logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۹
[ شناسه خبر : ۲۷۳۵۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه سلطانیه:

اعتماد به غرب رونق اقتصادی را به دنبال ندارد/ بانک ها با تفسیر آیین نامه ها تبعیض را در جامعه رواج می‌دهند

اعتماد-به-غرب-رونق-اقتصادی-را-به-دنبال-ندارد-بانک-ها-با-تفسیر-آیین-نامه-ها-تبعیض-را-در-جامعه-رواج-می‌دهند
امام جمعه سلطانیه با اشاره به دو دستور رئیس جمهور مبنی بر تسهیل در پرداخت تسهیلات بانکی، که اولی در دی ماه سال گذشته بر اعتبارسنجی به جای ضمانت در پرداخت وامهای زیر ۱۰۰ میلیونی گفت: بانک‌ها آیین نامه ها و دستورات را تفسیر می کنند و یا اینکه می گویند ویژه کارمندان است و اگر اینگونه باشد تبعیض است و از طرفی کارمندان معمولا در تامین ضامن و دریافت وام مشکلی ندارند، و این مردم عادی هستند که در بانک‌ها سرگردان هستند.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه شهرستان سلطانیه در خطبه های نماز جمعه با توصیه به تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، با بیان اینکه سالانه بیش از ۴۰۰ هزار جنین در کشور سقط می شود، اظهار کرد: حق حیات یکی از حقوق فرزندان است و سقط جنین حرام شرعی و غیر قانونی و مصداق نسل کشی است.

وی با اشاره به دو دستور رئیس جمهور مبنی بر تسهیل در پرداخت تسهیلات بانکی، که اولی در دی ماه سال گذشته بر اعتبارسنجی به جای ضمانت در پرداخت وامهای زیر ۱۰۰ میلیونی و با بیان اینکه بانک‌ها آیین نامه ها و دستورات را تفسیر می کنند و یا اینکه می گویند ویژه کارمندان است و اگر اینگونه باشد تبعیض است و از طرفی کارمندان معمولا در تامین ضامن و دریافت وام مشکلی ندارند، و این مردم عادی هستند که در بانک‌ها سرگردان هستند، و دستور دوم و چند روز قبل ایشان در تسهیل وام ازدواج زوجین ابراز کرد: بانک‌ها دستورات و آیین نامه را تفسیر نکنند. عمل کنند و مسئولان هم پاسخگو باشند که چه کسانی به مقررات عمل نمی کنند.
امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه بارها تجربه شده که اعتماد به آمریکا و غرب رونق اقتصادی را بدنبال ندارد و اینکه عده ای می گویند اگر با آمریکا توافق کنیم مشکلات اقتصادی حل می شود، تفکر صحیحی نیست، تصریح کرد: دوگانه معیشت و مذاکره برای تضعیف روحیه ایستادگی و برای بر هم زدن امنیت روانی است. 
حسینی نسب با بیان اینکه در طول تاریخ نیز هر کس به آمریکا اعتماد کرده، آمریکا به او خنجر زده و سرنوشت محمدرضاشاه پهلوی، صدام در عراق، حسنی مبارک در مصر، قذافی در لیبی و بن علی در تونس مایه عبرت است که با اعتماد به آمریکا سرنگون شدند، و اکنون نیز ترکیه با اعتماد به آمریکا، تورم بالایی را تجربه می کند، عنوان کرد: گره زدن حل مشکلات به مذاکرات هیچ وقت تفکر صحیحی نبوده و دولت سیزدهم باید با تمرکز بر اقتصاد درون زا و مقاومتی و البته برون نگر ثبات اقتصادی را ایجاد کند.
خطیب جمعه سلطانیه عید غدیر خم را افضل اعیاد مسلمین و روز اکمال دین و اتمام نعمت و ناامیدی دشمنان دانست و گفت: ولایت امیرالمؤمنین علی علیه السلام معامله پرسودی است که موجب نجات از عذاب دردناک است و اعمال هیچ کس بدون ولایت حضرت علی علیه السلام پذیرفته نمی شود و انسان بی ولایت بوی بهشت را استشمام نمی کند.
امام جمعه سلطانیه با اشاره به فرازی از خطبه غدیر پیامبر اسلام مبنی بر ابلاغ و ترویج ولایت و امامت تا روز قیامت، و با بیان اینکه همه در حد توان می توانند مُبلّغ و مُروّج غدیر باشند، دیدار با اقوام خصوصا سادات، تخفیف کسبه به نیت غدیر، خرید هدیه، پخت غذا حتی در خانواده به نیت غدیر، بیان قصه غدیر توسط پدر و مادر بزرگها به کودکان، تلاش مسئولان در ادارات برای حل مشکلات مردم در دهه ولایت،  پخش شیرینی در خیابان و استوری پرچم با مضامین غدیر را از مصادیق تبلیغ غدیر دانست و خاطر نشان کرد: غدیر هویت شیعیان است.
حسینی نسب با تبریک ولادت حضرت امام هادی و حضرت امام کاظم علیهماالسلام، به برکات ولایت اهلبیت علیهم السلام اشاره کرد و ادامه داد: محتاج به ولایت و راهبری آنان، نزول باران و گشایش گرفتاری‌ها بوسیله آنان، رسیدن به رضوان و رضايت الهی و رستگاری از برکات ولایت اهلبیت علیهم السلام است.
امام جمعه سلطانیه با گرامیداشت ۲۶ تیر سالروز تاسیس شورای نگهبان قانون اساسی ابراز کرد: هر نهادی که در مسیر پاسداری از آرمانهای انقلاب اسلامی حرکت می کند، مورد تخریب و هجمه دشمنان است و شورای نگهبان یکی از این نهادها است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر