logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۷
[ شناسه خبر : ۲۷۲۷۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مسئول بسیج زنان کشور:

مباحث فرهنگی دستاویز مطامع برخی سیاسیون شده است

مباحث-فرهنگی-دستاویز-مطامع-برخی-سیاسیون-شده-است
مسئول بسیج زنان کشور گفت: قوانین ما در موضوع فرهنگی مربوط به پوشش و عفاف و حجاب، دستاویز مطامع سیاسیون شده و از آن به عنوان جلب حمایت و نظر دیگران استفاده می‌کنند.

به گزارش موج رسا; مینا بیابانی، مسئول بسیج زنان کشور در حاشیه گردهمایی فعالین زن و خانواده در جمع خبرنگاران استان زنجان در رابطه با ورود بسیج جامعه زنان به موضوع فضای مجازی، و تولید محتوا در خصوص حجاب و عفاف اظهار داشت: چند سالی است که در این زمینه فعالیت‌های از قبیل تولید محتوا انجام ‌شده، اما فعالیت‌های انجام شده در سطح مطلوب و راضی کننده نیست.

وی ادامه داد: توقع ما این است که بسیج بتواند حضور جدی و موثرتری در فضای مجازی داشته باشد تا بتواند پاسخ هجمه‌های دشمنان علیه زن و خانواده را که در این فضا صورت می‌گیرد بدهد.

مسئول بسیج زنان کشور با بیان اینکه هنوز ساز‌و کار‌ها، تمهیدات و زیرساخت‌های لازم برای ورود بسیج جامعه زنان در فضای مجازی ایجاد نشده است، تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که این موضوع تحقق پیدا کند تا بتوانیم تولید و انتشار محتوا در همه زمینه‌ها از جمله عفاف و حجاب، زن ، خانواده که موضوعات مهم جامعه ما هستند را از طریق عملیات‌های فرهنگی در فضای مجازی به سطح قابل قبولی برسانیم.

وی در خصوص اینکه چرا در کشور به موضوع عفاف و حجاب کمتر پرداخته شده‌ عنوان کرد: همه کشور‌ها قوانین خاص و چارچوب برای پوشش مردم خود دارند، در کشور ما که قوانین اجتماعی بر طبق قوانین اسلامی است، ملزم به رعایت حجاب و عفاف هستیم،با توجه به اینکه حجاب و عفاف امنیت اجتماعی را نیز فراهم می آورد اما متاسفانه قوانین ما به ویژه در مباحث فرهنگی مربوط به پوشش و عفاف و حجاب، دستاویز مطامع سیاسیون شده و از آن به عنوان جلب حمایت و نظر دیگران استفاده می‌کنند.

بیابانی با اشاره به حمایت از تولیدکنندگان پوشاک اسلامی ابراز داشت:وظایف هر نهاد و سازمانی در چهار چوب مصوبه ۴۲۷ ومتمم این مصوبه یعنی ۸۲۰ مشخص شده است و بسیج جامعه زنان در بحث نظارت‌ها وظایفی ندارد، اما بسیج اصناف با توجه به اهمیت این موضوع ورود پیدا کرده تا به تولید کنندگان ملزومات اسلامی کمک کند.

وی از نقش رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی در تبلیغ و تبیین مباحث فرهنگی انتقاد کردو افزود: در حوزه فیلم و سریال کمتر شاهد این هستیم که به مباحث فرهنگی به ویژه پوشش مناسب پرداخته شود و این جای سوال است! همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها که وظایف آنها در مصوبه ۴۲۷ و متمم آن مشخص شده زیر سوال هستند، چرا که وظایف خودشان را بعد از ابلاغ این مصوبه در سال ۸۴ از طریق شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت توجهی ندارند.

مسئول بسیج زنان کشور با اشاره به اینکه خود شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها و سازمان‌های مجری در این زمینه غفلت کرده‌ گفت: البته یک غفلت عمومی در این حوزه صورت گرفته است که هم اکنون شاهد آن هستیم با توجه به اینکه پوشش از مولفه‌های عینی فرهنگ عمومی هر جامعه است که باید به آن توجه شود زیرا پوشش نماد ظاهری از عفت و حیای درونی است.

وی بیان‌کرد: اساسا خود مردم در مباحث فرهنگی به ویژه حجاب زیر سوال نیستند و عامل این رفتارها حاصل غفلت متولیان فرهنگی کشور است که در این زمینه کارها و فعالیت‌های مناسب و متناسب با مخاطبین را انجام نداده‌اند و آنها باید در این زمینه پاسخ‌گو باشند.

بیابانی در خصوص وظایف و اقدامات بسیج جامعه زنان در همکاری با قرارگاه ۲۱ تیر حجاب و عفاف، ستاد امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد: جلساتی با سازمان بسیج برگزار شده است اما به شکل مبسوط جلسه‌ای با بسیج جامعه زنان و ستاد امر به معروف و نهی از منکر وجود نداشته، اما در شرف امضاء تفاهم نامه هستیم که طبق آن وظایف هر دستگاه از جمله بسیج زنان نیز در این زمینه مشخص شود.

زهرا بیات

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر