logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۶
[ شناسه خبر : ۲۷۲۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار‌المهدی(عج) استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

حجاب محدودیت نیست؛ مصونیت است/جوامع غربی حجاب را مانع شهوت رانی خود می‌دانند

حجاب-محدودیت-نیست؛-مصونیت-است-جوامع-غربی-حجاب-را-مانع-شهوت-رانی-خود-می‌دانند
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار‌المهدی(عج) استان زنجان گفت: اگر می‌بینیم که در جوامع امروزی حجاب مشکل دارد به این دلیل است که جوامع غربی حجاب را برای شهوت‌رانی و رسیدن به لذت‌های دنیایی خود مانع دیده‌اند، انسانیت زن را از او گرفته و حالت عروسکی با چهره زیبای ظاهری را برای رسیدن به اهداف خودشان به او داده‌اند.

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه حجاب یک امر صرفا دینی نیست و یک امر عرفانی است، اظهار داشت: از زمانی که بشر متولد شد و بر روی کره زمین قرار گرفت و تکثیر نسل داد، حجاب به عنوان یک امر عرفانی مطرح بوده است و همه از گذشتگان تاکنون آن را پذیرفته‌اند در کنار این امر اسلام نیز پس از شکل‌گیری حجاب را در جهان تایید کرده است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار‌المهدی(عج) استان زنجان با اشاره به اینکه نکته اساسی در ارتباط با حجاب این است که حجاب برای محدودیت نیست بلکه برای مصونیت است، گفت: حجاب می‌خواهد بشر را از نگاه‌های ناپاک نجات دهد و این امر نیز تنها منحصر به زنان نیست بنابراین باید علاوه بر زنان، مردان نیز حجاب را رعایت کنند هر چند محدوده آن متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه آیه ۳۰ سوره نور قرآن کریم به حجاب مردان و آیه ۳۱ به حجاب زنان اشاره دارد، ادامه داد: بنابراین حجاب صرفا مختص زنان نیست.

حجت‌الاسلام بیگدلی تصریح کرد: انسانی که می‌خواهد مستقل و بدون مزاحمت دیگران زندگی کند، خود را در معرض و طمع شهوت دیگران قرار ندهد؛ عقل این انسان حکم می‌کند که حجاب خود را رعایت کند، چراکه همراه در این حجاب آسایش، آرامش، و راحتی وجود دارد. اگر به جوامع بشری دقت شود، در اروپای ۵۰ سال قبل، آمریکای ۶۰ سال قبل و سایر مملک‌ها در طول دهه‌های دور حجاب حاکم بوده است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار‌المهدی(عج) استان زنجان با اشاره به اینکه اگر بشر از موقعیت انسانی خود فاصله بگیرد و مدیریت خود، هدف تولد و هدف انسانیت خود را فراموش کند، هجمه‌های مجازی، تبلیغی، رسانه‌ای، تصویری در قالب فیلم‌های هالیوودی، نگاه‌های تخریب کننده موجود در او تاثیر خواهند داشت گفت: در این شرایط فرد از حالت مصونیت خارج شده و در مسیر شهوت‌پرستی قرار می‌گیرد.

وی افزود: اگر می‌بینیم که در جوامع امروزی حجاب مشکل دارد به این دلیل است که جوامع غربی حجاب را برای شهوت‌رانی و رسیدن به لذت‌های دنیایی خود مانع دیده‌اند، این افراد آمده‌اند تا از زنان به عنوان کالا، تهدید کننده و تحریک‌کننده استفاده کنند. به عبارت دیگر انسانیت زن را از او گرفته و حالت عروسکی با چهره زیبای ظاهری را برای رسیدن به اهداف خودشان به او داده‌اند.

حجت‌الاسلام بیگدلی بیان کرد: زمانی که جوامع خودمان را نیز نگاه می‌کنیم، افرادی که تحت تاثیر قضایای تبلیغ انواع مختلف قرار گرفته‌اند متاسفانه تاثیر پذیر شده‌اند و نتوانسته‌اند جایگاه رفیع انسانیت و انسان بودن را حفاظت و حراست کنند. انسانی که جایگاه اصلی خود را می‌داند و به عمق وجود خود که دارای عقل و شعور است، تمام جوامع را می‌بیند، دستورات ائمه را می‌بیند عقل سلیم را نگاه می‌کند؛ می‌بیند که تمام وجود آدمی برای خودش می‌باشد و باید عفاف خود را حفظ کند.

وی گفت: بنده اعتقاد دارم بهترین راهکار این است که انسان به انسان بودن، دین خدا، دستورات الهی بازگردد چراکه این بهترین روش است که می‌تواند بشریت را نجات دهد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار‌المهدی(عج) استان زنجان در خصوص قرارگیری لباس‌های نامتعارف در ویترین مغازه‌های لباس فروشی است، یاد‌آور شد: جامعه تا به خود برنگردد، خودشناسی حاصل نشود، جایگاه رفیع انسان بودن معرفی نشود، خانم و آقا ندانند چه گوهر و عظمتی و جایگاه رفیعی دارد، خداوند در وی چه روحیه تربیتی قرار داده، حس مادری و پدری نهادینه کرده، و انسان جایگاهش این است که بهترین و شاخص‌ترین انسان‌های کره زمین را تربیت کند؛ تا این مرحله پشت سر گذاشته نشود، تنها قوانین مسکن خواهد بود. اما ترویج حجاب کار حوزه‌های علمیه، دانشگاه، صدا و سیما، مراکز علمی و فرهنگی، رسانه و افراد دوستدار جامعه همانند استاد دانشگاه، معلم، پدر و مادر باشد.

حجت‌الاسلام بیگدلی تصریح کرد: تمام اقشار در طول جنگ تحمیلی ایثارگری کردند و توانستند هزینه بدهند چراکه آنان هدف عالی را مد نظر قرار داده و داشته‌اند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار‌المهدی(عج) استان زنجان گفت: باید مد‌ها جامعه پسند و متناسب با پوشش مناسب شود، فروشگاه‌ها مدیریت شود و تولیدات نیز مدیریت شود./ب

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر