logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۵
[ شناسه خبر : ۲۷۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس اداره مدارس و مراکز غيردولتی و مشارکت‌های مردمی استان زنجان:

افزایش برخورد با مراکز آموزشی غیرمجاز در زنجان‌/ 255 آموزشگاه علمی آزاد در استان زنجان فعالیت می‌کنند

افزایش-برخورد-با-مراکز-آموزشی-غیرمجاز-در-زنجان‌-255-آموزشگاه-علمی-آزاد-در-استان-زنجان-فعالیت-می‌کنند

رئیس اداره مدارس و مراکز غيردولتی و مشارکت‌های مردمی استان زنجان با اشاره به افغزایش برخورد با مراکز آموزشی غیر مجاز در سطح استان زنجان گفت: مراکزی که بدون مجوز فعالیت داشته باشند برخورد می‌شود.

به گزارش موج رسا; علی بیات در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش مراکز متخلف در زنجان اظهار کرد: با آموزشگاهها و مراکز آموزشی غیر مجاز یا متخلف طبق قانون برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: به استناد تبصره 1 ماده 2 قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرروشی غیردولتی که در 15 دی ماه سال 95 با امضای رئیس جمهور محترم ابلاغ شده است تنها مرجع صدور محوز فعالیت آموزشگاه علمی آزاد و زبان خارجی جهت آموزش افراد زیر 20 سال آموزش و پرورش است و هیچ نهاد دیگری امکان صدور مجوز آموزشگاه های مذکور را ندارد.

رئیس اداره مدارس غيردولتی و مشارکت های مردمی استان از  فعالیت 255 آموزشگاه علمی آزاد در استان زنجان خبر داد و افزود: 166 آموزشگاه زبان و 89 آموزشگاه علمی آزاد در سطح استان زنجان فعال است که آموزش غیررسمی بیش از 45هزار دانش آموز در طول یک سال این مراکز انجام می پذیرد.

بیات تصریح کرد: حمایت از بخش غیردولتی و سرمایه گذاری در این بخش از اولویت‌های کاری آموزش و پرورش است.

وی بیان کرد: نظارت مستمر بر نحوه فعالیت این آموزشگاه‌‌ها از سیاست‌های محوری آموزش و پرروش بوده و نظارت‌، هدایت و حمایت سه کلید واژه اصلی حوزه مدارس غیردولتی در نحوه برخورد و تعامل با این موسسات است.

رئیس اداره مدارس غيردولتی و مشارکت‌های مردمی استان تاکید کرد‌: با هرگونه تخلف از طرف این موسسات مطابق مواد34 و35  قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی برخورد می شود ضمن اینکه مراکز موفق به نحو مطلوب تقدیر و تشویق می‌شوند.

بیات گفت‌: در راستای ساماندهی مراکز مجری آموزش‌های آزاد و افزایش کیفیت و به روز رسانی دانش و مهارت موسسان و مدیران این مراکز‌، کارگاههای آموزشی در 5 مرحله برگزار شد.

وی با اشاره به ضرورت تخصصی‌تر شدن فعالیت آموزشگاه‌ها گفت‌: به منظور تخصصی کردن فعالیت مراکز و ایجاد بسترهای مناسب برای استفاده مطلوب متقاضیان از خدمات این مراکز‌، آموزش و پرورش این آمادگی را دارد تا به واجدین شرایط ، مجوز فعالیت آموزشگاه های علمی تخصصی از جمله مراکز علمی زبان و ادبیات عرب ، ریاضی ، فیزیک و غیره واگذار کند.

بیات تاکید کرد: دانش آموزان بر اساس نیاز خود از این خدمات آموزشی بهره می‌گیرند و تمام آموزشگاه‌ها بدون ارائه هیچ گونه مدرک رسمی فعالیت می‌کنند.

وی افزود‌: خوشبختانه با تصویب قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی مصوب سال 1395 ، طبق قانون شورای موسسان مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی رسمیت یافته و از اختیارات قانونی بیشتری نسبت به قبل برخودار شده اند.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی استان با اشاره به فعالیت آموزشگاه های علمی آزاد گفت: آن دسته از آموزشگاه هایی که زیر نظر آموزش و پرورش هستند و دانش آموزان زیر 20 سال را می‌پذیرند دارای ضوابط معين و مشخصی هستند و از ابتدای فرآیند صدور مجوز تحت نظارت آموزش و پرورش قرار می گیرند.

وی از اولیای دانش آموزان خواست تا هنگام مراجعه جهت ثبت نام فرزندان خود در آموزشگاههای علمی آزاد و زبان خارجه، مجوزهای صادره از آموزش و پرروش را رویت نموده و از قانونی بودن فعالیت این مراکز اطمینان حاصل کنند.

رئیس اداره مدارس ومراکز غيردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: شهروندان می‌توانند به سایت اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی استان مراجعه و فهرست مراکز مجاز را ملاحظه کنند ضمن اینکه  مردم می توانند هرگونه اعتراض و شکایات خود را از طریق سامانه پاسخگویی به شکایات پورتال آموزش و پرورش مطرح کنند.

گفتنی است‌؛ صدور مجوز فعالیت‌های آموزشی آزاد در قالب برگزاری کلاس‌های تقویتی ، تجدیدی ، کنکور ، برگزاری آزمون ، کنکور مکاتبه ای و آموزش های زبان های خارجه بر اساس سرفصل دروس مصوب وزارت آموزش و پرورش از سطح مبتدی تا قبل از دانشگاه، از وظایف و اختیارات آموزش و پرورش است.

///ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر