logo
امروز : سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۹
[ شناسه خبر : ۲۷۳۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان خبر داد:

مرمت و بازسازی بخش‌های آسیب دیده طبقه اول گنبد سلطانیه به پايان رسید

مرمت-و-بازسازی-بخش‌های-آسیب-دیده-طبقه-اول-گنبد-سلطانیه-به-پايان-رسید
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: مرمت و بازسازی بخش‌های آسیب دیده طبقه اول گنبد سلطانیه از اردیبهشت‌ماه آغاز و در تیرماه به پايان رسید.

به گزارش موج رسا; به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، امیر ارجمند امروز اظهار داشت: تعمیرات آجری بخش‌های نمای داخلی، مرمت و همچنین ساخت ستون‌های تزئینی گچی، اجرای عملیات تأسیسات الکتریکی و مکانیکی بخش‌های داخلی بنا، استحکام‌بخشی و پی‌بندی سنگی دیوارهای موردنیاز و تعمیرات و مرمت نرده‌های چوبی با تکیه‌بر اصول علمی و مرمتی از اردیبهشت‌ماه آغاز و در تیرماه به پايان رسید.

 وی افزود: در کارگاه‌های مرمت گنبد سلطانیه نه‌تنها مرمت کاشی، سنگ‌ها و تزیینات بنا انجام می‌گیرد که آموزش نیروهای علاقه‌مند توسط افراد متخصص در این کارگاه ازجمله فعالیت‌هایی است که در کنار مرمت بنا صورت می‌گیرد.

 مدیر‌کل میراث فرهنگی استان زنجان گفت: کارگاه‌های مرمت گنبد جهانی سلطانیه یکی از کارگاه‌های فعال مرمتی است که سال‌هاست آغاز به کارکرده و همچنان در حال فعالیت است و نمی‌توان تاریخ روشنی را برای پایان کار مرمت آن اعلام کرد؛ زیرا در کارهای مرمتی، کیفیت کار مهم است.

 وی تصریح کرد: با توجه به روند روبه رشد تعداد بازدیدکنندگان در گنبد سلطانیه و برای سهولت بازید و دسترسی راحت‌تر گردشگران به قسمت‌های مختلف مجموعه، طرح‌هایی را در محوطه گنبد سلطانیه برنامه‌ریزی و به مرحله اجرا گذاشته‌شده است./ب

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر