logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۵۸
[ شناسه خبر : ۲۷۱۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

افشای ماهیت آمریکا از مصادیق جهاد تبیین است/ آمریکا صفت شیطانی و ظالمانه دارد

افشای-ماهیت-آمریکا-از-مصادیق-جهاد-تبیین-است-آمریکا-صفت-شیطانی-و-ظالمانه-دارد
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: یکی از مصادیق جهاد تبیین، افشای ماهیت حقوق بشر آمریکایی برای نسل‌های امروزی است تا تبیین کنیم که آنچه واقعیت است را آمریکایی‌ها کاملا برعکس جلوه می‌دهند.

حجت‌الاسلام علی ناصر در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: اگر بخواهیم جنایت‌های آمریکا فقط و فقط به ایران اسلامی از اولین لحظاتی که جرقه‌های انقلاب در سال 1342 و حتی کمی قبل از آن زده شد را بشماریم، روزها و سال‌ها زمان می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: مدت‌ها باید جنایت‌های آمریکا را بازخوانی کنیم و ببینیم که این جنایتکار و شیطان بزرگ که زمانی، اَبرقدرت عالَم بود، چه جنایت و ظلم‌هایی به مظلومین عالم و به‌خصوص مردم ایران اسلامی کرده است.

حجت‌الاسلام ناصر افزود: اتفاقاتی در همین نیمه اول تیرماه در کشورمان افتاده با مطالعه تاریخ مشاهده می‌کنیم که ظلم و ستم و جنایت‌های بزرگی در همین ایام علیه مردم ایران اسلامی شده و با مطالعه آن‌ها کاملا می‌توان پی برد که آمریکا صفت شیطانی، زورگویی و ظالمانه‌ای دارد که برای رسیدن به منافع و خواسته‌های خودش از هیچ ظلم، ستم، کشتار و جنایتی دریغ نمی‌کند.

*‌ ادعای طرفداری آمریکا از حقوق بشر، خنده‌دار و تمسخرآمیز است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به نامگذاری این هفته به عنوان «هفته حقوق بشر آمریکایی» توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: ایشان به این موضوع تاکید کردند تا تعریف و ماهیت حقوق بشر آمریکایی مشخص شود.

وی ابراز کرد: وقتی صحبت از حقوق بشر می‌شود یعنی هر حکومت و حاکم به‌خصوص قدرت‌هایی که از لحاظ سیاسی، نظامی و اجتماعی و اقتصادی تراز اول هستند، اجازه ندهند تا حق هیچ بشری در هیچ کجای عالم ضایع شود.

حجت‌الاسلام ناصر ادامه داد: اما تعریف و ادعای طرفداری از حقوق بشر در آمریکایی‌ها، حرف خنده‌دار و تمسخرآمیزی است و می‌شود گفت که از روی حماقت و نگاه مستکبرانه‌ای که دارند این حرف را می‌زنند.

وی با اشاره به بیاناتی از رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه آمریکایی‌ها چیزی به نام حقوق بشر را قبول ندارند و معتقد به حقوق بشر نیستند، اظهار داشت: اعتقاد آمریکایی‌ها این است که در هر کجا یک شرکت، سرمایه‌دار و کمپانی بزرگ آمریکایی باشد، اولویت اصلی حقوق آن‌هاست و برای رسیدن ثروتمندان آمریکایی به اهدافشان هر کاری انجام می‌دهند و منافع نامشروعی در سراسر دنیا دارند که کاملاً از روی جبر، ظلم، ستم و زورگویی به آن رسیده‌اند.

*‌ آمریکا برای رسیدن به اهداف خود شهرها را دگرگون و مردم مظلوم و بی‌دفاع را به راحتی می‌کُشد

حجت‌الاسلام ناصر با بیان اینکه حقوق بشر به هیچ وجه برای آمریکایی‌ها معنایی ندارد، خاطرنشان کرد: بنا به فرمایش رهبر انقلاب، آمریکایی‌ها خجالت هم نمی‌کشند و اسم از حقوق بشر می‌آورند و با کمال پُررویی در اقصی نقاط دنیا برای رسیدن به منافع خود حتی به زن و بچه بی‌دفاع نیز رحم نمی‌کنند.

وی افزود: آمریکایی‌ها برای رسیدن به اهداف خود، شهرها را دگرگون کرده و منابع و ذخایر خدادادی بسیاری از کشورهای محروم و جهان سوم را غارت می‌کنند و به هیچ وجه دَم از حقوق بشر نمی‌زنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان در خصوص حوادث و اتفاقات هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی (6 تا 12 تیر) در ایران گفت: سوءقصد به جان رهبر انقلاب در 6 تیر 1360 ، انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در 7 تیر 1360 و به شهادت رساندن شهید دکتر بهشتی و یاران ایشان، شهادت شخصیت انقلابی، محمد کچویی (رئیس زندان اوین) در 8 تیر 1360 بر اثر ترور، بمباران شیمیایی سردشت در 8 تیر 1366 توسط صدام و حزب بعث عراق و شهادت بی‌رحمانه صدها نفر از مردم آن منطقه، شهادت آیت‌الله صدوقی (نماینده امام راحل و امام جمعه یزد در 11 تیر 1369، و شلیک مستقیم موشک به هواپیمای مسافربری ایرباس در 12 تیر 1367 توسط ناو آمریکایی وینسنس که 290 نفر مسافر و خدمه هواپیما از جمله 66 کودک و 53 زن به شهادت رسیدند، حوادث مهم این هفته هستند.

وی افزود: پشت سر تمام این اتفاقاتی که در همین یک هفته در طول تاریخ انقلاب اسلامی افتاده، دست آمریکا به‌طور مستقیم و غیرمستقیم وجود دارد و تحت فرمان آمریکای جنایتکار اتفاق افتاده است.

*‌ آمریکا در برابر جنایت‌های خود به هیچ وجه دَم از حقوق بشر نمی‌زند

حجت‌الاسلام ناصر با بیان اینکه منافقین نه تنها شخصیت‌های مذکور بلکه بیش از 17 هزار نفر از مردم ایران اسلامی را ناجوانمردانه و مظلومانه به شهادت رسانده‌اند، اظهار داشت: آمریکایی‌ها در تحریم‌های اقتصادی، دارویی، پزشکی، نظامی و بسیاری از تحریم‌هایی که علیه نظام جمهوری اسلامی اتفاق افتاده به هیچ وجه دَم از حقوق بشر نزده‌اند و حتی در کشور خودشان سیاه‌پوست‌ها را خفه می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که نفس بکشند و به راحتی آن‌ها را می‌کُشند و سیاست نژادپرستانه مطلقی در امریکا وجود دارد اما دم از حقوق بشر نمی‌زنند.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که اگر یک جنایتکاری که تحت مجازاتی که حقش است قرار می‌گیرد، آمریکایی‌ها داد می‌زنند که حقوق بشر در ایران رعایت نمی‌شود و باید به ایران حمله و برخورد شود.

وی تاکید کرد: این اتفاق در همه کشورهای جهان سوم که در حال پیشرفت هستند می‌افتد و اگر مجرمی به سزای عملش می‌رسد، آمریکایی‌ها دَم از حقوق بشر می‌زنند اما خودشان به راحتی مظلومان را می‌کُشند و دَم از حقوق بشر نمی‌زنند.

*‌ افشای ماهیت و چهره واقعی امریکا از مصادیق جهاد تبیین است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: این هفته، فرصت خوبی برای افشای ماهیت حقوق بشر آمریکایی به‌خصوص به نسل جوان و نوجوان است.

وی اظهار داشت: حقوق بشر آمریکایی در این هفته باید تعریف، تحلیل و تبیین شود و یکی از مصادیق جهاد تبیین، افشای ماهیت حقوق بشر آمریکایی برای نسل‌های امروزی است تا تبیین کنیم که آنچه واقعیت است را آمریکایی‌ها کاملا برعکس جلوه می‌دهند.

حجت‌الاسلام ناصر با بیان اینکه بخش غالب رسانه و فضای مجازی در دست آمریکا است، خاطرنشان کرد: متاسفانه در بعضی مواقع ما هم در میدان دشمن بازی می‌کنیم و مطالبی را بدون شناخت و پی بردن به سندیت آن با پخش و انتشار برخی فیلم‌ها و مطالب کذب بر عمل آن‌ها صحّه می‌گذاریم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: باید یک نگاه بصیرت‌آمیز و معرفتی داشته و چهره واقعی آمریکا را برای نسل جوان امروزی افشا کنیم و بگوییم که چه جنایت‌هایی فقط در ایران اسلامی انجام داده است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های خوبی در فضای مجازی و همچنین فضاسازی تبلیغی به مناسبت هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در زنجان انجام شده است، اظهار داشت: برنامه محوری این هفته نیز ساعت 10 صبح فردا (پنج‌شنبه 9 تیر) در سالن اجتماعات حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام ناصر اظهار داشت: سخنران این مراسم که مقارن با سالروز شهادت امام جواد(ع) است، حجت‌الاسلام دکتر زمانی (مسئول فعلی دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه‌های علمیه کشور و مسئول سابق روابط بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور خواهد بود.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر