logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۹
[ شناسه خبر : ۲۷۲۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
مدرس حوزه علمیه در گفت‌وگو با موج رسا:

رعایت حجاب و عفاف برای امنیت فکری و روانی جامعه است/ خداوند انسان‌های غیرتمند را ستایش می‌کند

رعایت-حجاب-و-عفاف-برای-امنیت-فکری-و-روانی-جامعه-است-خداوند-انسان‌های-غیرتمند-را-ستایش-می‌کند
مدرس حوزه علمیه و کارشناس مسائل مذهبی گفت: احکام و قوانین نظام اسلامی از جمله رعایت عفاف و حجاب به نفع خود مردم و برای تامین امنیت فکری و روانی جامعه است.

حجت‌الاسلام محمد نظری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: عفاف و حجاب که خداوند برای انسان‌ها قرار داده فقط مختص اسلام نیست و این مساله در همه ادیان آسمانی مطرح است.

وی خاطرنشان کرد: رعایت عفاف و حجاب اهداف گوناگونی دارد که از جمله آن‌ها تامین آرامش روحی، فکری و روانی انسان‌ها است.

حجت‌الاسلام نظری با بیان اینکه در سوره احزاب به امنیت خاطر و امنیت فکری و روحی انسان‌ها اشاره شده است، افزود: انسان، حریص و طمّاع است و رعایت عفاف و حجاب به این دلیل ضروری است که در حقیقت انسان‌ها در زندگی اجتماعی نه به عنوان جنس بلکه به عنوان انسان مطرح شوند و رفتارهای موجود در جامعه، رفتار و کرامت انسانی باشد و رفتار جنسی نباشد.

*‌ تعرض و تجاوز در غرب که حجاب را رعایت نمی‌کنند، بیشتر از کشورهایی است که حجاب رعایت می‌شود  

مدرس حوزه علمیه و کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: خداوند حدود و ثغوری به خاطر حفظ امنیت و آرامش روانی و فکری جامعه و همچنین حفظ وفاداری خانواده‌ها قرار داده چرا که اگر ارتباطات در درون خانواده آلوده باشد، خانواده‌ها متزلزل می‌شوند و این مساله در جامعه ملموس است.

وی ادامه داد: عموماً افرادی که در جامعه چنین مسائل را رعایت نمی‌کنند به لحاظ اجتماعی، خانوادگی و شخصیتی در زندگی دچار آسیب می‌شوند.

حجت‌الاسلام نظری با اشاره به نظرات عده‌ای که می‌گویند اگر آزادی باشد، انسان‌ها کمتر آسیب می‌بینند، گفت: بطلان این گفته را در غرب مشاهده می‌کنیم چرا که تجاوز به عنف در کشورهای غربی که آزادی و بی‌بند و باری فراوانی در آنجا وجود دارد، خیلی بیشتر از کشورهایی است که حدود و ثغور اخلاقی در آن‌ها رعایت می‌شود.

*‌ خداوند انسان‌های غیرتمند را ستایش می‌کند

وی اظهار داشت: مساله بعدی در اهمیت رعایت حجاب و عفاف این است که خداوند، انسان‌های غیرتمند که نسبت به ناموس خود غیور بوده و دیگران را در حریم خانواده خود راه نمی‌دهند و حریم‌ها را حفظ می‌کنند را ستایش می‌کند.

حجت‌الاسلام نظری با بیان اینکه خانم‌هایی که حدود و ثغور را رعایت نمی‌کنند، خود را در معرض آسیب قرار می‌دهند، خاطرنشان کرد: طبیعی است افرادی که حجاب و عفاف را رعایت نمی‌کنند، زمینه تعرض و اذیت خود را فراهم می‌کنند.

مدرس حوزه علمیه و کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به آیه 59 سوره احزاب تصریح کرد: خداوند در این آیه می فرماید که عفاف و حجاب برای حفظ مصونیت خود خانم‌ها است.

*‌ کمپین me too را کسانی راه انداخته‌اند که مورد تعرض قرار گرفته‌اند

وی با اشاره به کمپین «می تو me too»گفت: خانم‌هایی که گلایه می‌کنند از اینکه نگاه جنسی به آن‌ها شده و مورد تعرض قرار می‌گیرند، همان‌هایی هستند که این جریان و کمپین را راه انداخته‌اند چرا که me too یعنی «به من هم تجاوز شده است.»

حجت‌الاسلام نظری تصریح کرد: این کمپین از طرف خود خانم‌هایی راه انداخته شده که به آن‌ها تجاوز شده است و این یعنی خودشان هم از این ناراحت هستند که به آن‌ها به عنوان یک کالا نگاه می‌شود و مورد اذیت و توهین و بردگی جنسی قرار می‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه وقتی کسی حدود و ثغور را رعایت نمی‌کند یعنی با دست خودش زمینه تعرض و اذیت برای خودش را فراهم می‌کند، ابراز کرد: وقتی این افراد، حدود و ثغور در کلام، پوشش، آرایش و... را رعایت نمی‌کنند، طبیعی است که طرف مقابل، پیام بدی از آن‌ها می‌گیرد و به دنبال آزار و اذیت خواهد بود و تجربه هم این را نشان می‌دهد.

*‌ حجاب و عفاف نه تنها برای اسلام بلکه برای تمام ادیان آسمانی است

مدرس حوزه علمیه و کارشناس مسائل مذهبی تاکید کرد: راهکار و شگردهای قرآنی، بهترین راهکارها است و البته همانطور که گفته شد، حجاب و عفاف فقط برای اسلام نیست بلکه برای همه ادیان و شرایع آسمانی است.

وی با بیان اینکه عده‌ای که می‌خواهند موضوع را سیاسی کنند، حرکت‌شان اشتباه است، گفت: برای مثال؛ افرادی برای اینکه خود را در مقابل نظام قرار دهند، اقدام به کشف حجاب می‌کنند اما واقعیت این است که خودشان آسیب می‌بینند چرا که احکام و قوانین نظام اسلامی به نفع خود مردم و تامین امنیت فکری و روانی است.

حجت‌الاسلام نظری خاطرنشان کرد: خانمی که با پوشش درست وارد جامعه شود، کمتر کسی جرات می‌کند که به او متعرض شود و اذیت کند چرا که حجاب او نشان می‌دهد که راضی به اذیت شدن توسط دیگران نیست و همچنین حجاب او نشان وفاداری و کرامت است.

*‌ جوانان معتقد تحت تاثیر تبلیغات جریان تحریف قرار نگیرند

وی افزود: سوی دیگر قضیه این است که مسئولیت دولت و حاکمیت است تا نظارت کند که لباس‌های خلاف شئون اخلاقی و اعتقادی جامعه، فرصت تولید و توزیع پیدا نکنند.

حجت‌الاسلام نظری با بیان اینکه والدین نیز بُعد دیگر مساله هستند، تصریح کرد: گاهی مشاهده می‌شود که خود والدین، افراد معتقدی هستند اما فرزندان خود را با آموزه‌های دینی تربیت نمی‌کنند در حالی که تربیت فرزندان در سال‌های اولیه زندگی و نوجوانی راحت‌تر است.

مدرس حوزه علمیه و کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه یکی از دلایل عدم رعایت حجاب این است که برخی جوانان تحت تاثیر جوّ قرار می‌گیرند، گفت: گاهی مشاهده می‌شود که جوانان معتقد هستند اما تحت تاثیر جوّ قرار گرفته و به آن سمت رفته‌اند که نشان از ضعف اعتماد به نفس، ایمان و توکل است.

وی افزود: چنین افرادی به ضرب‌المثل «خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو» که غلط است، عمل می‌کنند و احساس می‌کنند که عدم رعایت حجاب نوعی شخصیت و مد است و اگر رعایت کنند تحقیر می‌شوند.

حجت‌الاسلام نظری با تاکید بر اینکه جامعه و به‌ویژه جوانان باید توجه کنند که کرامت و شخصیت تمام انسان‌ها در بندگی خداوند سبحان است، اظهار داشت: کسی که مومن و متقی باشد، خداوند هیبت و ابهت و عظمت او را در دل‌ها قرار  می‌دهد لذا جوانان مومن و معتقد نباید تحت تاثیر جوّ قرار گیرند و اعتقادات خود را در عمل باید نشان دهند.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها به عنوان مجاهدان عرصه جهاد تبیین باید آثار و برکات حجاب و تاثیرات عدم رعایت آن را برای عمودم مردم، جوانان و نوجوانان و آقایان و خانم‌ها تبیین کنند.

حجت‌الاسلام نظری تاکید کرد: جریان رقیب و تحریف هم بسیار در این زمینه کار می‌کند اما جوانان باید آگاه شوند به سمت آن‌ها رو نیاورند چرا که آن‌ها آگاهانه و عامدانه و به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده به موضوع عفاف و حجاب دامن می‌زنند.

مدرس حوزه علمیه و کارشناس مسائل مذهبی گفت: از خانواده‌ها، مومنین و متدینین جامعه انتظار می‌رود تا با حساسیت خاصی به مساله عفاف و حجاب نگاه کنند.

وی بیان کرد: اجرای احکام و دستورات الهی، سودی برای خداوند ندارد بلکه نتایج آن که امنیت، آرامش و حفظ شخصیت و کرامت انسان‌ها است به خود انسان‌ها برمی‌گردد.// آ

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶ ]
با عملکرد ظالمانه حکومت ایران، دین قداست خود را ازدست داده و نفاق در اوج قدرت با لباس اخلاص و تعهد و وفاداری به نظام خود نمایی میکند و فرصت طلبان تشنه قدرت و ثروت عمدتا روستایی بدنبال جلب رضایت خودباوران ماندگار در قدرت اند نه جلب رضای خدا. جامعه هرگز به رشد عقلی و مدنی نمیرسد مگر انکه بتواند برهنگی را توجیه و تحمل کند و تمایلات سرکش خود را مهار کند و در شرایط کنونی که دین بی اعتبار شده، صحبت از فرمان خدا و ارزشهای سنتی موافق رای تندروها ، دشمنی اشکار با مردمی است که نمیخواهند اسلام ظلم گستر را بپذیرند. جامعه فاسد مردان ایرانی که از دیرزمان گرگ ناموس یکدیگر بوده و عمده وقت و نگرانی افراد به این موضوع اختصاص داشته، منشاء تعصبات و فحشهای ناموسی و محدودیتها و ناامنیهای شدید زنان بوده. مردم ایران بدترین مخلوقات خداوند هستند که در هتک حرمت و عیبجویی و القاب زشت و برباد دادن حیثیت و ابروی یکدیگر، رقابت پایان ناپذیر دارند. غیبت و تهمت و تحقیر و توهین دیگران از سرگرمیهای مردم این دیار منحوس است. در این سرزمین مدعی پوشش و عفت، اگر زنی دچار اشتباه یا لغزش شود، راه بازگشت ندارد و گرسنگان شهوت وی را در چاه بدنامی و نابودی سرنگون میکنند. امنیت درپناه قوانین عادلانه و کارامد و مجریان لایق و مسئول شکل میگیرد نه حجاب تحمیلی. ولگردی که نیمه شب با انفجار در موتور همه را هراسان میکند و مزاحمینی که در پرتو عدم شاهد به جسارت ادامه میدهند و سارقینی که بدون واهمه به گسترش ناامنی مشغولند و اداراتی که قوانین را به رای خود تفسیر و اجرا میکنند و قضاتی که به توصیه دیگران رای صادر میکنند و متخلفینی که هرگز مجازات نمیشوند، عامل اصلی ناامنیهای گسترده جامعه اند. هر کس بی حجابی را ناامنی معرفی میکند در خائن بودنش شک نکنید.
[ نام : ] [ ۰۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹ ]
انچه باعث جسارت اوباش و مزاحمین است، ضعف قانون و عوامل اجرائی و توجیه عدم برخورد با این معضلات تحت عنوان حفظ حجاب و خودحفاظتی است. با این وضع ما نیازی به پلیس و دادگاه و حتی حکومت غیرمسئول نداریم و کشور در قوانین تثبیت کننده هرج و مرج و بیقانونی و امنیت مجرمان پیش میرود درواقع قانون علیه قوانین امنیت و ازادیهای عمومی وضع میشود. بدون شک یکی از اهداف طرح حجاب اجباری، انحراف افکار عمومی از تباهی کشور بدست خودباوران تندروست. ارامش جامعه در پرتو قانون و اجرای بدون اغماض ان صورت میگیرد نه حجاب. مردان شیطان صفت ایران که از ازمنه قدیم به زنان بچشم طعمه جنسی نگاه میکنند، در شرایط بی قانونی و وحشیگری، برای حفظ امنیت راهی جز اسارت خانگی و پوشاندن زنان و تردد شبانه نبوده بطوری که در هیچ نقطه دنیا سابقه ندارد.
فرم ارسال نظر