logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۸
[ شناسه خبر : ۲۷۳۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

دانشگاه زنجان مستحق تبدیل شدن به دانشگاه برتر بین‌المللی را دارد

دانشگاه-زنجان-مستحق-تبدیل-شدن-به-دانشگاه-برتر-بین‌المللی-را-دارد
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشگاه زنجان در خیلی از زمینه‌ها در سطح کشور منحصربه‌فرد است، گفت: دانشگاه زنجان، مستحق تبدیل شدن به دانشگاه برتر بین‌المللی را دارد.

به گزارش موج رسا; محمدعلی زلفی‌گل، ظهر امروز در سفر یک‌روزه خود به زنجان در جلسه با مدیران دانشگاه زنجان اظهار داشت: بخشی از درخواست‌ها و مشکلات مطرح‌شده از جمله تغذیه دانشجویان، خوابگاه و ایاب و ذهاب، موضوعات کلان ملی بوده و نیاز به تصمیمات ملی دارد که این موضوعات در هیات دولت مطرح می‌شود و پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه برخی موارد و مسائل نیز در خیطه اختیارات وزارت علوم است، خاطرنشان کرد: مواردی مانند تاسیس پردیس علم و فناوری در حوزه وزارت علو بوده که برای حل آن‌ها تلاش می‌کنیم اما تاسیس پردیس علم و فناوری به شرط تامین زیرساخت‌ها است که نهادهای دیگر از جمله شهرداری نیز باید همکاری کنند.

زلفی‌گل افزود: زیرساخت‌های مربوطه در پردیس علم و فناوری باید تامین شور تا شرکت‌های پایه و دانش‌بنیان بتوانند بتوانند در آنجا ساخت‌وساز کنند.

وی تصریح کرد: پردیس علم و فناوری باید طرح جامعی داشته باشد تا ساخت‌وسازها نیز به‌صورت یکسان باشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص محدودیت بودجه پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: برای این مورد می‌توان از ظرفیت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی استفاده کرد البته وزارت علوم نیز حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.

وی در خصوص پیشنهاد تاسیس پردیس بین‌الملل در زنجان اظهار داشت: زنجان این ظرفیت را دارد و این موضوع نیز قابل طرح و بررسی است.

زلفی‌گل با بیان اینکه تمام اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها مانند هم نیستند، خاطرنشان کرد: اساتیدی وجود دارند که مقالات آن‌ها در نشریات معتبر بین‌المللی چاپ می‌شود که جای قدردانی دارد.

وی با بیان اینکه عدالت در پرداخت حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در دست اجرا است، افزود: 60 پایه تشویقی در نظر گرفته شده که ابلاغ می‌شود و همکارانی که در شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت می‌کنند می‌توانند چند پایه و حتی تا 10 پایه تشویقی را دریافت کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشگاه زنجان در خیلی از زمینه‌ها در سطح کشور منحصربه‌فرد است، گفت: موقعیت استثنایی برای دانشگاه زنجان پیش آمده که استاندار، معاون استاندار، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس و تعدادی از مدیران ارشد استان زنجان از اساتید و اعضای هیات علمی این دانشگاه هستند.

وی ابراز کرد: این موقعیت را باید قدر بدانید و نهایت استفاده از این ظرفیت را ببرید.

زلفی‌گل خاطرنشان کرد: دانشگاه زنجان، مستحق تبدیل شدن به دانشگاه برتر بین‌المللی را دارد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر