logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۹
[ شناسه خبر : ۲۷۳۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه خرمدره:

اعتقاد به اختیاری بودن حجاب، یک باور مهمل است

اعتقاد-به-اختیاری-بودن-حجاب،-یک-باور-مهمل-است
امام جمعه خرمدره با اشاره به اقتصاد به‌هم‌ریخته ترکیه با وجود ارتباط تنگاتنگ با آمریکا گفت: اقتصاد ترکیه در حالی دچار به‌هم‌ریختگی شده که این کشور، ارتباط تنگاتنگی با آمریکا دارد.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرمدره با بیان اینکه شاید فضیلت اطعام غدیر برگرفته از سیره امیرمؤمنان(ع) است که همیشه به فکر سیر کردن شکم گرسنگان بود، اظهار داشت: اطعام غدیر و ترتیب دادن سفره حضرت علی(ع)، بهترین راه برای احیای سیره آن امام بزرگوار است.

وی با اشاره به اقتصاد به‌هم‌ریخته ترکیه با وجود ارتباط تنگاتنگ با آمریکا خاطرنشان کرد: اقتصاد ترکیه در حالی دچار به‌هم‌ریختگی شده که این کشور، ارتباط تنگاتنگی با آمریکا دارد.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور افزود: این نشان می‌دهد که رابطه با آمریکا نه تنها مشکل اقتصادی را حل نمی‌کند بلکه در خیلی از موارد موجب به‌هم‌ریختگی هم می‌شود همچنان که اوج بحران اقتصادی ایران بعد از سال 95 و امضای برجام شکل گرفت.

وی تصریح کرد: تورم 4 برابری کشورهای اروپایی به‌ویژه کشورهای حوزه یورو نشان‌دهنده وضعیت آشفته اقتصادی این کشورهاست.

امام جمعه خرمدره با بیان اینکه فیگارو نیز در گزارشی عنوان می‌کند که تورم فرانسه رکورد ۳۷ ساله را شکست، گفت: این نشریه اضافه می‌کند؛ قیمت مسکن، بیمه، خدمات تامین اجتماعی، اجاره، آب و جمع‌آوری زباله‌های خانگی در حال افزایش است.

وی اظهار داشت: غرب در حالی با بحران اقتصادی و تورمی مواجه است و از کسری بودجه برای رفع نیازهای مردم رنج می‌برد که همزمان ۶۰۰ میلیارد دلار برای مقابله با چین، اختصاص داده است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با ردّ دوگانه معیشت و مذاکره خاطرنشان کرد: حل مشکلات اقتصادی و مبارزه با گرانی و گرانفروشی به‌ویژه توجه به مشکلات اقتصادی اقشار کم‌درآمد، یک ضرورت بوده و در عین حال رکن حل مشکلات اقتصادی، مذاکره و به‌ویژه سازش و تسلیم نیست.

امام جمعه خرمدره با اشاره به حضور مقتدرانه نیروی دریایی ایران در دریای سرخ و هراس رژیم صهیونیستی بیان کرد: دریای سرخ، جایگاه استراتژیک برای رژیم نامشروع صهیونیستی بوده و حضور ایران در این دریا نمایانگر اقتدار بی‌نظیر ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: دیوید بن گوریون، اولین نخست وزیر دولت غاصب صهیونیستی در سال ۱۹۴۹ درباره مقاصد این رژیم برای سیطره بر دریای سرخ گفته بود: «ما از خشکی در محاصره هستیم و دریا، تنها راه عبور و مرور ما با جهان و دسترسی به قاره‌هاست.»

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با بیان اینکه هدف اصلی نظام اسلامی، تامین اجتماعی عادلانه بوده و وظیفه اصلی سازمان تامین اجتماعی، تحقق این هدف و آرمان متعالی است، گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید می‌کنند این سازمان باید تامین رفاه برای طبقات محروم را به عنوان وظیفه اصلی خود تعریف کند.

امام جمعه خرمدره با محکومیت حکم دادگاه فرمایشی سوئد مبنی بر محکومیت شهروند ایرانی به حبس ابد اظهار داشت: محکومیت حمید نوری به جرم دفاع از ایران و ایرانیان در دادگاه فرمایشی سوئد در دفاع از منافقین جنایتکار در حالی صورت می‌گیرد که مدعیان حقوق بشر هنوز از این جنایتکاران دفاع می‌کنند.

وی تصریح کرد: حکم دادگاه فرمایشی سوئد در محکومیت شهروند ایرانی به حبس ابد، بار دیگر کوس رسوایی حقوق بشر آمریکایی را به صدا درآورد و دادگاه تاریخ، روزی این اقدام جنایتکارانه را محکوم خواهد کرد.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور خاطرنشان کرد: جنایتکاران غربی بدانند که این اقدامات، خللی در اراده پولادین ملت در برابر جنایتکاران ایجاد نکرده و پاسخ پشیمان‌کننده مردم ایران را خواهند دید.

امام جمعه خرمدره در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حجاب، یک ضرورت اعتقادی و یک واقعیت هنجاری - اجتماعی بوده و اعتقاد به اختیاری بودن آن یک باور مهمل است.

وی با بیان اینکه فلسفه اصلی گشت ارشاد، مقابله با ترویج سازمان‌یافته ابتذال و بی‌حجابی است، اظهار داشت: دولت و نیروی انتظامی با پشتیبانی مردم، مرعوب شبیخون ضدّ دینی جهانی‌سازی و شیفتگان آن نخواهند شد.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور ضمن تبریک هفته بهزیستی خاطرنشان کرد: بهزیستی با اقدامات متعدد و حمایت از معلولان، بخش مهمی از بار حمایتی و مواسات مؤمنانه کشور را به دوش دارد.

وی افزود: حمایت مادی و معنوی مردم خیّر از بهزیستی تداوم‌بخش و رشددهنده برنامه‌های حمایتی این نهاد حمایتی و توانبخش خواهد بود.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر