logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۱
[ شناسه خبر : ۲۶۹۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون بهبود تولیدات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

کاهش ۱۱ درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان زنجان/ مازاد تولید مرغ داریم

کاهش-۱۱-درصدی-جوجه‌ریزی-در-مرغداری‌های-استان-زنجان-مازاد-تولید-مرغ-داریم
معاون بهبود تولیدات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: میزان جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان زنجان با کاهش ۱۱ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه است اما در تولید کمبودی وجود ندارد.

محمد علی صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: میزان جوجه‌ریزی در سطح استان زنجان در خرداد ماه جاری نسبت به خرداد ماه سال گذشته ۱۱ درصد کاهش دارد. اما باید گفت این کاهش به دلیل افزایش بیش از حد جوجه‌ریزی در سال گذشته بوده و پارسال رکورد جوجه‌ریزی شکسته شده بود و امسال نسبت به این رکورد پایین‌تر هستیم.

وی افزود: در مقایسه با بلند مدت در طول سال‌های گذشته استان زنجان نه تنها با کمبود جوجه‌ریزی مواجه نیست بلکه رشد نیز داشته است و مازاد تولید داریم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه نهاده‌ها با قیمت جدید از طریق سامانه بازارگاه تامین می‌شود، گفت: هر چند نهاده‌ها با تاخیر به دست تولیدات کنندگان می‌رسد اما تاخیر در ارسال بار نسبت به گذشته به شدت کاهش یافته است چراکه در ماه‌های گذشته ارسال بار نهاده ۴۰ روزه انجام و به دست تولید کننده می‌رسید اما در ماه‌های اخیر نهایتا ۲۰ روزه می‌‌رسد.

وی با اشاره به اینکه مرغ بیشتر از نیاز استان کشتار می‌شود، عنوان کرد: به طور متوسط روزانه ۵۰ تا ۶۰ تن روزانه کشتار وجود دارد که ۸۰ تا ۹۰ تن در داخل استان مصرف شده و مابقی به خارج از استان ارسال می‌شود.

صادقی خاطر نشان کرد: در حال حاضر میزان تقاضا برای خرید مرغ در بازار بیشتر است و همین امر سبب شده تا مرغداران تمایلی به ارائه مرغ مازاد به شرکت پشتیبانی دام نداشته باشند با این حال این شرکت در صورت تمایل مرغداران اقدام به خرید مرغ مازاد می‌کند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر