logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۳
[ شناسه خبر : ۲۷۱۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر‌کل امور اجتماعی استانداری زنجان:

سرانه فرهنگی در استان زنجان کم است/ کمیته بررسی حجاب و عفاف باید در ارگان‌های مختلف استان زنجان ایجاد شود

سرانه-فرهنگی-در-استان-زنجان-کم-است-کمیته-بررسی-حجاب-و-عفاف-باید-در-ارگان‌های-مختلف-استان-زنجان-ایجاد-شود
مدیر‌کل امور اجتماعی استانداری زنجان با بیان اینکه به اندازه کافی ساختمان و زیر‌ساخت برای انجام کار‌های فرهنگی وجود دارد، گفت: البته کمبود سرانه فرهنگی در استان وجود دارد.

به گزارش موج رسا; حسین نجفی امروز در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی و زنان ضمن تبریک هفته ازدواج اظهار داشت: با اینکه تمرکز بر مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و حل آن‌ها وجود دارد اما مشخص نیست که در کدام محله این آسیب‌ها زیاد و علت آن چیست؟ با این حال سعی کردیم تا با کمک چند نهاد این پایش‌ها را انجام دهیم و تحلیل‌ها را تا سطح هر محله رسانده‌ایم.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر طرح محله اسلامی تاکید دارند، افزود: این طرح به صورت اجتماعی و فرهنگی بازآفرینی خواهد شد و با کمک سپاه، ارشاد، ورزش‌وجوانان، آموزش‌وپرورش، نیروی‌انتظامی، شهرداری و سایر ارگان‌ها این کار در استان زنجان نیز در حال پیشروی است.

مدیر‌کل امور اجتماعی استانداری زنجان با بیان اینکه به اندازه کافی ساختمان و زیر‌ساخت برای انجام کار‌های فرهنگی وجود دارد، گفت: البته کمبود سرانه فرهنگی در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه ارگان‌های مختلف دارای ساختمان‌های متعددی هستند که می‌شود برای کار‌های فرهنگی اختصاص داد عنوان کرد: در شهر ۵۰۰ هزار نفری همچون زنجان، فضای فرهنگی آن‌طور که باید شکل نگرفته است.

نجفی با اشاره به اینکه برای اینکه بتوان آزاد‌سازی ساختمان‌هایی را انجام داد که در اختیار ارگان‌های دولتی قرار دارد، یک قرارگاه تشکیل شده است، تصریح کرد: این قرارگاه در نظر دارد با به میدان آوردن داشته‌ها، در اجرای کارهای فرهنگی مردمی سازی را انجام دهد. تا برای تمام مردم خصوصا اقشار پایین اقداماتی را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه در گام اول پایش ۱۰ پارک به لحاظ اجتماعی مورد بررسی قرار گرفته‌ است، خاطر نشان کرد: سعی می‌شود در محلات هسته‌های محله محور تشکیل شود با این امر ناخداگاه آسیب‌های اجتماعی احصا می‌شود و در این راستا مساجد، مدارس و شورای جوانان کمک کننده خواهند بود و اداره محله به دست خود اهالی خواهد بود‌‌.

مدیر‌کل امور اجتماعی استانداری زنجان بیان کرد: در محله پونک برخی ارگان‌ها همچون نیروی انتظامی و دادگستری دارای ساختمان‌ها و فضاهایی هستند که می‌توانند در اختیار مردم قرار دهند.

وی تاکید کرد: قرارگاه فرهنگی برای هم‌افزایی هرچه بیشتر دستگاه‌ها جهت آزاد‌سازی امکانات برای دسترسی عموم مردم خصوصا طبقات کم‌برخوردار شکل گرفته است.

نجفی همچنین در ادامه با بیان اینکه پیگیر عفاف و حجاب در تمام دستگاه‌های استان هستیم، گفت: هر دستگاه باید کمیته تشکیل دهد و وضعیت حجاب و عفاف را در مجموعه خود بسنجد.

وی با بیان اینکه عمده آسیب‌های اجتماعی ایجاد شده به دلیل عدم وجود اشتغال و درآمد است، عنوان کرد: بیشتر طلاق‌ها، بد‌سرپرستی، بی‌سرپرستی، اعتیاد نشات گرفته از همین معضل است.

نجفی تاکید کرد: اگر بحث اشتغال‌های خرد پیگیری شود می‌تواند سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی شده و معضلات پیشروی جامعه شود./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر