logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۸
[ شناسه خبر : ۲۷۰۵۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
وزیر کشور:

11 درصد تولید ناخالص ملی برای مبارزه با مواد مخدر هزینه می‌شود/ پول قاچاقچیان مواد مخدر در بانک‌های بین‌المللی است

11-درصد-تولید-ناخالص-ملی-برای-مبارزه-با-مواد-مخدر-هزینه-می‌شود-پول-قاچاقچیان-مواد-مخدر-در-بانک‌های-بین‌المللی-است
وزیر کشور با تاکید بر مبارزه با معضل مواد مخدر در سراسر کشور گفت: ۱۱ درصد از تولید ناخالص ملی برای مبارزه با مواد مخدر هزینه می‌شود.

به گزارش موج رسا; احمد وحیدی اظهار کرد: اینکه امروز روز جهانی مبارزه با مواد مخدر است به این معنی است که این یک مشکل جهانی است و اینکه امروز، روز مبارزه نام گرفته است یعنی همه باید این مبارزه را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه عوامل بروز این بلای خانمان سوز به عنوان بزرگ‌ترین مشکل بشری قابلیت بررسی دارد، ابراز کرد: در طول بیش از صدسال که مواد مخدر وارد صحنه شده است تاریخ دردناکی داشته است.

وزیر کشور با بیان اینکه کشورهایی که مورد هدف کشورهای استعماری بودند قربانی توطئه مواد مخدر استکبار شدند، تصریح کرد: امروز متهم ردیف اول این حوادث کشورهای غربی هستند چرا که کشورهای مورد هدف استکبار بیشترین آسیب را در حوزه مواد مخدر دیده است.

وی با بیان اینکه کشورهای غربی مواد مخدر را ساختند و الان در یک‌گوشه امن قرار گرفتند، اگرچه آن‌ها نیز امروز درگیر هستند، خاطرنشان کرد: درگیر کشورهای غربی با مواد مخدر درگیری اسمی است.

وحیدی با بیان اینکه افغانستان یکی از مراکز مهم کشت حشیش و تریاک است، ادامه داد: افغانستان اقتصاد ویران خود را مدیون غرب و کشورهای غربی است.

وی با بیان اینکه زمانی که اقتصاد یک کشور ویران می‌شود، اقتصاد مواد مخدر برای آن کشور مهم می‌شود، افزود: اولین مسئله در مواد مخدر مسئله کشت است که باید کشاورزی و کشت جایگزین مواد مخدر در افغانستان راه‌اندازی شود.

وزیر کشور با اشاره به تولید مواد مخدر صنعتی در آزمایشگاه‌های کشورهای غربی، ابراز کرد: مواد مخدر صنعتی در آزمایشگاه‌های کشورهای غربی تولید و فرمول شیمیایی این مواد مخدر تولید و در جهان منتشر می‌شود.

وی با بیان اینکه تولید مواد مخدر صنعتی یک تجارت پرسود است که غربی‌ها راه انداخته‌اند، تصریح کرد: بخش سوم مهم مرتبط با مواد مخدر قاچاقچیان مواد مخدر هستند.

وحیدی با بیان اینکه پول قاچاقچیان مواد مخدر در بانک‌های بزرگ جهانی و بین‌المللی است، عنوان کرد: چرا نهاد های مدعی مبارزه با مواد مخدر با این‌ها برخورد نمی‌کنند و یا پول‌ها را کنترل نمی‌کنند؟!

وی با بیان اینکه کنترل چرخه پول کثیف مواد مخدر نه‌تنها کنترل نمی‌شود بلکه برای این‌ها تسهیلات نیز در نظر گرفته می‌شود، ادامه داد: ادعای کنترل پول‌های مواد مخدر زیاد است اما عمل در این حوزه کم است.

وزیر کشور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در حوزه برخورد و مبارزه اقدام خوبی انجام داده است، افزود: دشمنان علیه این کار انسان دوستانه ایران هجمه رسانه‌ای زیادی انجام می‌دهند و به دنبال تطهیر مجرمان هستند.

وی با بیان اینکه ۱۱ درصد از تولید ناخالص ملی برای مبارزه با مواد مخدر هزینه می‌شود، ابراز کرد: جمهوری اسلامی ایران بیش از ۳ هزار ۸۰۰ شهید و ۱۲ هزار جانباز تقدیم نظام اسلامی کرده است.

وحیدی با بیان اینکه هزینه‌ای که جمهوری اسلامی برای مبارزه با مواد مخدر کرده است با هزینه کشورهای غربی قابل‌مقایسه نیست، تصریح کرد: کشورهای غربی به جای مبارزه با مواد مخدر مشوق این حوزه هستند.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد از سرقت‌ها خرد در کشور توسط معتادان انجام می‌شود، عنوان کرد: بخش زیادی از آسیب‌های اجتماعی و طلاق مربوط به معتادان است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر