logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۸
[ شناسه خبر : ۲۷۱۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

هفته حقوق بشر آمریکایی، فرصتی برای نمایاندن چهره واقعی آمریکای جنایتکار

هفته-حقوق-بشر-آمریکایی،-فرصتی-برای-نمایاندن-چهره-واقعی-آمریکای-جنایتکار
امام جمعه ماهنشان گفت: اختصاص هفته‌ای با عنوان هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی می‌تواند آیینه‌ای برای انعکاس نفاق، دورویی و دروغگویی قدرت‌های استکباری مدعی حقوق بشر و فرصتی برای افشاگری و نمایاندن چهره واقعی آمریکای جنایتکار باشد.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری امروز در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان با اشاره به دیدار مسئولان قوه قضاییه با رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالروز شهادت شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی اظهار داشت: بیانات راهگشای مقام معظم رهبری، مطالبی سرشار از راهبردها و راهکارهای زیست انقلابی و مدیریت انقلابی را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه یکی از نقاط تمرکز جریان تحریف در جابه‌جایی شهید و جلاد است، خاطرنشان کرد: اگر حوادث سال‌های تاریخ‌ساز انقلاب را هنرمندانه، متعهدانه و هوشمندانه بتوانیم روایت کنیم به فتح بزرگی در جنگ روایت‌ها دست یافته‌ایم.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری افزود: سال‌های ۶۰ تا ۶۹ سال‌های بسی شگرف و عبرت‌انگیز است و حوادث دهه ۶۰ را باید مدرسه آموزه‌ها و عبرت‌ها دانست.

امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه سال ۱۳۶۰ به دلیل حوادث سخت و امتحان‌های سنگین و پیچیده آن سال کانونی و محوری محسوب می‌شود، گفت: حوادث جبهه‌های جنگ شهادت شهید چمران، عزل بنی‌صدر، ترور مقام معظم رهبری، حادثه بی‌نظیر 7 تیر، فاجعه 8 شهریور، شهادت شهیدان رجایی و باهنر، موج ترورهای ناجوانمردانه گروه منافقین، تشکیل دولت آیت‌الله خامنه‌ای و آغاز پیروزی‌ها در جبهه‌های جنگ و تشکیل تیپ‌ها و لشکرهای سپاه پاسداران و... در این سال اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه دشمن، تهاجم به دهه ۶۰ را وجهه تلاش‌های اصلی خود قرار داده که باید این دهه از مظلومیت به درآید، افزود: یکی از آموزه‌های حوادث دهه 60 این است که مقاومت و ایستادگی امام راحل و امت در برابر یک جنگ نابرابر خارجی و آشوب‌های فراگیر داخلی و دشواری‌های اقتصادی را تبدیل به فرصت کرد.

خطیب جمعه ماهنشان با بیان اینکه عدالت، انصاف و برادری، ارزش‌های اسلامی معروف است که باید به آن‌ها عمل کنیم، اظهار داشت: ظلم، فساد، تبعیض، بی‌انصافی و عدم اطاعت الهی، ظلم و منکر است باید نهی شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبه دولت و مجلس در مورد تسهیلات بانکی و عدم سخت‌گیری در مورد تک ضامن بودن وام‌ها خاطرنشان کرد: متاسفانه گاهی خبر می‌رسد که بعضی از شعب بانک‌های شهرستان، متقاضیان را مکلف به تکلیف مالایطاق کرده و درخواست ضامن کارمند با شرایط سخت می‌کنند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری تصریح کرد: با قدرت عرض می‌کنم که انجام ندادن و تخلف از مصوبات دولت، ظلم بوده و متخلف باید مجازات و پاسخگو شود و باید نظارت‌ها انجام شود و مردم نباید اذیت شوند.

وی گفت: معضل مسکن و اجاره‌بهای بالای مسکن در شهرهای شهرستان متاثر از عوامل اقتصادی و کمبود مسکن است که از مسئولان درخواست اجرای طرح نهضت مسکن‌سازی و از صاحبان ملک نیز درخواست رعایت انصاف در تعیین اجاره‌بها و رعایت افزایش ۲۰ درصد که مورد تایید قوای سه‌گانه بوده و تاکید بر فتوای اخیر مقام معظم رهبری در مورد اجاره‌بها را داریم.

امام جمعه ماهنشان ضمن گرامیداشت سالروز ازدواج امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) اظهار داشت: ازدواج ساده امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) باید اسوه و الگوی مناسب برای جامعه باشد.

وی در ادامه با اشاره به سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو وینسنس آمریکا در 12 تیر 1367 در خلیج فارس خاطرنشان کرد: اختصاص هفته‌ای با عنوان هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی می‌تواند آیینه‌ای برای انعکاس نفاق، دورویی و دروغگویی قدرت‌های استکباری مدعی حقوق بشر و فرصتی برای افشاگری و نمایاندن چهره واقعی آمریکای جنایتکار باشد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به چند مورد از جنایات آمریکا در تیرماه دهه 60 افزود: نامگذاری این هفته به پیشنهاد مقام معظم رهبری برای حفظ حافظه تاریخی ملت ایران نسبت به جنایت‌های آمریکا است.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به روز مالیات گفت: مالیات، درآمد مشروع برای اداره کشور بوده و به مثابه یک نوع هزینه اجتماعی است که آحاد ملت در راستای بهره‌برداری از امکانات و منابع یک کشور، موظف به پرداخت آن هستند.

وی تصریح کرد: پرداخت مالیات، سابقه دینی داشته و معصوم نیز به آن عمل کرده و نظر فقها و مقام معظم رهبری بر وجوب پرداخت آن است اما ضرورت عدالت مالیاتی از اَوجب واجبات است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری ابراز کرد: عدالت مالیاتی، زمانی محقق خواهد شد که همگان بر اساس یک اصول و قواعد عمل کنند و معیار، میزان و ترازو برای همگان یکسان باشد نه آنکه کسانی را استثنا کنند و اینگونه به اکثریت مردم ظلم روا شود.

وی با بیان اینکه استثنا کردن از طریق روابط خانوادگی، ملاحظات سیاسی و... خروج از عدالت مالیاتی بوده و جُرم است و مرتکب این جرم باید برکنار شود، خاطرنشان کرد: مردم از پرداخت مالیات ناراحت نیستند اما از بی‌عدالتی مالیاتی ناراحتند.

امام جمعه ماهنشان در پایان خطبه‌ها ضمن تسلیت سالروز شهادت مظلومانه امام محمدباقر(ع) به برپایی مجالس روضه و معرفت‌افزایی در این راستا تاکید کرد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر