logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۱
[ شناسه خبر : ۲۷۱۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 31 دقیقه ]
گزارش موج رسا از جنایت‌های وحشیانه آمریکا که در تاریخ ماندگار است؛

پشتیبان ظالم، مدعی حقوق بشر/ آمریکا رکورددار جنایت ضد بشری در جهان است

پشتیبان-ظالم،-مدعی-حقوق-بشر-آمریکا-رکورددار-جنایت-ضد-بشری-در-جهان-است
جنایت‌های مختلف آمریکا در سطح دنیا و متعاقب آن در کشورمان و دشمنی دیرینه این رژیم جنایتکار علیه ملت مظلوم ایران اسلامی سبب شده که از 6 تا 12 تیر به عنوان هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شود.

به گزارش موج رسا; هر گاه صحبتی از کلمه دشمن به میان می‌آید، ناخودآگاه ذهن ایرانیان به سمت آمریکا می‌رود. چرا آمریکا؟ چرا آمریکا دشمن شماره یک ملت ایران است؟ مگر آمریکا با ما چه کرده است؟ پاسخ این سوال خیلی روشن و واضح است چرا که آمریکا به عنوان ابرقدرت، حکومت پهلوی را در ایران بر سر کار آورده بود و با طرح‌ها، کودتاها، قراردادها و برنامه‌های مختلف قصد چپاول ثروت ایران و به استعمار درآوردن این کشور را داشت اما با قیام ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره) و پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا شکست خورد و برنامه‌ها و نقشه‌هایش نیز نقش بر آب شد. البته این پایان کار نبود و آمریکا در تاریخ جمهوری اسلامی ایران همواره دشمن شماره یک ملت ایران بوده و تا هر کجایی که از دستش برمی‌آمده قصد ضربه زدن به نظام و انقلاب اسلامی را داشته که خوشبختانه در همه موارد نیز شکست خورده و دست از پا درازتر به لانه خود بازگشته است. جنایات آمریکا مختص به ایران اسلامی نبوده و این رژیم جنایتکار برای رسیدن به منافع خود به هر کشوری که می‌توانسته حمله کرده و با کشتار بی‌رحمانه مردم آن ملت‌ها اعم از زن و مرد، پیر و جوان و کودک در پی استعمار و چپاول آن کشورها بوده که افغانستان، عراق، سوریه، فلسطین، ویتنام و... نمونه‌هایی از این موارد هستند که آمریکا در تجاوز به آن‌ها به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم دست داشته است.

همانطور که گفته شد، آمریکا جنایت‌های متعددی در کشورمان مرتکب شده و این در حالی است که هم خودش به عنوان مدعی طرفداری از حقوق بشر، ادعای خود را نقض کرده و هم نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد و سایر نهادها نیز در برابر جنایت‌های آمریکا سکوت کرده و حتی مواضع حمایتی نیز گرفته‌اند. جنایت‌هایی مثل بر سر کار آوردن حکومت پهلوی، ترور شهید آیت‌الله سیدحسن مدرس، تبعید حضرت امام خمینی(ره)، کودتای 28 مرداد 1332 ، کاپیتولاسیون و هزاران جنایت و خیانت دیگر مربوط به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بوده اما آمریکا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز دشمنی خود با ایران را رها نکرده و همواره به ملت آزاده ایران اسلامی جنایت کرده است.

*‌ جنایت‌های آمریکا در ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی

همانطور که گفته شد، جنایت‌های آمریکا فقط مختص ایران نبوده و انواع ظلم و جنایت‌ها را بر سر ملت‌های مسلمان و آزاده دیگر نیز وارد کرده است اما در این بخش فقط به نمونه‌ای از جنایت‌هایی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشورمان رخ داده و آمریکا نیز به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم در آن دست داشته اشاره می‌کنیم.

*‌ حادثه طبس

عملیات طبس، یک عملیات نظامی بود که توسط نیروی دلتای نیروی زمینی آمریکا در اردیبهشت ۱۳۵۹ برای آزادسازی گروگان‌های آمریکایی انجام شد که ۶ هواپیما و ۸ بالگرد نیروهای مسلح آمریکا طی این عملیات برای آزادی ۵۳ گروگان در تهران، وارد حریم هوایی ایران شدند اما ۳ بالگرد در حین این عملیات دچار نقص فنی شده و در نهایت، عملیات با کشته شدن ۸ نفر در نزدیکی طبس و برخورد یک هواپیمای C130 و یک بالگرد CH53 و باقی‌ماندن ۵ بالگرد بر روی زمین، شکست خورد. سایر نیروهای حاضر در عملیات و ۵ هواپیمای باقی‌مانده، خود را به ناو هواپیمابر نیمیتز و جزیره مصیره در عمان رساندند.

*‌ کودتای نوژه

کودتای نوژه، حرکتی نظامی بود که در تیر 1359 توسط تنی چند از افسران ارتش شاهنشاهی ایران و با تمرکز افسران نیروی هوایی شاهنشاهی برای بازگرداندن محمدرضا پهلوی و شاپور بختیار و حذف امام خمینی(ره) و نابودی نظام نوپای جمهوری اسلامی، طراحی شده بود.

این کودتا با دستگیری و کشته‌شدن تعدادی از عوامل آن فاش شد. پایگاه هوایی شاهرخی (حر) در نزدیکی شهر کبودرآهنگ استان همدان مرکز فرماندهی آن بود. اولین هدف این کودتا حمله هوایی به منزل امام راحل در تهران و از بین‌ بردن ایشان و سپس حمله به برج مراقبت فرودگاه مهرآباد و در ادامه، شکسته شدن دیوار صوتی توسط هواپیماهای در دستان کودتاگران بوده اما این کودتا نیز خوشخبتانه فاش شده است.

*‌ جنگ تحمیلی

رژیم بعثی عراق در 31 شهریور 1359 با حمایت بیش از 40 کشور که آمریکا در راس ان قرار داشت به کشورمان حمله کرد و جنگ 8 ساله‌ای را علیه انقلاب نوپای اسلامی ایران تحمیل کرد که جوانان بسیاری در طول این جنگ به شهادت رسیده و بسیاری به درجه جانبازی نائل شدند و تعداد زیادی هم به اسارت عراقی‌ها درآمدند ضمن اینکه خسارت‌های مادی زیادی نیز بر کشورمان وارد آمد که آمریکا نقش بسیار پررنگی در این جنگ داشت.

*‌ حادثه کوی دانشگاه (18 تیر 1378)

حادثه کوی دانشگاه نیز ناآرامی‌ها و درگیری‌های بین روزهای 18 تا 23 تیر ۱۳۷۸ میان دانشجویان، نیروهای انتظامی و افراد موسوم به لباس شخصی‌ها است که یکی از بزرگترین فتنه‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به شمار می‌رود و منجر به کشته و زخمی شدن چند نفر شد و از این حادثه به عنوان بزرگترین چالش جنبش دانشجویی در ایران پس از انقلاب یاد می‌شود.

*‌ شهادت امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی

امیر سپهبد علی صیادشیرازی، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و از فرماندهان جنگ ایران و عراق بود که ۲۱ فروردین ۱۳۷۸ در تهران و مقابلِ درِ منزلش به دست اعضای سازمان مجاهدین خلق، ترور شد.

*‌ فتنه 88

پس از4 جمهوری در خرداد 1388 فضاسازی رسانه‌ای خارج از کشور و غفلت و ناآگاهی برخی خودفروخته‌های داخلی سبب ایجاد اختلاف و ایجاد فضای آشوب به مدت حدود 8 ماه در کشور شد و سبب خسارت‌های مادی و روحی و روانی فراوانی شد اما ملت آزاده و عاشق اهل بیت(ع) ایران اسلامی در 9 دی با خروش خود در خیابان‌ها و فریادهای مرگ بر آمریکا این فتنه را نیز خاموش کردند.

*‌ شهادت شهید دکتر مجید شهریاری

شهید دکتر مجید شهریاری که در سال 1345 در زنجان به دنیا آمده بود، یکی از دانشمندان مطرح هسته‌ای کشورمان بود که در آذر 1389 ترور شد. این دانشمند هسته‌ای صبح روز 8 آذر و هنگام عزیمت به محل کار به شهادت رسید. به گفته شبکه NBC 2 مقام رسمی عالی‌رتبه دولت باراک اوباما تایید کرده‌اند که سازمان مجاهدین خلق ایران تحت حمایت اسرائیل این ترورها را انجام داده‌است و آمریکا از این ترورها آگاه بوده است.

*‌ شهادت سرلشکر سپهبد قاسم سلیمانی

سرلشکر سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) و همچنین جلوگیری از ورود نیروهای دست‌نشانده آمریکا (داعش) به ایران، جبهه مقاومت را در منطقه تشکیل داده بود اما این سردار ایرانی نیز در 13 دی 1398 طی عملیات تروریستی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید و ترامپ (رئیس‌جمهور وقت آمریکا) به این ترور توسط امریکا آعتراف کرد.

همانطور که گفته شد، جنایت‌های متعدد آمریکا در ایران سبب آشکار شدن دشمنی این رژیم با ایران اسلامی شده و به عنوان دشمن شماره یک ملت ایران به شمار می‌رود و البته این‌ها فقط نمونه‌ای از جنایت‌های آمریکا بود چرا که دشمنی‌های آمریکا با ایران تمامی ندارد و این در حالی است که آمریکا به عنوان یک دولت جنایتکار همواره دَم از حقوق بشر می‌زند و اتفاقا به بهانه دفاع از حقوق بشر به کشورهای مختلف حمله می‌کند اما سوال اینجاست که آیا بمباران شیمیایی، مصداق دفاع از حقوق بشر است؟!

*‌ دولت آمریکا بزرگترین نقض‌کننده حقوق بشر در دنیا است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها در سخنرانی‌های مختلف به جنایت‌های بی‌شمار آمریکا در سطح دنیا و همچنین کشورمان اشاره کرده و یادآور شده‌اند که این کشور، نقض‌کننده حقوق بشر بوده و در هر نقطه‌ای از دنیا که جنایتی رخ دهد، آمریکا به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم در آن دست داشته است.

ایشان در 19 دی 1392 و در دیدار مردم قم در سالگرد قیام 19 دی 1356 مردم این شهر فرمودند: «مساله حقوق بشر، مساله اسلام و پایبندی به موازین دینی، حرف‌هایی است که آن‌ها (آمریکایی‌ها) امروز دارند متعرّض می‌شوند. بنده عرض می‌کنم هر کس دیگری هم درباره حقوق بشر حرف بزند، آمریکایی‌ها حق ندارند درباره حقوق بشر حرف بزنند چون دولت آمریکا بزرگترین نقض‌کننده حقوق بشر در دنیا است.»

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین در 28 بهمن 1392 در دیدار مردم آذربایجان شرقی در آستانه سالگرد قیام 29 بهمن مردم تبریز گفتند: «ملاحظه کنید سخنگویان دولت آمریکا بحث حقوق بشر، موشکی، سلاح و مانند این‌ها را به میان آوردند. من تعجب می‌کنم، آمریکایی‌ها خجالت نمی‌کشند اسم حقوق بشر را می‌آورند. هرکس دیگری در دنیا ادعا بکند طرفداری از حقوق بشر را، دولتمردان آمریکا دیگر نباید این ادعا را بکنند با این همه فضاحتی که در کارنامه آن‌ها نسبت به حقوق بشر هست.»

*‌ هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی

ایشان در دیدارهای دیگری نیز به جنایت‌های مختلف آمریکا در برابر ملت ایران پرداختند و به‌ویژه به حوادث هفته دوم تیرماه اشاره کردند و از این ایام به عنوان «هفته حقوق بشر آمریکایی» تعبیر کردند.

بعد از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی بود که از 6 تا 12 تیر در کشورمان به عنوان هفته «بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی» نامیده شد و برنامه‌های مختلفی در این هفته جهت تبیین جنایت‌های آمریکا اجرا می‌شود.

آمریکا فقط در همین یک هفته (6 تا 12 تیر) مرتکب جنایت‌های متعدد در کشورمان شده و با این حساب اگر بخواهیم تمام جنایت‌های آمریکا در ایران را بیان کنیم، هزاران جلد کتاب می‌توان نوشت.

*‌سوءقصد به جان رهبر معظم انقلاب اسلامی

اولین حادثه هفته حقوق بشر آمریکایی، سوءفصد به جان رهبر معظم انقلاب اسلامی در 6 تیر سال 1360 بود که در مسجد ابوذر تهران اتفاق افتاد اما خداوند این جانباز سرافراز را برای هدایت کشتی انقلاب برای ایرانی‌ها به عنوان ارمغان و نعمت نگه داشت و امروز بیش از 33 سال است که خلف صالح امام راحل، کشتی انقلاب را داهیانه هدایت می‌کند.

این حادثه، یک برنامه ترور طرح‌ریزی شده توسط رهروان فرقان بود که بازمانده گروه فرقان بودند و بمبی در ضبط صوت بر روی میز سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به کار گذاشتند و حین سخنرانی معظم لَه منفجر شد هر چند حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که آن زمان امام جمعه تهران و نماینده امام خمینی(ره) در شورای عالی دفاع بودند، جان سالم به در بردند اما جراحات شدیدی بر ایشان وارد شد.

*‌ بمب‌گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی در 7 تیر

این حادثه در 7 تیر سال 1360 و یک روز بعد از حادثه مسجد ابوذر تهران اتفاق افتاد که انفجار بمب در دفتر حزب جمهوری اسلامی سبب شهادت آیت‌الله شهید دکتر بهشتی و 72 تَن از یاران باوفای ایشان در حزب جمهوذی اسلامی شد این انفجار در ساعت ۲۰:۳۰ در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی ایران در سالن اجتماعات حزب واقع در سرچشمه تهران در جلسه‌ای که برای بررسی انتخابات ریاست‌جمهوری آینده برگزار می شد، رخ داده و منجر به شهادت اعضای حزب جمهوری اسلامی شد که در مجلس شورای اسلامی و هیات دولت عضویت داشتند.

*‌ ترور شهید محمد کچویی

محمد کچویی از اعضای حزب مؤتلفه اسلامی و اولین رئیس زندان اوین پس از انقلاب اسلامی بود که در ۸ تیر ۱۳۶۰ توسط سازمان مجاهدین خلق، ترور شد و به شهادت رسید. زندانی در کرج برای تجلیل از شهید کچویی به نام وی نامگذاری شده و همچنین به دلیل نقش وی در تواب‌سازی زندانیان سیاسی از او به عنوان پدر توابین یاد می‌شود.

*‌ بمباران شیمیایی سردشت

بمباران شیمیایی سردشت در 8 تیر 1366 یک جنایت جنگی و بمبارانی بود که نیروی هوایی عراق با استفاده از بمب‌های شیمیایی در 4 نقطه پُرازدحام شهر سردشت انجام داد که ۱۱۰ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر سردشت در این حمله، کشته شده و 8 هزار تَن دیگر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفتند و فیلم «درخت گردو» نیز با الهام از این واقعه ساخته شده است.

بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت، فجیع‌ترین تهاجم شیمیایی بود که آثار و مشکلات منفی بسیاری به وجود آورد. جمهوری اسلامی ایران این تهاجم را غیرانسانی اعلام کرده و شهر سردشت را اولین شهر قربانی جنگ‌افزارهای شیمیایی در جهان پس از بمباران هسته‌ای هیروشیما نامید. مجامع جهانی به دلیل نفوذ پشتیبانان صدام، قادر به انجام اقدام قابل توجهی نبودند و کشورهای اروپایی و آمریکایی هم که به نوعی با فروش سلاح به صدام، بانی این فاجعه بوده‌اند سعی کردند این اتفاق را نادیده بگیرند و واکنش خاصی انجام ندادند و حتی در صدد انکار آن برآمدند.

با پیشنهاد و پیگیری گروهی از مردم سردشت با نام «انجمن دفاع از قربانیان شیمیایی سردشت» سالروز حمله شیمیایی به سردشت به عنوان روز مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی نامگذاری شده و این روز ار سال ۱۳۸۲ هر سال در سردشت و در رسانه‌های داخلی گرامی داشته می‌شود.

*‌ شهادت آیت‌الله صدوقی

آیت‌الله شهید محمد صدوقی، نماینده امام خمینی(ره) و امام جمعه یزد بود که در 11 تیر 1361 توسط سازمان مجاهدین خلق، ترور شد و به عنوان «چهارمین شهید محراب» نامگذاری شده است.

آیت‌الله شهید صدوقی در سال ۱۳۴۲ از حامیان امام راحل بود و پس از پیروزی انقلاب، نماینده مردم یزد در مجلس خبرگان قانون اساسی و امام جمعه این شهر شد. وی در 11 تیر ۱۳۶۱ توسط یکی از اعضای سازمان مجاهدین خلق و در عملیاتی انتحاری پس از اقامه نماز جمعه به شهادت رسید. همچنین در جریان پیامدهای اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری 1388 درب منزل وی به آتش کشیده شد که این اتفاق توسط گروه‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا محکوم شد و همگی خواهان شناسایی عوامل این ماجرا شدند.

*‌ سرنگونی هواپیمای ایرباس

پرواز مسافربری شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران ایر  با 290 مسافر از تهران به مقصد دوبی در ۱۲ تیر ۱۳۶۷ پس از توقف بین راهی در بندرعباس به سمت دوبی در حرکت بود که با شلیک یک موشک ریم-۶۶ استاندارد از ناو USS وینسنس متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا در ارتفاع ۱۲ هزار پایی بر فراز خلیج فارس سرنگون شد و تمامی ۲۹۰ سرنشین آن که شامل ۴۶ مسافر غیرایرانی و ۶۶ کودک زیر ۱۳ سال بود، جان باختند.

متاسفانه نه تنها کسی در این حادثه تنبیه نشد بلکه آمریکایی‌ها از فرمانده ناو وینسنس تجلیل هم کردند.

*‌ کمتر سالی در 250 سال عُمر آمریکا بدون جنگ و خونریزی بوده است

حجت‌الاسلام محمد نظری، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ اظهار داشت: از 6 تا 12 تیر به مناسبت جنایت‌هایی که شیطان بزرگ یعنی آمریکا در کشورمان علیه ملت عزیز ایران مرتکب شده به عنوان «هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی» نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه اولین مناسبت این هفته، ترور نافرجام رهبر معظم انقلاب در 6 تیر سال 1360 توسط منافقان کوردل در پناه شیطان بزرگ بود که البته باعث جانبازی حضرت آقا شد، گفت: این حادثه، یک روز قبل از فاجعه 7 تیر رخ داد و فاجعه بزرگ 7 تیر نیز سالروز انفجار بمب در مقرّ حزب جمهوری اسلامی و شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران باوفای انقلاب و امام(ره) بود ضمن اینکه 12 تیر، سالروز مورد هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران در سال 1367 توسط ناو آمریکایی وینسنس با 290 سرنشین و همچنین 8 تیر، سالروز بمباران شیمیایی سردشت در دوران دفاع مقدس است.

حجت‌الاسلام نظری با بیان اینکه در همین یک هفته، چند جنایت بزرگ اعم از ترور و توحش علیه یک ملت و کشور انجام شده است، خاطرنشان کرد: تروریست‌ها تحت حمایت مستقیم شیطان بزرگ بوده و هستند به‌گونه‌ای که بعد از مورد هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو آمریکایی به آن‌ها مدال افتخار و شجاعت دادند.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه جنایت‌های شیطان بزرگ یعنی آمریکا علیه ملت ایران فقط این چند مورد نیست، افزود: ترور ناجوانمردانه مجاهد و مبارز تروریست در منطقه یعنی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، کودتای 28 مرداد 1332 علیه دولت منتخب مردم و بازگرداندن دیکتاتوری و حمایت از شاه در کشتار مردم در طول مبارزات انقلاب و حمایت از صدام جنایتکار علیه ملت ایران از دیگر جنایت‌های آمریکا علیه ملت ایران است.

وی ابراز کرد: این‌ها فقط گوشه‌ای از جنایت‌های شیطان بزرگ و آن هم علیه ملت ایران است در حالی که در 250 سال سابقه آمریکا، کمتر سالی بوده که بدون جنگ و خونریزی باشد.

*‌ آمریکا تنها کشوری است که از سلاح اتمی استفاده کرده است

حجت‌الاسلام نظری گفت: ماهیت و هویت آمریکا فقط جنایت علیه ملت‌های دیگر نیست و حتی علیه ملت خود نیز جنایت می‌کند اخیرا حمله مسلحانه علیه مردم خودش توسط برخی انسان‌ها رخ داد چرا که استفاده از اسلحه را به خاطر تامین منافع کارتل‌های اسلحه‌سازی، آزاد کرده‌اند و روزانه ده‌ها نفر در آنجا به نفع سرمایه‌داران کشته می‌شوند و از بین می‌روند.

وی با بیان اینکه چهره واقعی آمریکا نه فقط برای اهل فکر و نظر بلکه برای توده مردمی که بی‌غرض و بی‌مرض و بدون جاهلیت نگاه کنند، روشن است، گفت: جای تعجب و تاسف از آن‌هایی است که چهره آمریکا را به عنوان جامعه متمدن و پیشرفته تطهیر و بزک می‌کنند و همچنین جای تعجب و تاسف از آن‌هایی است که گول ادعای حقوق بشر آمریکا را می‌خورند.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه اولین و مهمترین حق انسان‌ها، حق حیات است، اظهار داشت: این در حالی است که چند ده هزار نفر انسان فقط در کشورمان به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم و باواسطه یا بی‌واسطه با حمایت شیطان بزرگ یعنی آمریکا به شهادت رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه آمریکا به بهانه مشکوک بودن حرکت جمهوری اسلامی به سوی ساخت سلاح اتمی، کشورمان را تحریم کرده است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که آمریکا تنها کشوری است که خودش سلاح اتمی دارد و تنها کشور در تاریخ بین‌الملل است که از سلاح اتمی استفاده کرده است اما دیگران را به زعم و احتمال اقدام برای ساخت سلاح هسته‌ای تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام نظری افزود: این در حالی است که آمریکا حتی غذا و دارو و واکسن را نیز تحریم می‌کند و ده‌ها هزار نفر از بیماران به دلیل تحریم دارو از دنیا می‌روند.

*‌ ادعای طرفداری آمریکا از حقوق بشر، مضحک و عجیب است

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: چهره شیطان بزرگ برای اهل فکر و نظر و مردم آشکار است اما ادعای طرفداری از حقوق بشر توسط این موجود و رژیم سفاک و جنایتکار، مضحک و عجیب است و عجیب‌تر آن که عده‌ای آن را باور کرده و بزک می‌کنند و عده‌ای نیز به عهد و پیمان آمریکا تکیه کرده و اعتماد می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حقوق بشر آمریکایی نه تنها جان انسان‌ها بلکه آزادی انسان‌ها نیز محترم نیست، گفت: آمریکا در همین منطقه اطراف ایران به چند کشور تجاوز کرده و اقدامات غیرقانونی علیه تمامیت ارضی کشورها انجام داده‌اند و حتی ترامپ و وزیر خارجه اسبق آمریکا (کلینتون) اعتراف کردند که داعش را آمریکایی‌ها برای تجزیه کشورهای منطقه و همچنین علیه انقلاب اسلامی ایجاد کردند و ده‌ها هزار نفر را کشته و تا چه اندازه 2 کشور سوریه و عراق را ویران کردند و علاوه بر آن نیز جنایت‌های مختلفی در افغانستان انجام دادند.

حجت‌الاسلام نظری با تاکید بر مطالعه و افزایش آگاهی نسبت به واقعیت‌های آمریکا در بین نسل‌های نوجوان و جوان اظهار داشت: آمریکا جرثومه فساد و بزرگترین ناقض حقوق بشر و دشمن شماره یک ملت ایران است و باید افتخار کنیم که هیچگاه در برابر آمریکا سر تسلیم فرود نیاورده‌ایم.

وی افزود: خوشبختانه قدرت و اقتدار و توانمندی جمهوری اسلامی ایران به برکت نظام و انقلاب اسلامی و خون مطهر شهدا به اندازه‌ای بالا است که هیچ دشمنی به‌خصوص آمریکا جرات تعرض نمی‌کند.

*‌ هر کدام از جنایت‌های آمریکا در ایران و سایر کشورها یک پرونده قطور و سیاه است

حجت‌الاسلام نظری ابراز کرد: به مردم به‌ویژه نسل‌های نوجوان و جوان توصیه می‌شود که هر کدام از پرونده‌های مختلف از جمله داعش، کودتای 28 مرداد، ساقط کردن هواپیمای مسافربری، ترور نافرجام رهبر انقلاب، حادثه 7 تیر، انفجار 8 شهریور، حمایت از صدام جنایتکار در جنگ تحمیلی، افغانستان، حمایت از دیکتاتورترین رژیم‌ها مانند وهابی آل سعود، اسرائیل و.... را مطالعه کنند که همه این‌ها پرونده‌های قطور و سیاه شیطان بزرگ علیه حقوق بشر و بشریت، حیات و حریت انسان‌ها در منطقه است.

وی با بیان اینکه از جوانان و نوجوانان انتظار می‌رود تا آگاهی‌های خود در این رابطه را افزایش داده و فریب بوق تبلیغاتی و امپراطوری رسانه‌ای را نخورند، افزود: آمریکا رژیم سفاک و دیکتاتوری است که در متهم کردن دیگران به نقض حقوق بشر و آزادی‌های اجتماعی علیه رژیم‌های مردم‌سالار در منطقه آسیا، آمریکای مرکزی و جنوبی چقدر کودتا کرده و حمایت از دیکتاتورها بخشی از پرونده‌های قطور شیطان بزرگ علیه حیات، آزادی و حریت بشریت است.

*‌ آمریکا معیارهای دوگانه برای تعریف حقوق بشر دارد

ابوالفضل رفیعی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ با بیان اینکه آمریکا معیارهای دوگانه برای تعریف حقوق بشر دارد، گفت: طبق نگاه، تعریف و معیارهای حقوق بشر آمریکایی ممکن است اقدامی در نقطه‌ای از دنیا در راستای حقوق بشر و همان اقدام در نقطه‌ای دیگر علیه حقوق بشر باشد.

رفیعی اظهار داشت: آمریکا نسبت به بحث حقوق بشر اگر نگوییم معیارهای چندگانه، حداقل معیارهای دوگانه دارد و با نگاه و رویکرد خودش حقوق بشر را تعریف می‌کند.

وی با بیان اینکه طبق نگاه، تعریف و معیارهای حقوق بشر آمریکایی ممکن است اقدامی در نقطه‌ای از دنیا در راستای حقوق بشر و همان اقدام در نقطه‌ای دیگر علیه حقوق بشر باشد، خاطرنشان کرد: آمریکا از این دوگانگی در معیارها و تعریف تروریسم و مباحث مشابه در دنیا سوءاستفاده کرده و متعاقب تعاریف خودش مطرح می‌کند.

رفیعی با بیان اینکه آمریکا خودش سردمدار هر مساله‌ای به نام حقوق بشر در زیر سوال بردن و تضییع حقوق بشر در کل دنیا است، تصریح کرد: آمریکا کشوری است که در هر نقطه‌ای از دنیا که منافعش ایجاب کند به راحتی حقوق آن ملت‌ها را زیر سوال برده و در واقع در زیر پنجه‌های عقاب معروف آمریکایی لِه می‌کند.

*‌ آمریکا با معیارهای دوگانه و هژمونی رسانه‌ای در صدد توجیه اقدامات ضد بشری خود است

وی افزود: آمریکا مرتکب جنایت‌های بسیاری می‌شود و حقوق ملت‌ها را از بین می‌برد اما با توجه به هژمونی رسانه‌ای و ابزارهای تبلیغاتی خود، توجیه قابل قبولی برای تمام اقدامات را در راستای مظاهر طرفداری از حقوق بشر و دموکراسی برای افکار عمومی هم در داخل کشورشان و هم به‌خصوص برای سایر کشورها می‌تراشد و هه نوعی برای جنایت‌های خود مشروعیت می‌بخشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به جنایت‌هایی که آمریکا علیه ملت ایران و تمام ملت‌های مسلمان و آزاده در سراسر دنیا از جمله افغانستان، عراق، لیبی، فلسطین، سوریه و کشورهای آفریقایی انجام می‌دهد، گفت: آمریکا تمام این جنایت‌ها را با ابزار رسانه‌ای توجیه می‌کند و با بهانه‌های واهی از روکش مخملی و ادبیات دموکراسی برای توجیه و پوشش جنایت‌هایش استفاده می‌کند.

*‌ ترورهای آمریکا در دنیا زبانزد است

وی با بیان اینکه آمریکا به بهانه‌های مختلف از جمله پیاده کردن دموکراسی، مقابله با سلاح‌های شیمیایی و از بین بردن تروریسم به کشورهای مختلف حمله می‌کند، ابراز کرد: این در حالی است که سال‌ها بعد مشخص شده که همه این اقدامات از اساس، غلط بوده و اطلاعات نادرست توسط آمریکا داده است.

رفیعی با بیان اینکه ترورهایی که در سطح دنیا انجام شده، زبانزد بوده و یا خود آمریکا مستقیم انجام داده و یا از آن‌ها حمایت کرده است، اظهار داشت: یکی از مسئولان اسبق آمریکایی گفته بود به این علت در آمریکا اغتشاش، آشوب و بحران نیست که سفارت آمریکا در خود آمریکا قرار ندارد.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا در هر نقطه‌ای از دنیا که سفارت و رد پایی دارد و زمینه نفوذ در آن ایجاد شده آن را زمینه‌ای برای چپاول ملت‌ها و ایجاد آشوب، بلوا و اغتشاش تبدیل کرده و علی‌رغم نظر تمام آن ملت‌ها سعی دارد افراد دست‌نشانده و وابسته خود را بیاورد.

رفیعی با بیان اینکه معیارهایی که آمریکا برای دفاع از حقوق بشر مطرح می‌کند، خنده‌دار است، افزود: این معیارها به هیچ عنوان از دید آگاهان، پنهان نبوده و خنده‌دار است و همگان از معیارهای دوگانه آمریکا آگاه‌اند و می‌دانند که اهداف دیگری در پس پرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به جنایت‌های مختلف آمریکا در کشورمان گفت: انجام 17 هزار ترور در داخل ایران، حمایت از حمله رژیم بعث عراق و صدام در جنگ تحمیلی و تلاش برای حفظ رژیم فاسد پهلوی قبل از انقلاب از جمله این جنایت‌ها است ضمن اینکه آمریکا به بسیاری از قراردادها عمل نکرده و حقوق ملت ایران را پایمال کرده است.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از ترورها، اجازه پناهنده شدن به خائنین، سرنگونی هواپیمای مسافربری در 12 تیر 1367 به بهانه واهی که تمام سرنشینان آن به شهادت رسیدند و علی‌رغم بازتاب‌های جهانی که داشت با افتخار از ناخدای ناو وینسس تجلیل کردند که همه این‌ها بخش دیگری از جنایت‌های آمریکا علیه کشورمان است.

رفیعی با بیان اینکه آمریکا اقدامات بسیاری به عنوان دفاع پیش‌دستانه انجام داده و به خودش مشروعیت می‌دهد برای اینکه به کشوری حمله کند که احتمالا خطری در آنجا برایشان خواهد بود، اظهار داشت: اهداف امریکایی‌ها کاملاً برای ملت‌های مسلمان و مظلوم جهان نخ‌نما و روشن شده اما متاسفانه کماکان با توجه به هژمونی و ابزارهای رسانه‌ای، نظامی و اقتصادی اهداف خود را پیگیری می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا با ادبیات رسانه‌ای، مباحث مربوط به حقوق بشر را راضی می‌کند و به ظاهر به عنوان ارزش‌هایی در بخشی از جهان، استفاده ابزاری می‌کند، تصریح کرد: تحریم اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران مسجل شده که نمونه آن ممانعت و محدود کردن ورود دارو و مسائل حداقلی به عنوان کف نیازهای بشری و تمام جوامع است.

*‌ جنایت‌های آمریکا یک کتاب قطور از اقدامات ضد حقوق بشری است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه آمریکا مدت‌ها از ورود دارو به کشورمان ممانعت کرده و اجازه ورود نداد، گفت: به زبان مطرح می‌کنند که مانعی نیست اما مکانیزم تحریم‌ها به‌گونه‌ای است که اجازه جریان آزاد و مناسب انتقال دارو و تجهیزات نه تنها به ایران بلکه به تمام کشورهای آزادی‌خواه داده نمی‌شود.

وی با اشاره به ترور ناجوانمردانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی توسط آمریکا در کشور ثالث اظهار داشت: متاسفانه مقام رسمی یک کشور، ترور سردار سلیمانی را با افتخار و البته بلاهت و حماقت قبول کرد و به عنوان یکی از موفقیت‌هایشان قلمداد کردند در صورتی که اقدامی کاملا جنایتکارانه بود و تمام این خون‌ها علیه بنیان رژیم آمریکا تمام خواهد شد.

رفیعی با اشاره به حمایت آمریکا از ائتلاف سعودی علیه مردم یمن یا حمایت همیشگی‌اش از رژیم صهیونیستی در حمله به مردم مظلوم مظلوم فلسطین خاطرنشان کرد: تمام این مسائل و حوادث و جنایت‌های مشابه آن در دنیا یک کتاب قطور از اقدامات ضد بشری و ضد حقوق بشری آمریکا است که با معیارهای دوگانه در صدد توجیه این اقدامات هستند.

*‌ افشای ماهیت آمریکا از مصادیق جهاد تبیین است

حجت‌الاسلام علی ناصر، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز به خبرنگار موج رسا؛ گفت: یکی از مصادیق جهاد تبیین، افشای ماهیت حقوق بشر آمریکایی برای نسل‌های امروزی است تا تبیین کنیم که آنچه واقعیت است را آمریکایی‌ها کاملا برعکس جلوه می‌دهند.

حجت‌الاسلام ناصر اظهار داشت: اگر بخواهیم جنایت‌های آمریکا فقط و فقط به ایران اسلامی از اولین لحظاتی که جرقه‌های انقلاب در سال 1342 و حتی کمی قبل از آن زده شد را بشماریم، روزها و سال‌ها زمان می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: مدت‌ها باید جنایت‌های آمریکا را بازخوانی کنیم و ببینیم که این جنایتکار و شیطان بزرگ که زمانی، اَبرقدرت عالَم بود، چه جنایت و ظلم‌هایی به مظلومین عالم و به‌خصوص مردم ایران اسلامی کرده است.

حجت‌الاسلام ناصر افزود: اتفاقاتی در همین نیمه اول تیرماه در کشورمان افتاده با مطالعه تاریخ مشاهده می‌کنیم که ظلم و ستم و جنایت‌های بزرگی در همین ایام علیه مردم ایران اسلامی شده و با مطالعه آن‌ها کاملا می‌توان پی برد که آمریکا صفت شیطانی، زورگویی و ظالمانه‌ای دارد که برای رسیدن به منافع و خواسته‌های خودش از هیچ ظلم، ستم، کشتار و جنایتی دریغ نمی‌کند.

*‌ ادعای طرفداری آمریکا از حقوق بشر، خنده‌دار و تمسخرآمیز است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به نامگذاری این هفته به عنوان «هفته حقوق بشر آمریکایی» توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: ایشان به این موضوع تاکید کردند تا تعریف و ماهیت حقوق بشر آمریکایی مشخص شود.

وی ابراز کرد: وقتی صحبت از حقوق بشر می‌شود یعنی هر حکومت و حاکم به‌خصوص قدرت‌هایی که از لحاظ سیاسی، نظامی و اجتماعی و اقتصادی تراز اول هستند، اجازه ندهند تا حق هیچ بشری در هیچ کجای عالم ضایع شود.

حجت‌الاسلام ناصر ادامه داد: اما تعریف و ادعای طرفداری از حقوق بشر در آمریکایی‌ها، حرف خنده‌دار و تمسخرآمیزی است و می‌شود گفت که از روی حماقت و نگاه مستکبرانه‌ای که دارند این حرف را می‌زنند.

وی با اشاره به بیاناتی از رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه آمریکایی‌ها چیزی به نام حقوق بشر را قبول ندارند و معتقد به حقوق بشر نیستند، اظهار داشت: اعتقاد آمریکایی‌ها این است که در هر کجا یک شرکت، سرمایه‌دار و کمپانی بزرگ آمریکایی باشد، اولویت اصلی حقوق آن‌هاست و برای رسیدن ثروتمندان آمریکایی به اهدافشان هر کاری انجام می‌دهند و منافع نامشروعی در سراسر دنیا دارند که کاملاً از روی جبر، ظلم، ستم و زورگویی به آن رسیده‌اند.

*‌ آمریکا برای رسیدن به اهداف خود شهرها را دگرگون و مردم مظلوم و بی‌دفاع را به راحتی می‌کُشد

حجت‌الاسلام ناصر با بیان اینکه حقوق بشر به هیچ وجه برای آمریکایی‌ها معنایی ندارد، خاطرنشان کرد: بنا به فرمایش رهبر انقلاب، آمریکایی‌ها خجالت هم نمی‌کشند و اسم از حقوق بشر می‌آورند و با کمال پُررویی در اقصی نقاط دنیا برای رسیدن به منافع خود حتی به زن و بچه بی‌دفاع نیز رحم نمی‌کنند.

وی افزود: آمریکایی‌ها برای رسیدن به اهداف خود، شهرها را دگرگون کرده و منابع و ذخایر خدادادی بسیاری از کشورهای محروم و جهان سوم را غارت می‌کنند و به هیچ وجه دَم از حقوق بشر نمی‌زنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان در خصوص حوادث و اتفاقات هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی (6 تا 12 تیر) در ایران گفت: سوءقصد به جان رهبر انقلاب در 6 تیر 1360 ، انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در 7 تیر 1360 و به شهادت رساندن شهید دکتر بهشتی و یاران ایشان، شهادت شخصیت انقلابی، محمد کچویی (رئیس زندان اوین) در 8 تیر 1360 بر اثر ترور، بمباران شیمیایی سردشت در 8 تیر 1366 توسط صدام و حزب بعث عراق و شهادت بی‌رحمانه صدها نفر از مردم آن منطقه، شهادت آیت‌الله صدوقی (نماینده امام راحل و امام جمعه یزد در 11 تیر 1369، و شلیک مستقیم موشک به هواپیمای مسافربری ایرباس در 12 تیر 1367 توسط ناو آمریکایی وینسنس که 290 نفر مسافر و خدمه هواپیما از جمله 66 کودک و 53 زن به شهادت رسیدند، حوادث مهم این هفته هستند.

وی افزود: پشت سر تمام این اتفاقاتی که در همین یک هفته در طول تاریخ انقلاب اسلامی افتاده، دست آمریکا به‌طور مستقیم و غیرمستقیم وجود دارد و تحت فرمان آمریکای جنایتکار اتفاق افتاده است.

*‌ آمریکا در برابر جنایت‌های خود به هیچ وجه دَم از حقوق بشر نمی‌زند

حجت‌الاسلام ناصر با بیان اینکه منافقین نه تنها شخصیت‌های مذکور بلکه بیش از 17 هزار نفر از مردم ایران اسلامی را ناجوانمردانه و مظلومانه به شهادت رسانده‌اند، اظهار داشت: آمریکایی‌ها در تحریم‌های اقتصادی، دارویی، پزشکی، نظامی و بسیاری از تحریم‌هایی که علیه نظام جمهوری اسلامی اتفاق افتاده به هیچ وجه دَم از حقوق بشر نزده‌اند و حتی در کشور خودشان سیاه‌پوست‌ها را خفه می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که نفس بکشند و به راحتی آن‌ها را می‌کُشند و سیاست نژادپرستانه مطلقی در امریکا وجود دارد اما دم از حقوق بشر نمی‌زنند.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که اگر یک جنایتکاری که تحت مجازاتی که حقش است قرار می‌گیرد، آمریکایی‌ها داد می‌زنند که حقوق بشر در ایران رعایت نمی‌شود و باید به ایران حمله و برخورد شود.

حجت‌الاسلام ناصر تاکید کرد: این اتفاق در همه کشورهای جهان سوم که در حال پیشرفت هستند می‌افتد و اگر مجرمی به سزای عملش می‌رسد، آمریکایی‌ها دَم از حقوق بشر می‌زنند اما خودشان به راحتی مظلومان را می‌کُشند و دَم از حقوق بشر نمی‌زنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: این هفته، فرصت خوبی برای افشای ماهیت حقوق بشر آمریکایی به‌خصوص به نسل جوان و نوجوان است.

وی اظهار داشت: حقوق بشر آمریکایی در این هفته باید تعریف، تحلیل و تبیین شود و یکی از مصادیق جهاد تبیین، افشای ماهیت حقوق بشر آمریکایی برای نسل‌های امروزی است تا تبیین کنیم که آنچه واقعیت است را آمریکایی‌ها کاملا برعکس جلوه می‌دهند.

حجت‌الاسلام ناصر با بیان اینکه بخش غالب رسانه و فضای مجازی در دست آمریکا است، خاطرنشان کرد: متاسفانه در بعضی مواقع ما هم در میدان دشمن بازی می‌کنیم و مطالبی را بدون شناخت و پی بردن به سندیت آن با پخش و انتشار برخی فیلم‌ها و مطالب کذب بر عمل آن‌ها صحّه می‌گذاریم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: باید یک نگاه بصیرت‌آمیز و معرفتی داشته و چهره واقعی آمریکا را برای نسل جوان امروزی افشا کنیم و بگوییم که چه جنایت‌هایی فقط در ایران اسلامی انجام داده است.

جنایت‌های آمریکا علیه ملت ایران تمامی ندارد و امروز بعد از شکست‌های فراوان در عرصه‌های نظامی و دفاعی، رو به فشار اقتصادی و همچنین سیاه‌نمایی دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی آورده و از این طریق سعی در ناامید کردن مردم از نظام و پشیمانی ملت ایران از پیروزی انقلاب دارد اما بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، دشمن با جنگ ترکیبی به مبارزه علیه ملت ایران آمده که با بصیرت و هوشیاری و جهاد تبیین باید بتوانیم در مقابل این جنگ ترکیبی دشمن مقابله کرده و دستاوردهای نظام و انقلاب را به درستی و جهادگونه برای نسل‌های امروزی تبیین کنیم.

گزارش از حسین عباسی

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر