logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۶
[ شناسه خبر : ۲۷۲۷۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه سلطانیه:

دعای عرفه، درس توحید ناب است/ لزوم مدیریت بی حجابی از طرف مسئولان

دعای-عرفه،-درس-توحید-ناب-است-لزوم-مدیریت-بی-حجابی-از-طرف-مسئولان
امام جمعه سلطانیه با اشاره به نهم ذی الحجه روز عرفه، دعای عرفه که مناجات امام حسین علیه‌السلام با خداست را از اعمال روز عرفه دانست و گفت: دعای عرفه، درسِ توحید ناب است.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه شهرستان سلطانیه در خطبه های نماز جمعه با توصیه به تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: رعایت آداب زناشویی از حقوق فرزندان قبل از تولد است و رعایت آنها در تکوین کودک و جسم و اخلاق فرزند مؤثر است.

امام جمعه سلطانیه در خطبه دوم نماز جمعه، با اشاره به اهمیت امنیت روانی جامعه و مردم، به وظائف مطبوعات و رسانه ها، مردم و مسئولان اشاره کرد و با بیان اینکه عدم انتشار دورغ و شایعه در جامعه، انتشار اخبار امیدآفرین و نویدبخش و عدم سیاه نمایی از وظائف مطبوعات و رسانه هاست، ابراز کرد: مردم نیز نباید به راحتی شایعات را بپذیرند. 
وی با بیان اینکه مسئولان اعم از دولتمردان، نمایندگان مجلس و قوه قضائیه نیز در امنیت روانی جامعه وظایفی دارند و قوه قضائیه باید با شایعه پراکنان و ترک فعل مسئولان برخورد کند، تصریح کرد: توجه به دغدغه ها و مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم و عمل به وعده های داده شده چه در انتخابات و چه بعد از آن در سفرها و دیدارها که مسئولان دولتی و نمایندگان می دهند، در تقویت امنیت روانی جامعه موثر است.
حسینی نسب با تاکید بر عمل به وعده ها و با بیان اینکه بر اساس آنچه گفته شده،  ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پول نقدا برای طرح ورودی شهر سلطانیه تامین شده و اکنون موجود است، پس مسئولان مربوطه سریعا طرح خود را بدهند و از اعتبار موجود استفاده کنند، به مشکلات چمن سلطانیه نیز اشاره کرد و عنوان کرد: جلسات احیای چمن سلطانیه که دیروز گرد و غبار آن شهر را در تاریکی فرو برده بوده، باید عملیاتی شود و در غیر اینصورت از گرد و غبار آن استان زنجان نیز در امان نخواهد ماند.
امام جمعه سلطانیه با گرامیداشت ۲۱ تیر سالروز قیام خونین مسجد گوهر شاد بر علیه کشف حجاب توسط رژیم پهلوی، که روز عفاف و حجاب نامگذاری شده، ادامه داد: امروز نیز برای برخورد با پدیده بدحجابی و بی حجابی به قیام عمومی نیاز است.
وی با بیان اینکه پدران با انجام وظیفه پاسداری از حریم خانواده و مادران با رفتار عفیفانه در برابر نامحرم می توانند درس عملی عفاف و حجاب به فرزندانشان بدهند و بر علیه بد حجابی قیام کنند، افزود: میدان‌دار فرهنگ سازی عفاف و حجاب، اول باید بانوان باشند.
حسینی نسب با بیان اینکه حجاب و عفاف از ضروریات دین است، به وظائف دولت و جامعه اسلامی در برابر گناه آشکار اشاره کرد و با بیان اینکه بی حجابی و بدحجابی در جامعه، گناه آشکار است، ابراز کرد: دولت اسلامی نباید در برابر گناه آشکار بی حجابی و بد پوششی سکوت کند بلکه باید چاره اندیشی و تدبیر نماید.
امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه تکریم و تقدیر از دختران و بانوان محجبه هم تقویت آنان و هم موجب ترویج عفاف و حجاب می شود و لذا در مدارس و دانشگاه ها و ادارات زنان محجبه تکریم شوند، عنوان کرد: اجرای طرح عفاف و حجاب که از کارمندان ادارات شروع شده باید با جدیت انجام شود و نباید کوتاهی شود تا سلامت روانی جامعه تضمین شود.
خطیب جمعه سلطانیه به روز ادبیات کودکان و نوجوانان اشاره کرد و با بیان اینکه ادبیات کودک یعنی تلاش هنرمندانه در قالب کلام مثل شعر، قصه، داستان برای هدایت کودک به سوی رشد و تربیت، افزود: ذهن و قلب پاک کودک و نوجوانان نباید آلوده به چیزهایی شود که در تربیت او تاثیری ندارد و اما متاسفانه بعضی خانواده ها فرزندان خود را به جای کلاس قرآن به کلاس موسیقی می فرستند.
وی با اشاره به نهم ذی الحجه روز عرفه، دعای عرفه که مناجات امام حسین علیه‌السلام با خداست را از اعمال روز عرفه دانست و ابراز کرد: دعای عرفه، درسِ توحید ناب است.
حسینی نسب با اشاره به سالروز شهادت حضرت مسلم بن عقیل در روز نهم ذی الحجه و با بیان اینکه درست است که مسلم بن عقیل ۳۱ روز قبل از عاشورا به شهادت رسید اما چون همراه با اهداف امام حسین علیه السلام بود، جزو شهدای عاشوراست، تصریح کرد: یاری امام فرا زمانی و فرا مکانی است و امروز نیز هر کس بعد از ۱۳۸۲ سال بعد از عاشورا، اهداف امام حسین علیه‌السلام را دنبال کند و با فساد مبارزه نماید و امر به معروف و نهی از منکر کند، یاری کننده امام است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر