logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۲
[ شناسه خبر : ۲۷۰۳۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار موج‌رسا:

نگه‌داری دارو‌ها مهمترین دغدغه علوم پزشکی در پیاده روی اربعین است/ احتمال شیوع بیماری‌های عفونی و گوارشی در زائران پیاده‌روی اربعین بالا است

نگه‌داری-دارو‌ها-مهمترین-دغدغه-علوم-پزشکی-در-پیاده-روی-اربعین-است-احتمال-شیوع-بیماری‌های-عفونی-و-گوارشی-در-زائران-پیاده‌روی-اربعین-بالا-است
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه دمای هوا در پیاده روی اربعین امسال، بالا خواهد بود گفت: احتمال گرمازدگی و شیوع بیماری‌های عفونی و گوارشی در زائران بالا خواهد بود.

مشهود تقی‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در خصوص پیاده روی اربعین و آمادگی برای ارائه خدمات به زائران اظهار داشت: با توجه به اینکه دمای هوا امسال در پیاده روی اربعین بالا خواهد بود؛ پیش‌بینی ما بر این است که احتمال گرمازدگی، بیماری‌های عفونی و گوارشی در زائران بیشتر شود‌.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم توسط دانشگاه علوم پزشکی برای ضدعفونی و گندزدایی انجام شده، افزود: تیم‌های واکنش سریع و مبارزه با بیماری‌ها نیز تشکیل شده و هماهنگی‌های لازم برای ارائه آموزش به موکب‌ها نیز انجام شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در امر مبارزه با بیماری‌ها پیشگیری بهتر از درمان است، گفت: لازم است تا آموزش‌های لازم در موکب‌ها ارائه شود و در این راستا آموزش‌ها به صورت حقیقی و مجازی آماده شده و در اختیار موکب‌ها قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه دغدغه حال حاضر ما نگهداری دارو با توجه افزایش دمای هوا است، گفت: حفظ دارو‌ها و جلوگیری از فساد آن‌ها بسیار مهم است. با این حال در سال ۹۸ در بحث انتقال دارو مسائل و مشکلاتی وجود داشت و هماهنگی‌های لازم انجام نشده بود، اما امسال پیگیر انتخاب مسئول دارو هستیم.

تقی‌لو با بیان اینکه در اربعین سال ۹۸ بسیج جامعه پزشکی ۸ موکب داشت، که دارای ۷۰ نفر کادر درمان بود که برای ۳۰ هزار نفر خدمات ارائه شد، گفت: امسال نیز بسیج جامعه پزشکی استان زنجان به زائران ارائه خدمات خواهد نمود./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر