جز شهرستان‌های ماهنشان و خرمدره که زرد هستند بقیه شهرهای استان در وضعیت آبی قرار دارند، گفت: موج ششم کرونا سرعت سرایت بالایی داشت و با همین سرعت نیز به دلیل کنترل پایین آمد اما اگر در موج هفتم کوتاهی و غفلت انجام شود، آسیب‌های جبران ناپذیری در استان و کشور به دنبال خواهد داشت.

معاون‌ بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک و انجام واکسیناسیون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی می‌توانند زنجیره انتقال بیماری را قطع کنند، عنوان کرد: ۲۰۸ هزار نفر گروه هدف برای تزریق واکسن هستند که در حال حاضر از این تعداد ۵ هزار نفر به مراکز واکسیناسیون مراجعه و دوز سوم و یادآور را تزریق کرده‌اند.

وی اذعان کرد: از همه صنوف و سازمان‌ها و ادارات درخواست داریم برای قطع زنجیره کرونا تمام دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند. با این حال به تمام هیئت‌های مذهبی و مساجد توصیه می‌شود برنامه‌های خود را در فضاهای باز برگزار کنند و در فضاهای بسته حتماً از ماسک استفاده شود.

تقی‌لو با بیان اینکه متاسفانه شایعاتی در خصوص عوارض واکسن در جامعه وجود دارد، بیان کرد: همین شایعات سبب نگرانی مردم و عدم مراجعه آنها به پایگاه‌ها برای تزریق واکسن شده است اما لازم است، اصحاب رسانه، صدا و سیما مردم را آگاه کنند و این اعتماد را به جامعه بازگردانند چراکه تاثیر واکسیناسیون در کاهش شدت بیماری کاملا مشهود است./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر