logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۰
[ شناسه خبر : ۲۷۳۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با موج رسا:

عدم رعایت عفاف و حجاب شجاعت نیست، هتاکی است/ زیر پا گذاشتن دستورات الهی، پرده‌دری است

عدم-رعایت-عفاف-و-حجاب-شجاعت-نیست،-هتاکی-است-زیر-پا-گذاشتن-دستورات-الهی،-پرده‌دری-است-
نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عدم رعایت دستورات الهی از جمله عفاف و حجاب حتماً شجاعت نیست بلکه هتاکی است، گفت: هتک حرمت دستورات الهی با هیچ منکری نمی‌تواند شجاعت قلمداد شود.

آیت‌الله محمد حاج‌ابوالقاسم دولابی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به ضرورت رعایت عفاف و حجاب به عنوان یکی از دستورات الهی اظهار داشت: رعایت دستورات الهی بر همگان واجب است.

وی با بیان اینکه تمرد از اجرای دستورات الهی، شجاعت نیست، خاطرنشان کرد: شجاعت این است که انسان بر روی هوا و هوس خودش پا بگذارد و شجاع به تعبیر حضرت امیرالمومنین(ع) کسی است که بر هوای نفس خود غلبه کند.

آیت‌الله دولابی با تاکید بر اینکه کسی که تابع هوای نفس خود است و دستورات خداوند را زیر پا می‌گذارد، نام او شجاع نیست، تصریح کرد: چنین شخصی هتاک بوده و پرده‌دری کرده است.

مسئول شورای هماهنگی ارتباطات دولت و روحانیت با انتقاد از اقدامات و اظهاراتی که برای قبح‌شکنی در حوزه عفاف و حجاب صورت می‌گیرد، گفت: کسی که دستورات الهی را زیر پا می‌گذارد، پرده‌دری کرده و کسی که دعوت به این پرده‌دری می‌کند در جُرم وگناه همه کسانی که پرده‌دری می‌کنند، شریک است.

وی تاکید کرد: کسی که دیگری را به کاری را تشویق می‌کند مانند این است که خود او آن کار را انجام می‌دهد لذا دعوت کردن به پرده‌دری و عدم رعایت دستورات الهی، شجاعت نیست و خطاست که نام این کار، شجاعت گذاشته شود.

آیت‌الله دولابی با بیان اینکه عدم رعایت دستورات الهی از جمله عفاف و حجاب به‌حتم شجاعت نیست بلکه این هتاکی است، خاطرنشان کرد: هتک حرمت دستورات الهی با هیچ منکری نمی‌تواند شجاعت قلمداد شود.

به گزارش موج رسا؛ حجت‌الاسلام محمد نظری، کارشناس مسائل مذهبی نیز طی روزهای گذشته به خبرنگار موج رسا؛ گفت: احکام و قوانین نظام اسلامی از جمله رعایت عفاف و حجاب به نفع خود مردم و برای تامین امنیت فکری و روانی جامعه است.

وی افزود: انسان، حریص و طمّاع بوده و رعایت عفاف و حجاب به این دلیل ضروری است که در حقیقت انسان‌ها در زندگی اجتماعی نه به عنوان جنس بلکه به عنوان انسان مطرح شوند و رفتارهای موجود در جامعه، رفتار و کرامت انسانی باشد و رفتار جنسی نباشد.

با توجه به اظهارات فوق، رعایت عفاف و حجاب امری ضروری بوده و برخورد با آن نیز به معنای گشت ارشاد و یا اقدامی از روی فشار نیست بلکه مردم خواهان کنترل وضعیت بدحجابی در جامعه هستند.

حجت‌الاسلام سجاد ناصر، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان نیز چندی پیش با بیان اینکه به‌صورت ترویجی و تبیینی است، گفت: رویکرد این ستاد راجع به عفاف و حجاب، راه عقلانه، حکیمانه، فکورانه و تدوین برنامه مدون و با قابلیت اجرایی است که تحت عنوان طرح قرارگاه 21 تیر (عفاف و حجاب) تدوین شده است.

وی اظهار داشت: عدم وجود تنش‌زایی، توام بودن کار فرهنگی و اجرایی، استمرار در اجرا، مرحله‌ای بودن، منطقه‌ای (بومی) بودن، عدم وابستگی به بودجه دولتی، مردمی بودن، اعتمادسازی، همه‌جانبه و جامع بودن، دارای ضمانت اجرایی، جانمایی نقش هر دستگاه و تدوین طرح به‌صورت مطالعه‌شده از جمله مزایای این طرح است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر