logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۹
[ شناسه خبر : ۲۷۲۵۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

گلشهر در فضای آموزشی دچار مشکل است/ شاهد مشکلاتی در مقطع متوسطه هستیم

گلشهر-در-فضای-آموزشی-دچار-مشکل-است-شاهد-مشکلاتی-در-مقطع-متوسطه-هستیم
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان بیان اینکه در ثبت نام پایه اول ابتدایی مشکلات بسیار کمتری نسبت به سالهای گذشته داشتیم، گفت: در مقطع متوسطه شاهد مشکلاتی به خصوص در منطقه گلشهر هستیم.

به گزارش موج رسا; علی اسماعیلی صبح امروز در شورای آموزش و پرورش استان زنجان با تبریک عید قربان و عید سعید غدیر خم، اظهار کرد: برنامه های ارتقاء سطح علمی و برنامه‌های آموزشی برای دانش آموزان آسیب دیده از کرونا در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه دانش آموزان نیازمند به آموزش شناسایی شده‌اند، ابراز کرد: این آموزش‌ها در مقطع ابتدایی از هفته گذشته با ۱۵ هزار نفر دانش آموز شروع شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در جذب دانش آموزان نیازمند به آموزش رتبه دوم کشوری را داریم، تصریح کرد: در تلاش هستیم بیش از ۱۸ هزار دانش‌آموز را برای این آموزش‌ها جذب کنیم.

وی با بیان اینکه در مقطع متوسطه طبق برنامه‌ریزی‌ها ۲۰ درصد از دانش آموزان را هفته ای ۳۶ ساعت آموزش خواهیم داد، عنوان کرد: آموزش دانش آموزان مقطع متوسطه از هفته آینده شروع می شود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه عمده مصرف دانش آموزان لوازم التحریر و کاغذ است، ادامه داد: در قالب یک طرح و چالش در مراجعه دانش آموزان به مدرسه کاغذ‌های باطله را جمع آوری می‌کنیم تا از این طریق صرفه جویی در مصرف کاغذ را برای دانش آموزان الگو کنیم و هم بتوانیم یک درآمدی را برای مدارس داشته باشیم تا در زیباسازی محیط مدرسه آن را هزینه کنیم.

برنامه ریزی برای غنی سازی اوقات فراغت یک هزار دانش آموز

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته از اردوگاه های دانش آموزی استان زنجان استفاده نمی شد که خوشبختانه امسال استارت استفاده از این اردوگاه‌ها زده شد، افزود: برای بیش از هزار دانش‌آموز برنامه طراحی شده است و این برنامه‌ها در قالب اردوهای یک روزه برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به برگزاری طرح شهید خرازی، ابراز کرد: فضاهای ورزشی آموزش و پرورش طبق زمان‌بندی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای استفاده پسران و پدران و مادران و دختران آزاد سازی شده است.

وی با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی کلنگ زنی شده است و مدارس هدف این طرح مدارس مناطق محروم هستند، تصریح کرد: در این طرح مدارس دخترانه در اولویت هستند و به دنبال این هستیم که امکانات ورزشی را به سمت مدارس دخترانه سوق دهیم.

افزایش ظرفیت دانشجوی دانشگاه فرهنگیان زنجان

اسماعیلی با اشاره به افزایش ظرفیت دانشجوی دانشگاه فرهنگیان زنجان، خاطرنشان کرد: این امر یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه در اردوهای یک روزه شور و نشاط زیادی در اردوگاه‌های دانش آموزی حاکم است، ادامه داد: در این اردوها دانش آموزان ساعت ۸ صبح وارد اردوگاه شده و از برنامه‌های فرهنگی و آموزشی استفاده می‌کنند و ساعت ۴ بعد از ظهر از اردوگاه خارج می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به برگزاری طرح احلی من العسل در ماه محرم، افزود: این طرح برای عزاداری دانش آموزان اجرا می شود.

وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی و تربیتی سیار در استان نیاز است، ابراز کرد: کانون فرهنگی و تربیتی در مراکز شهر و محل های پرتردد شده است و نیازمند است که این خدمات به دانش آموزان سایر مناطق نیز ارائه شود.

اسماعیلی با اشاره به برگزاری مدرسه مجازی حفظ قرآن جهت حفظ جزء ۱ و جزء ۲ قران برای 500 دانش آموز، تصریح کرد: 2300 نفر از سایر فعالیت‌های قرآنی آموزش و پرورش استفاده می‌کنند.

برگزاری اردوی زیارت اولی‌ها

وی با اشاره به اردوی زیارتی اولی ها، عنوان کرد: 100 نفر از دانش آموزان دختر در مقطع متوسطه که تا به امروز به مشهد مقدس نرفته‌اند به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

اجرا طرح مزرعه تابستانی من

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به اینکه طرح مزرعه تابستانی من از تابستان امسال اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: یک زمین کوچک زراعی در اختیار دانش‌آموزان قرار داده می‌شود تا به صورت هدفمند و با توجه به بوم محل زندگی خود صنعت کشاورزی راه اندازی کنند که در این حوزه نیازمند این هستیم که سازمان جهاد کشاورزی در مشاوره‌های تخصصی در این امر ما را یاری کند.

وی با بیان اینکه ۱۰۷ پروژه در استان زنجان در حال اجراست، عنوان کرد: ۱۷ پروژه در استان زنجان پیشرفت فیزیکی بیشتر از ۸۰ درصد دارد.

اسماعیلی بیان اینکه در ثبت نام پایه اول ابتدایی مشکلات بسیار کمتری نسبت به سالهای گذشته داشتیم، خاطر نشان کرد: در مقطع متوسطه شاهد مشکلاتی به خصوص در منطقه گلشهر هستیم.

وی با اشاره به اینکه در محل‌های دوزبانه استان زنجان و مناطق محروم دانش‌آموزانی که پیش دبستانی را طی نکرده بودند در مقطع اول ابتدایی دچار مشکلاتی بودند، افزود: برای کاهش این مشکل 675 کلاس پیش دبستانی برای 6750 نفر برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه سطح باسوادی استان زنجان نسبت به میانگین کشوری بالاست، عنوان کرد: سطح باسواد استان زنجان 95.16 است که شهرستان ابهر دارای بیشترین باسواد و شهرستان ماهنشان دارای کمترین باسواد است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر