logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۵
[ شناسه خبر : ۲۷۱۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

5400 فرصت شغلی در سال گذشته برای مددجویان کمیته امداد زنجان ایجاد شد/ تکریم نیازمندان اولویت اصلی کمیته امداد است

5400-فرصت-شغلی-در-سال-گذشته-برای-مددجویان-کمیته-امداد-زنجان-ایجاد-شد-تکریم-نیازمندان-اولویت-اصلی-کمیته-امداد-است
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: دستاورد مهم برنامه‌های توانمندسازی کمیته امداد، شکوفا شدن استعداد جامعه هدف و احیای روحیه خودباوری و عزت نفس و کرامت انسانی آنان بوده و با همین نگاه در سال گذشته بیش از 5 هزار و 400 فرصت شغلی جدید برای مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند ایجاد شد.

به گزارش موج رسا; به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان، روح‌اله صالحی در دوره آموزشی مددکاران استان اظهار داشت: مددکاری، شوق خدمت به نیازمندان بر محور رسالت و اهداف سازمانی بوده و حوزه مددکاری با بهره‌گیری از تخصص در کنار تعهد و هدایت و ارجاع صحیح، اصلی‌ترین نقش را در توانمندسازی نیازمندان دارد.

صالحی خاطرنشان کرد: فضای حاکم بر مددکاری باید مبتنی بر دانش و هنر باشد تا خدمات این نهاد به‌صورت هدفمند و با رویکرد توانمندسازی و نگاه تکریمی به جامعه هدف ارائه شود.

وی، ایجاد رضایتمندی حداکثری در خانواده‌های تحت حمایت با نگاه تکریمی را از اولویت‌های این نهاد درحوزه مددکاری دانست و افزود: راهبرد اصلی کمیته امداد در حوزه خدمت‌رسانی به جامعه هدف، توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت با تکیه بر 3 رکن ارائه خدمات فکری، فرهنگی و مشاوره‌ای، اشتغالزایی و تامین مسکن و سرپناه مناسب بوده و با همین رویکرد، نگاه این نهاد در حوزه محرومیت‌زدایی، نگاه تکریمی و عزت‌بخشی نیازمندان با ایجاد رضایتمندی حداکثری است.

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه مددکاران خانواده در خط مقدم محرومیت‌زدایی در کمیته امداد هستند، تصریح کرد: اصلی‌ترین نقش در  توانمندسازی نیازمندان را مددکاران ایفا می‌کنند و باید با شناخت صحیح زمینه توانمندسازی فکری، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی خانواده‌های تحت حمایت را فراهم کنند.

*‌ نگاه کمیته امداد در حوزه توانمندسازی، تکریم و عزت‌بخشی به نیازمندان است

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: راهبرد اصلی کمیته امداد در حوزه خدمت‌رسانی، توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت با تکیه بر 3 رکن مهم، ارائه خدمات فکری، فرهنگی و مشاوره‌ای، اشتغالزایی و تامین سرپناه و مسکن مناسب با نگاه تکریمی و حفظ عزت نفس خانواده‌های نیازمند است.

صالحی در دیدار با سردار طراقیه (فرمانده جدید انتظامی استان زنجان) با اشاره به رویکردهای این نهاد در حوزه خدمت‌رسانی به جامعه هدف، اظهار داشت: رسالت اصلی کمیته امداد، شناسایی و احصای نیازهای ضروری مددجویان تحت حمایت و تلاش برای رفع آن‌ها با نگاه و راهبرد توانمندسازی و فراهم کردن زمینه استقلال اقتصادی و معیشتی جامعه هدف است.

وی با بیان اینکه خدمات کمیته امداد با رویکرد توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات برای خانواده‌های تحت حمایت در بخش‌های مختلف ارائه می‌شود، افزود: دستاورد مهم برنامه‌های توانمندسازی کمیته امداد، شکوفا شدن استعداد جامعه هدف و احیای روحیه خودباوری و عزت نفس و کرامت انسانی آنان بوده و با همین نگاه در سال گذشته بیش از 5 هزار و 400 فرصت شغلی جدید برای مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند ایجاد شد.

صالحی با بیان اینکه توانمندسازی فکری و فرهنگی مددجویان تحت حمایت در ابعاد مختلف از محورهای اصلی فعالیت‌های کمیته امداد در حوزه خدمات فرهنگی است، تصریح کرد: ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی، مصون‌سازی خانوادههای تحت حمایت با تقویت و تحکیم ارزش‌ها و باورهای دینی و انقلابی، ولایتمداری و بصیرت‌افزایی از دیگر اهداف اصلی برنامه‌های فرهنگی و آموزشی این نهاد است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان با تاکید بر اینکه برنامه‌های ارتقای مهارتی و آگاه‌سازی مددجویان تحت حمایت موجب تسهیل در فرآیند توانمندسازی می‌شود، گفت: با همین رویکرد در سال گذشته 11 هزار و 72 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از خدمات راهنمایی و مشاوره این نهاد در قالب دوره‌های آموزشی، فکری، فرهنگی، مشاوره‌ای و پیشگیرانه به‌صورت گروهی و فردی بهره‌مند شدند.

*‌ پایه‌های توانمندسازی مددجویان در مددکاری و حوزه حمایت بنا گذاشته می‌شود

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: توانمندسازی در ابعاد مختلف فکری، فرهنگی، مسکن و اشتغال به عنوان یک رسالت مهم دنبال شده و پایه‌های توانمندسازی مددجویان تحت حمایت در مددکاری و حوزه حمایت بنا گذاشته می‌شود.

صالحی در جلسه شورای مدیران استان اظهار داشت: برون‌سپاری بخشی از فعالیت‌های مددکاری و استفاده از ظرفیت‌های مردمی در این خصوص به عنوان یک راهبرد مهم در جهت ارائه خدمات کیفی هدفگذاری شده و با همین نگاه تاکنون 7 هزار پرونده مددجویان تحت حمایت با استفاده از توان مراکز نیکوکاری، پیگیری و انجام می‌شود.

وی به رویکرد مهم کمیته امداد در زمینه بسترسازی برای افزایش مشارکت خیران و نیکوکاران در برنامه‌های اجرایی این نهاد اشاره کرد و افزود: زنجان، دیار کریمان و بهشت خیّران بوده و با مشارکت خوب مردم ولایی، سرانه فرزندان ایتام به بیش از یک میلیون و250  هزار تومان و میانگین سرانه فرزندان محسنین نیز ماهیانه به میزان 454 هزار تومان افزایش پیدا کرده است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر