logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۴
[ شناسه خبر : ۲۷۲۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو خبر داد:

رقابت ایران ترانسفو با شرکت‌های بزرگ در منطقه با همت و جهاد ساخت داخل

رقابت-ایران-ترانسفو-با-شرکت‌های-بزرگ-در-منطقه-با-همت-و-جهاد-ساخت-داخل
عضو هیئت‌مدیره و مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو گفت: با وجود محدودیت‌ها، ایران ترانسفو توانسته به عنوان یک رقیب کیفی و قیمتی برای شرکت‌های بزرگی چون siemens ، abb و Elin در مناقصات کشورهای منطقه باشد.

به گزارش موج رسا; به نقل از روابط عمومی گروه صنعتی ایران ترانسفو، مجامع عمومی عادی سالیانه و عمومی فوق‌العاده گروه صنعتی ایران ترانسفو (بترانس) با حضور سهامداران حقوقی و حقیقی برگزار شد.

در ابتدای مجمع بهزاد ظهیری، عضو هیئت‌مدیره و مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو ضمن خیر مقدم به حضار با ارائه گزارش جامعی از عملکرد و دستاوردهای گروه در سال 1400 به چالش‌های عمده‌ای که شرکت‌های تولیدی با آن مواجه هستند، اشاره کرد.

وی گفت: از چالش‌های بزرگ گروه صنعتی ایران ترانسفو، معضل نقدینگی ناشی از حجم بالای مطالبات از کارفرمایان بوده که در این میان حذف فرصت‌های قانونی تهاتر بدهی‌های شرکت به بانک‌ها و بدهی مالیاتی از محل مطالبات از دولت در قانون بودجه ۱۴۰۱ این چالش را تشدید خواهد کرد که با تدابیر اندیشیده شده از جمله انتشار اوراق مرابحه و همکاری خوب بانک‌‌های عامل و افزایش صادرات به منظور کسب منابع ارزی مورد نیاز این موضوع مدیریت خواهد شد.

عضو هیئت‌مدیره و مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو افزود: همچنین وضعیت تحریم و عدم امکان استفاده از سوئیفت، یکی دیگر از این چالش‌هاست که باعث بالا رفتن هزینه‌های خرید مواد اولیه و بالطبع بالا رفتن قیمت نهایی محصول می‌شود.

ظهیری اظهار داشت: طولانی شدن فاصله زمانی از ثبت سفارش تا تخصیص ارز نیمایی و لزوم بازگشت بخشی از ارز حاصل از صادرات علی‌رغم نیاز چند برابری به ارز در این گروه صنعتی برای واردات مواد اولیه و نیز عدم وجود تعرفه برای ترانسفورماتور در مناطق آزاد از دیگر مشکلات است.

وی اضافه کرد: با تمام این کاستی‌ها به حول قوه الهی و تلاش شبانه‌روزی متخصصین و پرسنل و راهکارهای اندیشیده شده توسط مدیران ارشد گروه و حمایت راهبردی هیئت‌مدیره و در راستای تحقق منویات مقام عظمای ولایت در مورد خودکفایی و نگاه به داخل، گروه صنعتی ایران ترانسفو توانست در مورد تولید مهمترین اقلام تولید ترانسفورماتور که عبارتند از روغن، ورق هسته و تب چنجر به دستاوردهای مهمی نائل شود به‌طوری که تولید روغن ترانسفورماتورهای فوق توزیع و قدرت به میزان 100 درصد داخلی‌سازی شد.

ظهیری ادامه داد: این کار ضمن صرفه‌جویی ارزی سالانه، کشور عزیزمان را به عنوان یکی از کشورهای انگشت‌شماری که دانش تولید این محصول را دارد در جهان معرفی کرد که افتخار بزرگی برای همه ایرانیان است.

عضو هیئت‌مدیره و مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو گفت: در مورد ورق هسته هم با پیگیری جدی وزیر نیرو و همراهی وزیر صنعت، معدن و تجارت تفاهم‌نامه مربوطه امضا و برنامه به‌صورت زمانبندی‌شده و به نحو بسیار مطلوب با محوریت سازمان ایمیدرو و فولاد مبارکه در حال انجام است.

وی افزود: در مورد تب چنجر هم با هماهنگی‌های خوبی که با شرکت ساتکاب به عمل آمده به زودی مجوزهای لازم اخذ و با ساخت داخل کردن آن به عنوان یکی از مهمترین اقلام مصرفی در ترانسفورماتورها گام بلندی در راستای خودکفایی برداشته خواهد شد.

ظهیری خاطرنشان کرد: با ساخت داخل کردن این 3 قلم به حول و قوه الهی می‌توان گفت که پس از بیش از نیم قرن، صنعت ترانسفورماتورسازی کشور به خودکفایی قابل قبولی دست یافته است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو با اشاره به اینکه سال 1400 اولین سالی بود که تمام مجامع شرکت‌های زیرمجموعه قبل از پایان سال برگزار شده است، یادآور شد: این امر موجب شفافیت کامل در صورت‌های مالی تلفیقی در شرکت مادر شده است.

تحقیق و توسعه، یکی دیگر از مواردی بود که عضو هیئت‌مدیره و مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو به عنوان یکی از راهکارهای مهم شکوفایی از آن نام برد و اظهار داشت: در یک جمله بگویم هیچ کشوری دانش فنی در اختیار ما قرار نمی‌دهد اما به برکت تلاش و کوشش همکاران و با وجود محدودیت‌ها، ایران ترانسفو توانسته به عنوان یک رقیب کیفی و قیمتی برای شرکت‌های بزرگی چون siemens ، Abb  و Elin و سایر شرکت‌های خارجی در مناقصات کشورهای منطقه باشد که نتیجه این خودباوری و تلاش موجب تحقق برنامه صادرات 5 برابری نسبت به سال قبل در سال ۱۴۰۱ خواهد شد.

در ادامه این مجمع، دکتر کارگرزاده (رئیس هیئت‌مدیره گروه صنعتی ایران ترانسفو که ریاست مجمع را نیز بر عهده داشت) ضمن خیر مقدم به سهامداران و سایر مدعوین و اداره بسیار خوب مجمع و تشکر از هیئت‌مدیره و کلیه مدیران و کارکنان گروه با اشاره به تلاش و پیگیری‌های مجدانه دکتر ظهیری، وی را مدیری موفق و متخصص دانست.

کارگرزاده گفت: به عنوان رئیس هیئت‌مدیره شخصاً از پیگیری‌های موفقیت‌آمیز مدیرعامل تقدیر و تشکر می‌کنم و شهادت می‌دهم که تلاش‌های ایشان خصوصا در بخش وصول مطالبات و تامین نقدینگی که همواره از عمده‌ترین مشکلات شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی در کشور می‌باشد بسیار فراتر از شرح وظایف یک مدیرعامل است.

وی اظهار داشت: ضمن تشکر از همراهی تک‌تک اعضای ه‍یئت‌مدیره به جرأت می‌توانم بگویم حضور ثمربخش آقای دکتر ظهیری در محیط کار و واحدهای تولیدی گروه در میان مدیران عامل مقاطع مختلف گروه صنعتی ایران ترانسفو کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر بوده است.

کارگرزاده، عملکرد شرکت در همه حوزه ها را علی‌رغم وابستگی بالای تامین مواد اولیه با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی مواد اولیه و نوسانات ارزی بسیار خوب ارزیابی و از همراهی کلیه سهامداران تشکر نموده و بر پرداخت سریع سود سهام توزیعی و استمرار روند توسعه شرکت تاکید کرد.

در ادامه مجمع، حسابرس و بازرس قانونی شرکت قبل از اقدام به قرائت گزارش به حذف تعدادی از بندهای مهم سال گذشته در گزارش حسابرسی سال ۱۴۰۰ اشاره نمود که این اتفاق حاکی از افزایش سطح کیفی عملکرد شرکت و شفافیت در حساب‌ها بوده است.

پس از پاسخ بندهای گزارش حسابرسی توسط مدیرعامل، صورت‌های مالی سال ۱۴۰۰ مورد تایید و تصویب مجمع قرار گرفت و مقرر گردید از سود خالص به ازای هر سهم ۷۰ ریال پرداخت شود و مابقی به سود انباشته منتقل و ترجیحا بابت افزایش سرمایه از محل سود انباشته که معافیت مالیاتی هم خواهد داشت استفاده شود.

شایان ذکر است شرکت ایران ترانسفو در سال ۱۴۰۰ رشد فروش ۵۳ درصدی در گروه و ۲۵ درصدی در شرکت اصلی و همچنین رشد ۶۶ درصدی صادرات در گروه و افزایش ۲۹ درصدی در سود خالص گروه و ۳۶ درصدی در شرکت اصلی و همچنین کاهش دوره وصول مطالبات در گروه را رقم زد و ضمنا در نتیجه توسعه فعالیت و رشد شاخص های عملکردی، بیش از ۴۵۰ نفر دیگر نیروی انسانی جدید از طریق آزمون و مصاحبه جذب شرکت نمود و برای دومین بار به جهت کارآفرینی برتر به عنوان شرکت مدعو   برای حضور در محضر مقام معظم رهبری انتخاب گردید.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر