logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۹
[ شناسه خبر : ۲۷۱۴۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
زندگی نامه شهدا؛

شهیدی که مقابل منافقین در خیابان های زنجان ایستاد

شهیدی-که-مقابل-منافقین-در-خیابان-های-زنجان-ایستاد
شهید محمد حسن شکارچی از شهدای ناجا است که در مقابله با منافقان کور دل به شهادت رسید.

به گزارش موج رسا; شهیدمحمدحسن شکارچی فرزند شعبان به تاریخ 1/3/1340 در خانواده ای از طبقه متوسط در منطقه 17 شهریور زنجان به دنیا آمد.

وی پنجمین فرزند خانواده بود وتا کلاس سوم راهنمایی ادامه تحصیل داد. 
پس از اتمام دوران تحصیلی به استخدام شهربانی در آمد.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی محمدحسن به عضویت حزب تازه تاسیس جمهوری اسلامی درآمد و فعالیت چشمگیری از خود نشان داد.
وی شبها به پاسداری و نگهبانی از بازار می پرداخت. 
تا اینکه با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به صورت داوطلبانه، از طریق شهربانی عازم جبهه های حق علیه باطل شد و مدت 40 روز در جبهه آبادان به مبارزه با متجاوزین پرداخت و سپس به زنجان آمد و بعد از زمان کوتاهی دوباره به مدت 2 ماه به منطقه آبادان رهسپار شد. 
در این ایام بود که منافقین ترورهایی را در شهرستان زنجان جهت ناامن کردن استان انجام میدادند بطوریکه در یکی از این عملیاتهای تروریستی دو نفر از منافقین به مغازه مکانیکی ابراهیم چراغی واقع در خیابان سعدی شمالی مراجعه و قصد ترور وی را داشتند که در این ترور برادر چراغی از ناحیه گلو زخمی و شاگرد ایشان – روح الله کریمی- بر اثر اصابت گلوله به شهادت میرسد. 
منافقین پس از ترور، توسط اهالی مورد تعقیب قرار می گیرند که منافقین برای ترساندن مردم پشت خیابان امجدیه مبادرت به تیراندازی می کنند که در این بین پاسیار محمدحسن شکارچی(مامور شهربانی) در ساعت 15:40 مورخه1360/05/28از جریان مطلع و با دوچرخه خود منافقین را تعقیب میکند که در حین تعقیب و گریز، منافقین با اسلحه کلت به وی شلیک و محمدحسن بر اثر اصابت گلوله به بدن زخمی و پس از انتقال به بیمارستان به درجه رفیع شهادت نایل می آید.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر