logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۳
[ شناسه خبر : ۲۷۲۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر‌عامل شرکت آب‌منطقه‌ای استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل خط انتقال آب سد گلابر به صنایع نیاز است

۱۰-میلیارد-تومان-اعتبار-برای-تکمیل-خط-انتقال-آب-سد-گلابر-به-صنایع-نیاز-است
مدیر‌عامل شرکت آب‌منطقه‌ای استان زنجان با بیان اینکه هدف‌گذاری اولیه برای سد گلابر تامین آب مورد نیاز در بخش کشاورزی بود، گفت: سهم تامین آب بخش کشاورزی از آب سد کاهش یافته و تامین آب صنعت بالا رفته است.

اسماعیل افشاری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه چندین پروژه نیمه کاره در حوزه آب ‌و سد‌سازی در استان وجود دارد، اظهار داشت: یکی از این طرح‌ها خط انتقال آب از سد گلابر به صنایع واقع در شهرستان ایجرود است.

وی با بیان متاسفانه نبود اعتبار مانع به سرانجام رسیدن اغلب طرح‌های نیمه کاره این حوزه شده است، افزود: اعتباری که برای تکمیل خط انتقال آب از سد گلابر مورد نیاز است تامین نشده؛ با این حال این ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل شدن خط انتقال آب از سد به صنایع نیاز است، اما بدلیل نبود اعتبار نیمه کاره مانده است.

مدیر‌عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه هدف اولیه احداث سد گلابر تامین آب در بخش کشاورزی منطقه بود، گفت: اما در حال حاضر سهم استفاده از آب سد در بخش کشاورزی کاهش یافته و به سهم بخش صنعت اضافه شده است.

وی با بیان اینکه تکمیل طرح سد گلابر در مصوبات سفر رئیس جمهور نیز مطرح شد اما رای نیاورد و اعتباری اختصاص نیافت، تصریح کرد: صنایع آندیا فولاد و بخشی از آب پتروشیمی توسط این سد تامین خواهند شد.

افشاری در ادامه با تاکید بر اینکه در حال حاضر وضعیت ذخایر آبی در استان خوب نیست، بیان کرد: مردم باید در مصرف آب جویی کنند چراکه اگر روند استفاده با همین روال ادامه‌دار باشد تامین آب شرب در سطح استان با مشکل مواجه خواهد شد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر