logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۶
[ شناسه خبر : ۲۷۱۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 14 دقیقه ]
نویسنده کتاب جنایات غرب در گفت و گو اختصاصی با موج رسا؛

حق وتو نماد استعمار گری استعمار گران است/آغاز صنعت و تجارت برده داری با تصرف آمریکا

حق-وتو-نماد-استعمار-گری-استعمار-گران-است-آغاز-صنعت-و-تجارت-برده-داری-با-تصرف-آمریکا
نویسنده کتاب جنایات غرب گفت: اگر امروز در جوامع جهانی و بین المللی حق وتو و جود دارد این همان نماد سلطه و استعمار گری است.

مهدی سعیدی در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار موج رسا; با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی، اظهار کرد: هدف از نامگذاری این هفته به نام هفته حقوق بشر آمریکایی فقط توجه دادن به خود آمریکا نیست بلکه آمریکا نماد یک تمدن بروز و ظهور یافته ای است که حداقل ۵۰۰ سال دنیا را غارت کرده و می کند.

وی با بیان اینکه این تمدن حدود ۱۵۰ سال است که حاکمیت خود را تثبیت کرده است، ابراز کرد: یک مشابهتی بین آمریکایی‌ها، اسپانیایی ها، انگلیسی ها، فرانسوی ها، ایتالیایی‌ها، بلژیکی ها و... در داستان غرب وجود دارد و همه این ها در این داستان شریک هستند و در یک جایگاه واحدی قرار می گیرند و این داستان استعمار گری است.

عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان اینکه اگر بخواهیم به این سوال که غرب چگونه غرب شد جواب دهیم باید جواب این سوال را از داستان استعمار شروع کنیم، تصریح کرد: استعمار مسئله‌ای است که از اواخر قرن پانزدهم با آشنایی غربی‌ها از شرق آغاز می شود.

توجه به شرق به خاطر ثروت افسانه ای غرب

وی با بیان اینکه غربی‌ها طی یک فرایند چندین دهه ای متوجه می شوند که در شرق ثروت عظیمی نهفته است، عنوان کرد: غربی ها سودای دستیابی به این ثروت افسانه ای را که حاصل داستان پردازی های افرادی مانند مارکو پولو و امثالهم که به شرق سفرکرده اند در سر می پرورانند.

سعیدی با بیان اینکه این داستان‌ها اینگونه است که یک ثروت افسانه ای عظیم در شرق وجود دارد و عطش دستیابی به این ثروت مهمترین عامل تحرک انسان غربی است، ادامه داد: با این ذهنیت قصه استعمارگری کلید می‌خورد و اولین کسی که آغازگر این استعمار است کریستوف کلمب است.

وی با بیان اینکه کریستوف کلمپ سوار کشتی می شود تا زمین را دور بزند چرا که از راه زمینی امکان دسترسی به شرق را ندارد، افزود: در این بازه زمانی تمدن اسلامی به اندازه کافی قوی است که آنها در طول سالیان دراز نتوانستند از طریق جنگ سرد بر مسلمانان پیروز شوند و مسلمانان این اجازه غارت و کشور گشایی را به آن ها نخواهند داد.

نویسنده کتاب جنایات غرب با بیان اینکه در جریان این سفر کریستوف کلمب قاره جدید آمریکا را کشف می‌کند در حالی که خود نمی دانست سرزمین جدیدی که کشف کرده است متفاوت از شرق آسیاست، ابراز کرد: از اینجا داستان جنایت غرب آغاز می شود و وقتی غرب برای تصرف شرق حمله میکند تا به طلا برسد و این حرص و لوعی که نسبت به ثروت دارد را سیراب کند کعه متاسفانه انسان غربی در این مسیر از هر ابزاری استفاده کرد.

کشته شدن بیش از 10 میلیون سرخ پوست توسط استعمار

سعیدی با بیان اینکه مهم ترین کاری که غرب در این مسیر انجام می دهد نسل کشی و انسان کشی است تا به ثروت دست پیدا کند، تصریح کرد: در این مسیر اولین قربانیان اقوام مختلف سرخپوستان بوده اند که بیش از ۱۰ میلیون سرخ پوست در این جریان کشته شدند.

وی با بیان اینکه سرخ پوست ها در آمریکا صاحب تمدن و سبک زندگی بودند، عنوان کرد: سرخپوستان حتی به استقبال مهمان های ناخواسته رفتند اما این ها با خیانت و جنایت و استفاده از ابزار های نظامی قوی شروع به نسل کشی سرخ پوستان کردند.

نویسنده کتاب جنایات غرب با بیان اینکه در طول این استعمارگری ها در تاریخ شاهد نسل کشی و کشته شدن میلیون ها سرخ پوست به بدترین و پست ترین شکل ممکن هستیم، ادامه داد: غرب داستان استعمار و غارتگری خود را در مرحله اول از آمریکا آغاز می کند و کل قاره آمریکا را غارت می کند.

وی با بیان اینکه استعمارگران منابع زیر زمینی آمریکا را جمع میکنند و انسان های ساکن روی این قاره را می کشند و به زنان این قاره تجاوز و کودکان را می کشد، افزود: تاریخ جنایات این ها را از زبان همراهان سرداران اسپانیایی نقل می کند و این تاریخ را نه جمهوری اسلامی و نه روحانیت ننوشته است و این ها نوشته های همراهان خود اسپانیایی ها غارتگر در قاره آمریکا است و خود غربی ها این مسائل را در تاریخ خود مانند تاریخ ویلدرانت ثبت کرده اند.

سعیدی با بیان اینکه پیش فرض این جنایت کاران این این است که انسان هایی که به دست آن ها کشته می شوند انسان نیستند، ابراز کرد: اگر این ها نگاه انسانی به سرخ پوستان داشتند این قتل و عام شدید شکل نمی گرفت.

آغاز صنعت و تجارت برده داری با تصرف آمریکا

وی با بیان اینکه نژادپرستی در غرب به شدت در اوج است و حتی نژاد پرستی با آمیزه های دینی غربی ها عجین شده است، تصریح کرد: با کشته شدن میلیون ها سرخ پوست، زمینی که ۴ برابر اروپا است و زمین مساعدی برای کشاورزی دارد در اختیار استعمارگران در مرحله اول اسپانیایی ها و در مراحل بعدی پرتغالی ها و هلندی ها انگلیسی ها و ... قرار می گیرد.

عضو مرکز پژوهش های انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه استعمار گران سرخ پوستان را به محلی که مناسب زندگی نیست هدایت کردند، عنوان کرد: چه کسی قرار است در این زمین های کشاورزی کار کند در حالی که اروپایی ها به دنبال این هستند که ژنرال و برده دار باشند؟!

وی با بیان اینکه اینجا است که سناریوی حمله به آفریقا شروع می شود، ادامه داد: البته باید این نکته را ذکر کرد که قبل از این، به صورت خیلی کم برده داری از آفریقا شروع شده بود اما نه به عنوان یک تجارت و صنعت.

سعیدی با بیان اینکه تجارت و صنعت برداری از قرن شانزدهم به بعد آغاز می شود، افزود: این نگاه که خداوند این ها را سیاه آفریده تا برده باشند و اینکه این ها اصلا انسان نیستند چرا که اگر انسان بودند خداوند این ها را سیاه نمی آفرید در بین استعمارگران وجود دارد و به شدت دنبال می شود.

ورود 15 میلیون برده به آمریکا

وی با بیان اینکه آنچه در تاریخ ثبت شده است حداقل ۱۵ میلیون برده آفریقایی وارد آمریکا شده اند، ابراز کرد: از قرن ۱۶ تا ۱۸ برده داری رئواج داشت و فرزندان برده، برده بود و این برده بودن نسل اندر نسل تا اواخر قرن هجدهم ادامه داشت.

نویسنده کتاب جنایات غرب با بیان اینکه برده داری تا قرن بیستم ادامه دارد اما ضاهر قضیه این است که برداری در اخر قرن ۱۸ تمام شده است، تصریح کرد: این برده هایی که وارد کشور آمریکا شده اند در طی نبرد هایی با قبایل آفریقایی جوانترین و تنومند ترین زنان و مردان آفریقایی به اسارت آمریکایی ها در آمده اند.

وی با بیان اینکه زنان سیاه پوست به عنوان برده های جنسی به آمریکا وارد شده اند، عنوان کرد: خیلی از آفریقایی ها در طول این حمله ها و در طول مسیر رسیدن به آمریکا کشته شده اند.

کشته شدن میلیون‌ها انسان برای تحقق برده‌داری

سعیدی با بیان اینکه میلیون ها انسان در طول مسیر رسیدن به آمریکا و جنگ ها کشته شده اند، ادامه داد: بردگان اسیر شده حداقل غذا و سلامت را داشتند تا به آمریکا و کلونی های برداری رسیدند.

وی با بیان اینکه امروز که ما به آمریکا نگاه می کنیم یک حداقل ناچیز از سرخ پوستان وجود دارند و سفید پوستان که از نسل برده داران و سیاهپوستان از برده داران هستند، ابزار کرد: این ثروت عظیم توسط برده ها در آمریکا تولید می شود و ما باید خود به خود انتظار بروز انقلاب صنعتی را در اروپا داشته باشیم.

نویسنده کتاب جنایات غرب با اشاره به اساس تمدن غرب، تصریح:  محصول غارت و استعمار برده داری می شود تمدن غرب.

بدون ثروت کشور های جهان سوم صنعت شکل نمی گرفت

وی با بیان اینکه امروز همه می دانند اگر ایده های مختلفی وجود داشته باشد اما تا زمانی که سرمایه کنار اندیشه قرارنگیرد هیچ یک از آن باور های ذهنی و ایده ها تبدیل به خط تولید نمی شود، عنوان کرد: غرب با سرمایه ای که از غارت جهان به دست آورده بود توانست چرخ دنده های صنعتی خود را به حرکت درآورد.

عضو مرکز پژوهش های انقلاب اسلامی بیان کرد: استعمارگران در قدم اول سرمایه ها ی مادی را در جهان غارت کردند و در مراحل بعدی اندیشه ها و ذهن ها و انسان های فکور را از سراسر جهان سوم دزدیدند و به غرب بردند و از اندیشه آن ها برای تکمیل اختراعات و توسعه صنعت خود استفاده کردند.

سعیدی با بیان اینکه داستان استعمار فقط مربوط به آمریکا و آفریقا نیست و هم زمان با دوره کریستوف کلمب در اواخر قرن ۱۹، پرتغالی ها نیز پیشگام می شوند تا آفریقا را دور بزنن و برسند به سرزمین آسیا و هند شرقی، ادامه داد: اصل استعمار برای دستیابی به ثروت و طلای آسیا شکل گرفته بود.

وی با بیان اینکه اولین استعمار گرانی که به آسیا می رسند و هند را تسخیر می کنند و به خلیج فارس دسترسی پیدا می کنند پرتغالی ها هستند و بعد از پرتغالی ها، هلندی ها، انگلیسی ها، فرانسوی ها به استعمارگران اضافه می شوند، افزود: دستیابی به آسیا و ثروت آسیا به این سادگی ها نیست و چندین سال طول می کشد تا با استفاده از روش کثیف اختلاف بینداز و حکومت کن انگلیسی ها، بعد از صد سال می توانند امپراطوری بزرگ هند را زمین می زنند و به این منطقه تسلط پیدا کنند.

تعداد محدوی از کشور ها مستعمره نشدند

عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان اینکه اگر بخواهیم دنیا را به اروپایی و غیر اروپایی تقسیم کنیم، ابراز کرد: به جز اروپایی ها که متجاوز و استعمار گر هستند تمامی دنیا توسط اروپایی ها به غارت رفته است.

وی با بیان اینکه طبق اسناد فقط ۶،۷ کشور در دنیا وجود دارد که اروپایی ها نتوانستند آن کشور ها را به استعمار خود در بیاورند و کشور آن ها مستعمره شود، تصریح کرد: کشور های ژاپن، تایلند، اتیوپی، ایران، افغانستان، و ترکیه مستعمره نشده اند.

سعیدی بیان کرد: علی رغم اینکه کشور ایران مستعمره هیچ کشور استعماری نبوده است که طی ۲۰۰ سال گذشته بد بختی های زیادی از طرف روسیه و انگلیس و آمریکا روانه سرزمین ما شده است.

وی با بیان اینکه علی رغم این حجم از تلاش کودکان ایرانی برای یادگیری زبان انگلیسی انجام می شود اما زبان بعد از مدتی فراموش می شود و می توان گفت یاد نمی گیرند، عنوان کرد: ببینید چه بد بختی بر سر آفریقا و آسیای جنوب شرقی و آمریکای جنوبی آمده است که به زبان کشور های استعماری صحبت می کنند.

حقوق بشر ادبیات قرن بیستمی استعمار گران

عضو مرکز پژوهش های انقلاب اسلامی با بیان اینکه وقتی کسی زبان مادر خود را از دست داده است و دیگر نمی تواند به زبان مادری تکلم کند قطعا قبل از این تمام هویت فرهنگی خود و قبل از آن تمام منابع زیرزمینی و طبیعی خود را از دست داده است، ادامه داد: امروز تمامی آنچه با قتل ده ها انسان رقم خورده است و منابع آن که توسط غربی ها ثبت شده است موجود است.

وی با بیان اینکه غرب در حالی که دنیا را غارت می کند دم از حقوق بشر می زند، افزود: حقوق بشر ادبیات قرن بیستمی استعمارگران است.

سعیدی با بیان اینکه استعمار گران امروز به دنبال استعمار و غارت خود در دنیا هستند، ابراز کرد: استعمار این روز ها از بین نرفته است و فقط شکل آن تغییر کرده است.

وی با بیان اینکه امروز استعمار مانند قانون بقا ماده و انرژی از حالتی به حالت دیگر تبدیل شده است، تصریح کرد: امروز استعمار گران از طریق حقوق بشر جهان را استعمار می کنند و امروز به اسم حقوق بشر در جهان جنایت می کنند و منابع زیر زمینی ملت ها را غارت می کند و حکومت های دست نشانده را به قدرت می رساند.

عضو مرکز پژوهش های انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز آمریکا مانند ویتنام مستقیم حمله نمی کند و مردم را نمی کشد و  مراتع و زارع آن را بمباران شیمیایی نمی کند، عنوان کرد: هرچند هنوز این روند را در افغانستان و عراق ادامه میدهد اما یک قاعده کلی روز برای آن ها نیست.

وی با بیان اینکه امروز غرب جنگ نیابتی راه می اندازه و عربستان را محور قرار  میدهد تا در یمن کودک کشی کند، افزود: امروز استعمار با پیچیدگی های زیادی آمیخته شده است.

بردگان جنسی استعمار

سعیدی با بیان اینکه امریکایی ها در قرن بیستم و بعد از جنگ جهانی دوم فاحشه خانه بزرگی در کره جنوبی که دل درگرو آمریکا دارد راه انداخته است و به هزاران هزار زن کره جنوبی توسط آمریکایی ها تجاوز شده است و زنان کره جنوبی برده های جنسی سربازان پایگاه های نظامی آمریکایی ها بودند، ادامه داد: آمریکایی ها در ژاپن نیز همین کار را تکرار کردند.

وی با بیان اینکه استعمار گران بیش از یک ملیون از مردم الجزایر را به قتل رساندند تا از کشور الجزایر خارج شدند، ابراز کرد: در هر نقطه ای از آفریقا هر جنبش استقلال طلبی که شکل می گرفت با مقاومت استعمار گران مواجه می شوند و این روند تا ۵۰ سال پیش نیز ادامه داشت و آفریقایی ها با مبارزه و تلاش و جهاد این ها را بیرون کردند هر چند که این ها هنوز در آن مناطق حضور دارند.

وی با بیان اینکه هنوز نفوذ استعمار گران در شرق و جهان سوم ادامه دارد، تصریح کرد: استعمار گری های این ها با ابزار و شکل نوین ادامه دارد.

حق وتو نماد استعمار گری استعمار گران است

سعیدی با بیان اینکه اگر امروز در جوامع جهانی و بین المللی حق وتو وجود دارد این همان نماد سلطه و استعمار  گری است، عنوان کرد: اگر امروز یک طرحی علیه جمهوری اسلامی در جوامع جهانی رای زیادی می آورد این نشان دهنده وابستگی همواره کشور های مستعمره به آمریکا و غرب است.

وی با بیان اینکه نظام سلطه و امپریالیسم و استعمار همیشه به حمله سیاسی و تحریم و تجاوز و غارت مادی عنایت نداشته است، ادامه داد: استکبار تمام فرهنگ و سلطه فرهنگی را در دستور کار داشته است و به همین دلیل است جوانان جهان از تاریخ خود آگاه نیستند.

نویسنده کتاب جنایات غرب با بیان اینکه ما باید به بهانه های مختلف کینه استعمار و غرب را در دل جوانان بکاریم، افزود: این ها افرادی هستند که اول اجداد ما را به غارت بردند و نسل های گذشته مارا کشتند و به آن ها تجاوز کردند.

خبرنگار: محمد کریمی

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر