logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۱
[ شناسه خبر : ۲۷۱۱۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون سازمان نوسازی مدارس کشور خبر داد؛

لزوم حرکت به سمت پروژه‌های بزرگ مقیاس و مدارس حیاط طیبه/ وضعیت سرانه آموزشی استان زنجان مطلوب نیست

لزوم-حرکت-به-سمت-پروژه‌های-بزرگ-مقیاس-و-مدارس-حیاط-طیبه-وضعیت-سرانه-آموزشی-استان-زنجان-مطلوب-نیست
معاون سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه ایجاد مدارس سبز در استان ها یک مأموریت ابلاغی است، گفت: باید به سمت مدارس حیات طیبه و پروژه های بزرگ مقیاس حرکت کنیم.

به گزارش موج رسا; محمدرضا تقی‌پور امروز در آیین تکریم و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با اشاره به ارزیابی‌های انجام شده در خصوص ساخت مدارس در استان‌ها، اظهار کرد: استان زنجان از لحاظ مدرسه سازی وضعیت خوبی دارد.

وی با بیان اینکه سرانه آموزشی استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری است، ابراز کرد: سرانه آموزشی استان زنجان ۶.۴ است که شرایط قابل قبولی است اما مطلوب نیست.

معاون سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه توقع داریم سرانه آموزشی به ۸.۳۹ برسد، عنوان کرد: استان زنجان ظرفیت‌های خوبی از جمله خیرین و ردیف بودجه‌های کشوری در امر مدرسه سازی دارد.

وی با بیان اینکه سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس یک نهاد تخصصی است که در کنار آموزش و پرورش ایفای نقش می‌کند، تصریح کرد: اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس یک بال تخصصی عمرانی در کنار آموزش و پرورش است.

تقی پور با بیان اینکه اداره نوسازی و تجهیز مدارس جزو دو سازمان پر بودجه کشور است، ادامه داد: سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش یک سند و قانون اساسی در حوزه آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ۶ زیر نظام دارد، افزود: اداره نوسازی و تجهیز مدارس متولی اجرایی یکی از زیر نظام های این سند است.

معاون سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه اگر بتوانیم مدارس و مراکز پرورشی و فرهنگی و ورزشی را مناسب با سند تحول بنیادین پیش ببریم موفقیت بزرگی است، ابراز کرد: آموزش و پرورش نه یک وزارتخانه بلکه یک نظام است.

وی با بیان اینکه محدودیت منابع دولتی ما را ملزم به استفاده از راهکارهای نوآورانه می کند، تصریح کرد: در طول ۴۰ سال خیرین مدرسه ساز به کمک دولت آمدند.

تقی پور با بیان اینکه ما در استان‌ها مدیران کارآفرین و نوآور می خواهیم، خاطرنشان کرد: دستگاه ها تا کی به سمت بودجه‌های دولتی و خیرین خواهند رفت؟!

وی با بیان اینکه اگرچه محدودیت منابع وجود دارد اما باید سرانه آموزشی را به ۸.۳۹ برسانیم، عنوان کرد: برای رسیدن به این عدد اعتبارات دولتی کافی نیست.

معاون سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه باید ۳ درصد عوارض شهرداری به فضاهای آموزشی پرورشی و ورزشی هزینه شود، خاطر نشان کرد: از شهرداری توقع داریم به کمک سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و آموزش و پرورش بیاید.

وی با بیان اینکه طبق قانون، انبوه سازانی که خانه ها و یا واحدهای مسکونی بالای ۲۰۰ واحد می‌سازند باید یک مدرسه تحویل آموزش و پرورش بدهند، تاکید کرد: شهرداری‌ها توجه ویژه‌ای به این تعهد انبوه سازان داشته باشند.

تقی پور بیان کرد: مدیران آموزش و پرورش با استفاده از املاک مازاد و یا املاک تحت تملک اداره آموزش و پرورش می تواند اعتباراتی برای ساخت مدرسه تامین کنند.

وی با بیان اینکه ایجاد مدارس سبز در استان‌ها یک مأموریت ابلاغی است، عنوان کرد: باید به سمت مدارس حیات طیبه و پروژه‌های بزرگ مقیاس حرکت کنیم.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر