logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۵
[ شناسه خبر : ۲۷۲۳۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

آمار مبتلایان به کرونا رو به افزایش است/ احتمال شروع پیک جدید دور از انتظار نیست

آمار-مبتلایان-به-کرونا-رو-به-افزایش-است-احتمال-شروع-پیک-جدید-دور-از-انتظار-نیست
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه عادی انگاری بیماری کرونا سبب شده تا تعداد مبتلایان روند رو به رشد داشته باشد گفت: احتمال شروع پیک جدید بیماری دور از انتظار نیست.

مشهود تقی‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت:بعد از اینکه آمار مبتلایان به بیماری کرونا در طول هفته‌های گذشته پایین آمد، مردم عادی انگاری بیماری را در پیش گرفتند و حتی می‌بینیم اکثر افراد دیگر از ماسک استفاده نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه توصیه اکید ما همچنان رعایت موازین بهداشتی و استفاده از ماسک خصوصا در مکان‌های عمومی و تجمعات است، افزود: باید مردم نسبت به تزریق دوز‌های واکسن کرونا اهتمام بیشتری داشته باشند تا در نهایت این بیماری به طور کامل ریشه کن شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه هیچ یک از شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار ندارد گفت: آمار فوتی‌ها خوشبختانه در طول روز‌های گذشته صفر بوده است.

تقی لو با بیان اینکه هرگونه عادی انگاری و بی‌توجهی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند وضعیت نامطلوبی را به همراه داشته باشد، تصریح کرد: در حال حاضر تعداد بستری‌های تحت نظر در بیمارستان‌ها ۷ نفر بوده و آمار بیماران سرپایی افزایش یافته است منتهی به حد نگران کننده نرسیده است.   

وی بیان کرد: آمار جانباختگان کرونایی از زمان شیوع این ویروس در استان تا حال حاضر یک هزار و ۹۱۴ نفر بوده و ۳۹ هزار و ۵۹۴ نفر نیز به علت ابتلا و یا مشکوک بودن به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان زنجان، نمونه‌برداری یا بستری شده‌اند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر