logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۵
[ شناسه خبر : ۲۷۱۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
گزارش موج رسا از ثبت‌نام سهام عدالت جاماندگان؛

هیچ دستورالعملی نسبت به ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت ابلاغ نشده است/ شهروندان در دام فرصت‌طلبان نیفتند

هیچ-دستورالعملی-نسبت-به-ثبت‌نام-جاماندگان-سهام-عدالت-ابلاغ-نشده-است-شهروندان-در-دام-فرصت‌طلبان-نیفتند
مدتی است که ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت به زبان‌ها افتاده و والدین نیز به این دلیل اقدام به افتتاح حساب برای فرزندان خردسال خود می‌کنند اما تاکنون هیچگونه دستورالعملی در این رابطه ابلاغ نشده است.

به گزارش موج رسا; چند وقتی است که خانواده‌ها برای فرزندان خردسال و کمتر از 18 سال خود، حساب بانکی افتتاح می‌کنند و این صحبت در میان شهروندان رایج شده که دولت در نظر دارد تا سهام عدالت برای جاماندگان تخصیص دهد. همین امر هم سبب شده تا برخی بانک‌ها به دلیل حجم مراجعات مردم به آن‌ها نوبت داده و روز خاصی را برای مراجعه والدین جهت افتتاح حساب مشخص می‌کنند و مشکل دیگر هم این است که حساب بانکی برای کودکان و خردسالان و نوجوانان باید توسط والدین افتتاح شود تا حق برداشت از حساب با آن‌ها باشد ضمن اینکه مرحله بعد از افتتاح حساب، ثبت‌نام در سامانه سجام است تا بتوانند از خدمات مربوط به بازار بورس نیز بهره‌مند شوند.

سوالی که مطرح است اینکه آیا تخصیص سهام عدالت برای جاماندگان، صحت دارد یا خیر؟ چرا که تاکنون هیچ خبر و موضوعی در این رابطه از سوی رسانه‌های رسمی مطرح نشده است.

*‌ هیچگونه دستورالعملی در خصوص ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت ابلاغ نشده است

محمدرضا نادری، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان در این رابطه به خبرنگار موج رسا؛ گفت: تاکنون هیچگونه بخشنامه و دستورالعملی در خصوص نحوه ثبت‌نام از جاماندگان سهام عدالت توسط سازمان خصوصی‌سازی ابلاغ نشده است.

نادری در خصوص اینکه برای افراد فاقد سهام عدالت که مشخصات خود را در سامانه سجام ثبت کرده و برای کودکان نیز حساب بانکی افتتاح می‌کنند چه برنامه‌ای وجود دارد، اظهار داشت: تاکنون هیچگونه بخشنامه و دستورالعملی در خصوص نحوه ثبت‌نام از جاماندگان سهام عدالت توسط سازمان خصوصی‌سازی ابلاغ نشده است.

وی خاطرنشان کرد: به محض دریافت هرگونه دستورالعملی در این خصوص، مراتب به نحو مقتضی به شهروندان اطلاع‌رسانی می‌شود.

نادری تاکید کرد: شهروندان باید تمام اخبار و اطلاعات راجع به ثبت‌نام سهام عدالت را فقط از مراجع قانونی و صدا و سیما پیگیری کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان با تاکید بر اینکه تاکنون هیچگونه سامانه‌ای از طریق مراجع قانونی اعلام نشده است، تصریح کرد: شهروندان در این زمینه باید هوشیار باشند تا در دام سوءاستفاده‌کنندگان و فرصت‌طلبان نیفتند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر