logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۴
[ شناسه خبر : ۲۷۲۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

روند برداشت آب از چاه‌های کشاورزی کاهش یافته است

روند-برداشت-آب-از-چاه‌های-کشاورزی-کاهش-یافته-است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه در حوزه برداشت آب تحت عنوان حق‌آبه کشاورزان نه تنها افزایشی اتفاق نیافتاده است بلکه در سال‌های گذشته کاهشی بوده است، گفت: با اصلاح چاه‌های آب کشاورزی در جمع آب مصرفی کشاورزان استان ۲۷ درصد کاهش یافته است‌.

به گزارش موج رسا; روح‌الله حسنی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آمار و اطلاعاتی که در خصوص مصرف آب وجود دارد چندان مدون و مرتب نیست و همه اعداد به عنوان مصرف آب در کشاورزی لزوما اعداد درستی نیستند.

وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی در حدود یک میلیون متر مکعب از آب‌های زیر‌زمینی برداشت می‌شود، افزود: ۳۰۰ میلیون مترمکعب این آب به صورت غیر مجاز برداشت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه در حوزه برداشت آب تحت عنوان حق‌آبه کشاورزان نه تنها افزایشی اتفاق نیافتاده است بلکه در سال‌های گذشته رو به پایین و کاهشی بوده است، گفت: اصلاح چاه‌های آب کشاورزی در جمع آب مصرفی کشاورزان ۲۷ درصد کاهش یافته اما از سویی دیگر در طبیعت نیز میزان آب کاهش یافته است. با این وجود کشاورزان و بخش کشاورزی در حال تطبیق خود با شرایط کم‌آبی هستند.

وی عنوان کرد: اگر شخصی دارای پروانه چاه آب کشاورزی باشد می‌تواند با مجوز موجود محصولی مانند هندوانه را کشت کند به لحاظ قانونی نمی‌توان مانع کشت این محصول شد.

حسنی در ادامه گفت: الگوی کشت بر روی ارزش افزوده بیشتر تمرکز می‌کند و سعی دارد محصولی مورد کشت قرار گیرد که هم برای کشاورز و هم برای مردم ارزش افزوده ایجاد شود./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر