logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۳
[ شناسه خبر : ۲۷۱۴۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
مسئول دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه‌های علمیه کشور:

بیداری اسلامی با مدیریت ایران در اکثر کشورهای دنیا آغاز شده است/ تحقق عدالت و گسترش آن به تمام دنیا هدف انقلاب اسلامی است

بیداری-اسلامی-با-مدیریت-ایران-در-اکثر-کشورهای-دنیا-آغاز-شده-است-تحقق-عدالت-و-گسترش-آن-به-تمام-دنیا-هدف-انقلاب-اسلامی-است
مسئول دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به یکی از اهداف انقلاب که گسترش اسلام در دنیا است، گفت: انقلاب اسلامی نه تنها دست ظالم و غارتگران را از ایران بلکه از سایر کشورها نیز قطع کرد و امروز بیداری اسلامی، ظلم‌ستیزی و عدالت‌طلبی با مدیریت ایران در اکثر کشورها آغاز شده است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمدحسن زمانی، امروز در مراسم هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی که در سالن همایش حسینیه اعظم زنجان برگزار شد، اظهار داشت: از تناقضات آشکار امروز دنیا این است که آمریکا به عنوان بزرگترین جنایتکار عالم بشریت، پرچمدار حقوق بشر در دنیا شده است.

وی با بیان اینکه محور مشترک مناسبت‌های این ایام، اصل عدالتخواهی اسلام و ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی است، خاطرنشان کرد: اهمیت اصل عدالت در معارف دین اسلام به اندازه‌ای است که ده‌ها آیه شریفه راجع به وجوب و ضرورت گسترش عدالت و لزوم مبارزه با ظلم و استکبار و همچنین صدها آیه نیز مرتبط با آن نازل شده است.

حجت‌الاسلام زمانی با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف و فلسفه بعثت تمام انبیای الهی، تحقق قسط و عدالت در جامعه بشری بوده است، افزود: احادیث پیامبر اکرم(ص)، امیرالمومنین و بقیه ائمه معصوم(ع) در این رابطه نیز دنیایی از معارف است.

مسئول دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به احادیثی از امیرالمومنین(ع) گفت: نه تنها مسلمانان بلکه دانشمندان غیرمسلمان هم در برابر عدالتخواهی امیرالمومنین(ع) سر تعظیم فرود آورده‌اند که نمونه آن جورجوردوق (دانشمند مسیحی) است و بُعد عدالتخواهی را شاخص‌ترین ابعاد شخصیتی حضرت علی(ع) می‌داند.

وی با بیان اینکه امیرالمومنین(ع) فرمودند هر کس مسئولیتی در جامعه بر عهده می‌گیرد، سطح زندگی خود را تا سطح پایین‌ترین افراد جامعه پایین بیاورد، اظهار داشت: این فرمایش به این دلیل است که فقر فقرا برایشان فشار نیاورد و فقرا نیز ببینند که مدیران جامعه مثل آن‌ها زندگی می‌کنند.

حجت‌الاسلام زمانی تصریح کرد: در انقلاب اسلامی نیز اگر همه مدیران این کار را می‌کردند و هم‌سطح فقرا زندگی می‌کردند، امروز وضعیت خیلی بهتر از این می‌شد.

وی با بیان اینکه لازمه اصلی اجرای عدالت، ظلم‌ستیزی و درگیری با ظالمان است، خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) فریاد مبارزه با ستمگرانی را زد که بعد از رحلت پیامبر(ص) به است بزرگان دین، دست به غارت اموال و بیت‌المال می‌زدند.

حجت‌الاسلام زمانی با بیان اینکه افتخار می‌کنیم که ائمه معصوم(ع) پرچمداراران عدالت در تاریخ بودند، افزود: هزاران عالم شیعه در طول تاریخ اسلام، قیام کرده‌اند برای اینکه حاکمیت دین، خدا و عدالت را بتوانند تحقق بخشند.

وی تاکید کرد: علما و روحانیت شیعه از شهید مدرس گرفته تا نهضت‌های مختلف از جمله مشروطه و فداییان اسلام، افق اسلام را روشن کردند.

مسئول دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه‌های علمیه کشور گفت: نهضت و مبارزات صورت‌گرفته از زمان امامان، امامزادگان و علمای روحانیت و خون‌های ریخته‌شده به پای شجره طیبه اسلام و تشیع باید نتیجه می‌داد که اولنی ثمره و نتیجه آن انقلاب اسلامی بود که به دست مبارک امام خمینی(ره) به ثمر نشست.

وی با بیان اینکه این ثمره و نتیجه در 2 عرصه باید ادامه پیدا کند، اظهار داشت: اول اینکه انقلاب اسلامی باید برکات خود را در ایران بروز می‌داد و دوم اینکه این شجره طیبه باید در کشورهای دیگر، ریشه بدواند.

حجت‌الاسلام زمانی با بیان اینکه امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را با 2 هدف آغاز کرد، خاطرنشان کرد: اولین هدف، اجرای تمام حاکمیت دین در ایران و هدف دوم، صدور انقلاب اسلامی ایران در دنیا بود.

وی افزود: شاگردانی در مکتب امام خمینی(ره) تربیت شده و مسیر ایشان را نیز به خوبی طی کردند که شهید دکتر بهشتی، یکی از آن‌ها بود که به همراه 72 تَن از یاران باوفای خود، جانشان را تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

حجت‌الاسلام زمانی با بیان اینکه ویژگی‌های شهید بهشتی سبب شد تا امام راحل بفرمایند که شهید بهشتی یک ملت بود، ابراز کرد: شهید بهشتی از ابتدای نهضت انقلاب در سال 1342 همراه امام راحل بود و در این مسیر زندانی شد، با کسب علم حوزوی و درجه اجتهاد و همچنین دریافت دکترای فلسفه وارد دانشگاه و سپس وزارت آموزش و پرورش شد و مسئولیت تدوین کتاب‌های دینی آموزش و پرورش را بر عهده گرفت و در ادامه نیز به یادگیری زبان‌های خارجی از جمله عربی معاصر، انگلیسی و آلمانی پرداخت تا در سطح بین‌الملل نیز فعال باشد.

مسئول دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه‌های علمیه کشور گفت: شهید بهشتی، طلبه جوان متعهد فاضل و قهرمان عرصه علم و فرهنگ است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، پایه‌گذار قوه قضائیه شد تا بتواند عدالت را در جامعه تحقق بخشد.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه‌ای که شهید بهشتی بنا نهاد، نتایجی هم داد چون بر مبانی دین و مکتب اهل بیت(ع) پایه‌گذاری شده بود، خاطرنشان کرد: البته نقص‌هایی هم دارد اما در مقایسه با بقیه کشورها رتبه اول پاکی و عدالت را داریم.

حجت‌الاسلام زمانی تصریح کرد: نمی‌گوییم نواقص وجود ندارد اما قسمت پُ لیوان خیلی بیشتر از نیمه خالی آن است.

وی با اشاره به هدف اول انقلاب یعنی اجرای حاکمیت دین (عدالت) اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، ظلم و غارتگری در قله حاکمیت ایران قرار داشت که امروز مقدس‌ترین و پاک‌ترین افراد در قله حاکمیت قرار گرفته‌اند و در تاریخ بشریت از ابتدا تاکنون جز انبیای الهی، اینگونه رهبری و حاکمیت در هیچ جامعه‌ای نبوده و این افتخار انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام زمانی افزود: دهک‌های پایین جامعه قبل از انقلاب یا باید گدایی می‌کردند و با می‌مردند اما با دستور امام خمینی(ره) کمیته امداد تاسیس شد و امروز 5 میلیون نفر مشمول حمایت این نهاد هستندو حداقل‌ها برایشان تامین شده است.

وی تصریح کرد: گرانی‌های جامعه امروز یک واقعیت است که عوامل متعددی دارد اما در کنار اینکه گرانی‌ها را منکر نمی‌شویم اما قدرت خرید امروز مردم چندین برابر قبل از پیروزی انقلاب و حتی دهه‌های اول انقلاب است.

مسئول دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به دومین هدف انقلاب که گسترش اسلام در دنیا است، گفت: آمریکا و انگلیس و برخی دیگر از کشورها 400 سال در کشورهای اسلامی از جمله ایران، غارت می‌کردند اما انقلاب اسلامی، دست استعمارگران را قطع کرد و نه تنها دست ظالم و غارتگر از ایران قطع شده بلکه از سایر کشورها نیز قطع کرده‌ایم و امروز بیداری اسلامی، ظلم‌ستیزی و عدالت‌طلبی با مدیریت ایران در اکثر کشورها آغاز شده و حوزه علمیه در 60 کشور دنیا دفتر دارد.

وی با بیان اینکه ارتباط آمریکا با ایران از سال 1229 آغاز شده است، خاطرنشان کرد: آمریکا از سال 1229 تاکنون 60 جنایت بزرگ علیه ایران انجام داده است.

حجت‌الاسلام زمانی با بیان اینکه مبارزه امروز دشمن با جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی، گسترش فساد و ایجاد یاس و ناامیدی و شایعه‌پراکنی علیه مسئولان نظام است، ابراز کرد: متاسفانه تا حدودی نیز نتیجه داده است.

وی افزود: ایران در تمام عرصه‌ها و میدان‌ها جز یک میدان بر دشمن غالب شده و آن یک عرصه نیز فضای مجازی و فرهنگ است که دشمن هنوز بر ما غالب است.

حجت‌الاسلام زمانی با بیان اینکه وظایف مسئولان و متولیان و نهادهای فرهنگی در این شرایط سنگین شده است، تاکید کرد: باید وارد میدان شویم چرا که دشمن کاری می‌کند که با اخبار دروغ خود، صعف‌های کوچک را بزرگ و دستاوردهای بزرگ را کوچک نشان می‌دهد و سعی در ایجاد یاس و نارضایتی در بین مردم دارد که باید این معضل فرهنگی را حل کنیم تا مردم تحت تاثیر قرار نگیرند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر