logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۹
[ شناسه خبر : ۲۷۳۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون وزیر علوم:

مشکلات کمتری با آغاز سال تحصیلی در حوزه خوابگاه‌های دانشجویی خواهیم داشت

مشکلات-کمتری-با-آغاز-سال-تحصیلی-در-حوزه-خوابگاه‌های-دانشجویی-خواهیم-داشت
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه به‌طور حتم از مهرماه سال جاری، مشکل خوابگاهی کمتری خواهیم داشت، گفت: ضمن اینکه در 2 سال گذشته نوسازی و بازسازی و بهسازی خوابگاه‌های دانشجویی شروع شد و خوشبختانه اتفاقات خوبی افتاده است.

به گزارش موج رسا; هاشم داداش‌پور، امروز در حاشیه سفر یک‌روزه وزیر علوم به استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در 2 سالی که بیماری کرونا شایع بود 2 اتفاق در حوزه خاوبگاه‌های دانشجویی افتاد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقات این بود که بخشی از خوابگاه‌ها که استیجاری یا خودگردان بودند به دلیل اینکه از سوی دانشگاه‌های کشور مشتری پیدا نکردند، عملا تغییر کاربری داده و شرایط دیگری را تجربه کردند.

داداش‌پور با بیان اینکه 202 هزار واحد خوابگاهی در کشور داریم، بیان کرد: الیته این آمار رسمی سال گذشته است و ممکن است تا الان افزایش هم پیدا کرده باشد.

معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه این تعداد خوابگاه، بخشی از نیازهای خوابگاهی دانشجویان را معمولا پوشش می‌دهد، گفت: بخشی از این نیاز به‌طور طبیعی باید از سوی خوابگاه‌داران اعم از کسانی که هتل‌آپارتمان یا خوابگاه‌های خودگردان دارند و یا از خوابگاه‌های استیجاری دانشگاه تامین شود.

وی با اشاره به بازگشایی و حضوری شدن دانشگاه‌ها از سال جاری اظهار داشت: چون 2 ماه، مدت خیلی کوتاهی بود، بخشی از دانشگاه‌ها توانستند این مشکل را رفع کنند و بخشی از دانشگاه‌ها هم نتوانستند اما به‌طور طبیعی همه روسای دانشگاه‌ها تلاش می‌کنند که هر ظرفیتی وجود دارد را برای جبران کمبودهای احتمالی در حوزه دانشجویان در اختیار بگیرند.

داداش‌پور با بیان اینکه به‌طور حتم از مهرماه سال جاری، مشکل خوابگاهی کمتری خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: ضمن اینکه در 2 سال گذشته نوسازی و بازسازی و بهسازی خوابگاه‌های دانشجویی شروع شد و خوشبختانه اتفاقات خوبی افتاده و بخشی از محل خیرین و بخشی از دانشگاه‌ها با منابع اختصاصی خودشان توانستند خوابگاه‌ها را بهسازی و بازسازی کنند.

وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات را هم در ایام تابستان قرار است بتوانیم حل کنیم، افزود: هر چند مشکلات به صفر نمی‌رسد اما سعی خواهیم کرد تا مشکلات مربوط به دانشجویان را به حداقل ممکن برسانیم تا دانشجویان با آرامش بیشتری وارد دانشگاه‌ها شوند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر