logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۳
[ شناسه خبر : ۲۷۳۱۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در نشست وزیر علوم با مدیران دانشگاه زنجان مطرح شد؛

پیشنهاد تاسیس واحد بین‌الملل دانشگاهی در زنجان/ دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌تواند مکمل دانشگاه مادر استان زنجان باشد

پیشنهاد-تاسیس-واحد-بین‌الملل-دانشگاهی-در-زنجان-دانشگاه-فنی-و-حرفه‌ای-می‌تواند-مکمل-دانشگاه-مادر-استان-زنجان-باشد
نشست مشترک محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با مدیران دانشگاه زنجان، ظهر امروز (دوشنبه 20 تیر) در محل این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش موج رسا; ابوالفضل رفیعی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان، ظهر امروز در نشست مشترک وزیر علوم با مدیران دانشگاه زنجان گفت: زنجان علاوه بر اینکه به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی شناخته شده و حضور حماسی در دوره‌های مختلف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشته، سبقه فرهنگی، تمدنی و علمی نیز دارد.

وی با بیان اینکه استان زنجان ظرفیت خوبی در راستای توسعه دانشگاهی دارد، اظهار داشت: غیر از دانشگاه علوم پزشکی، 23 واحد دانشگاهی شامل 14 واحد دولتی و 9 واحد غیردولتی با حدود 40 هزار دانشجو در سطح استان زنجان فعل هستند.

رفیعی با اشاره به اولین مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب که توجه به علم و پژوهش است، خاطرنشان کرد: با توجه به خروجی دانشگاه‌های مختلف و جهت جلوگیری از مهاجرت نخبگان و در راستای ایجاد جذابیت برای ادامه تحصیل ارزان در داخل کشور پیشنهاد می‌شود یک واحد دانشگاهی بین‌الملل در زنجان تاسیس شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان افزود: در صورتی که مطالعات این طرح انجام و مجوز لازم صار شود، خروجی مناسبی می‌توان داشت که از این ظرفیت برای پوشش استان‌های همجوار و به‌ویژه شمال‌غرب کشور نیز می‌توان استفاده کرد.

وی گفت: دغدغه‌هایی بابت سلف سرویس‌ها در کمیسیون دانشجویی استان مطرح بود که نارضایتی‌های دانشگاه‌ها بیشتر نسبت به تفاوت در ارائه خدمات بود.

رفیعی ابراز کرد: در این راستا پیشنهاد شد تا یک آشپزخانه متمرکز دانشجویی داشته باشیم تا با استفاده از مجموعه داشته‌ها بتوان عدالت در توزیع غذا را رعایت کرد.

*‌ نگاه ویژه در مسائل مذهبی باید داشته باشیم

حجت‌الاسلام علی قره‌داغی، مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه زنجان در این نشست گفت: زحمات زیادی کشیده شده و اتفاقات خیلی خوبی در حوزه‌های مختلف عمرانی، پژوهشی، فرهنگی و آموزشی در دانشگاه زنجان از ساخت‌وساز تا تامین امکانات افتاده اما آنچه که در 8 سال گذشته انجام نشده و انتظار حمایت از وزارت علوم را داریم، نگاه مذهبی است.

وی با بیان اینکه نگاه ویژه در مسائل مذهبی باید داشته باشیم، اظهار داشت: نگاه مذهبی و اسلامی در ایرانیِ اسلامی باید غلبه داشته باشد.

حجت‌الاسلام قره‌داغی با بیان اینکه فاصله مسجد دانشگاه تا خوابگاه‌ها زیاد است، خاطرنشان کرد: چندین نمازخانه نیز در بخش‌های مختلف وجود دارد اما نیاز به تجمیع نمازخانه‌ها در یک نمازخانه و با حضور یک روحانی توانمند داریم.

وی ابراز کرد: تقاضای حداقل بودجه برای ساخت مجتمع فرهنگی خواهران را داریم که امیدواریم حمایت شود.

*‌ دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌تواند مکمل دانشگاه مادر استان باشد

ابراهیم احمدی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان زنجان نیز گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای، یکی از دانشگاه‌هایی است که با توجه به تولید و اشتغال مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌تواند مکمل دانشگاه مادر باشد.

وی با اشاره به رشد و توسعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان زنجان اظهار داشت: تعداد دانشجویان این دانشگاه از یک هزار نفر در سال 1395 به 3 هزار نفر رسیده و سال بعد تا 4 هزار دانشجو نیز افزایش خواهد یافت.

احمدی تصریح کرد: 95 درصد دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان زنجان در بازار کار هستند و دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دانشگاهی است که شرکت‌داری می‌کند و دانش‌بنیان است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه نگاه آموزش و پرورشی به این دانشگاه تا سال 1390 بحران عظیمی ایجاد کرده است، گفت: خوابگاه‌ها، کلاس‌ها و کارگاه‌ها وضعیت خوبی ندارند و دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان زنجان علاوه بر زنجان فقط در یکی از شهرستان‌ها (ابهر) واحد دارد.

رویا کرمی، رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان نیز با بیان اینکه رشته‌های متناسب با نیاز منطقه در برخی واحدها وجود ندارد، گفت: انتظار می‌رود تا از ردیف‌های استانی کمک شود تا رشته‌های متناسب با نیاز مناطق در مراکز پیام نور ایجاد شوند.

به گزارش موج رسا؛ محدودیت‌های اعتباری، رفاه دانشجویی، ساختار هزینه‌ها، حمل‌ونقل، تامین تغذیه مناسب برای دانشجویان، کمبود خوابگاه برادران، پایین بودن بودجه فرهنگی، مشکل در پذیرش دانشجویان برخی رشته‌ها، درخواست ایجاد برخی رشته‌های مقطع تحصیلات تکمیلی و مشکلات مربوط به پارک علم و فناوری از مهمترین موضوعاتی بود که در این نشست مطرح شد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر