logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۳
[ شناسه خبر : ۲۷۳۴۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در جلسه قرارگاه شهید امانی مطرح شد؛

بدون کنترل گرانی مبارزه با گرانفروشی معنی ندارد/ 5 برابر شدن جریمه های تعزیرات حکومتی

بدون-کنترل-گرانی-مبارزه-با-گرانفروشی-معنی-ندارد-5-برابر-شدن-جریمه-های-تعزیرات-حکومتی
در جلسه قرارگاه شهید امانی موضوعات مختلفی مانند 5 برابر شدن جریمه های تعزیرات حکومتی و فعالیت 4 هزار صنف در استان زنجان مطرح شد.

به گزارش موج رسا; ناصر فغفوری امروز در جلسه قرارگاه شهید امانی با بیان اینکه باید بین گرانی و گرانفروشی فرق قائل باشیم، اظهار کرد: بازرسان در بازار به دنبال مبارزه با گرانفروشی هستند.

وی با بیان اینکه بدون توجه به گرانی نمی شود مشکل اصلی گرانی و گرانفروشی را به درمان واقعی برسانیم، تصریح کرد: بخش اعظمی از اصناف زنجان منصف هستند و گرانفروشی ندارند.

رئیس سازمان صمت با بیان اینکه شرایط و قیمت ها به گونه ای نیست که امکان گرانفروشی در بازار وجود داشته باشد، عنوان کرد: بخش اعظمی از مواد اولیه گران شده است و این خود موجب گرانی می شود.

وی بیان کرد: تا زمانی که گرانی را کنترل نکنیم مبارزه با گرانفروشی معنا ندارد.

تشکیل 1900 پرونده تخلفات صنفی

عبداله جعفری با بیان اینکه سالانه در زنجان حدود ۳ میلیون مواد غذایی کشاورزی تولید می‌شود، افزود: ۳۰ درصد از این تولید در استان مصرف و مازاد آن به استان‌های همجوار و یا خارج از کشور صادر می شود.

وی با بیان اینکه استان زنجان در تولید کالای های اساسی کشاورزی خودکفا است، ابراز کرد: در حوزه تامین مواد کشاورزی و غذایی چالش خاصی نداریم.

معاون جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به تشکیل تیم های مشترک بازرسی و نظارت بر بازار، تصریح کرد: تیم بازرسی در استان کار خود را با تغییر متولی نطارت بر بازار شروع کرد.

وی با بیان اینکه از ۱۵ دی تا به امروز ۴۳۰۰۰ مورد بازرسی انجام شده است، عنوان کرد: این بازرسی‌ها منجر به تشکیل ۱۹۰۰ پرونده تخلفاتی شده است.

5 برابر شدن جریمه های تعزیرات حکومتی

مظفری با اشاره به افزایش جریمه‌های در نظر گرفته برای متخلفین، ادامه داد: افزایش جریمه ها بر اساس تصمیم سه قوه انجام شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با اشاره به افزایش ۵ برابری جریمه ها، خاطرنشان کرد: در این جریمه عدم درج قیمت به یک میلیون تومان رسیده است.

آموزش 200 بازرس بسیجی

رجبی با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه شهید امانی به درخواست دولت جهت نظارت بر بازار، اظهار کرد: حدود ۲۰۰ بسیجی برای امر نظارت و تنظیم بازار آموزش داده شدند.

مسئول بسیج اصناف استان زنجان با بیان اینکه بسیجیان آموزش دیده به سازمان صمت و جهاد کشاورزی در امر نظارت و کنترل بازار کمک می‌کنند، ابراز کرد: تا به امروز ۱۲ هزار نفر ساعت بازرسی و نظارت بر بازار توسط بسیجیان انجام شده است.

وی با بیان اینکه در توزیع میوه شب عید 100 بازرس بسیجی برای نظارت و کنترل به دستگاه‌های ذیربط کمک کردند، تصریح کرد: در حوزه نظارت بر بازار مشکل نداریم.

فعالیت 4 هزار صنف در استان زنجان

محمود موسوی با بیان اینکه امام خمینی رحمة الله فرمودند: اصناف بازوان انقلاب است، عنوان کرد: اصناف به عنوان سرمایه‌های انقلاب است و این سرمایه با همان اعتقاد به نظام که در ابتدا وجود داشت تا به امروز پیش آمده است.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان با بیان اینکه ۴۰ هزار واحد صنفی در استان فعال است، ادامه داد: ۲۳ هزار واحد صنفی در شهرستان زنجان فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه در این شرایط کرونایی دو هزار واحد صنفی پروانه صادر شده است، افزود: برای حدود ۶ هزار نفر ایجاد اشتغال شده است.

موسوی با بیان اینکه طبق آمار ۵ درصد از اصناف زنجان تخلف کرده اند و ۹۵ اصناف منصف هستند، ادامه داد: کارتخوان های ویژه نان نصب شده و آماده اجرای طرح نان هستیم.

وی با بیان اینکه از بین پرونده‌های تشکیل شده بیش از یک هزار و ۳۰۰ پرونده به مرحله صدور رای رسیده است، افزود: ارزش ریالی کشفیات جهاد کشاورزی ۱۲ هزار میلیارد تومان است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر