logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۸
[ شناسه خبر : ۲۶۹۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون گردشگری استان زنجان:

روستای ولیدر میزبان جشنواره گیلاس می‌شود

روستای-ولیدر-میزبان-جشنواره-گیلاس-می‌شود
معاون گردشگری استان زنجان گفت: سومین جشنواره گیلاس در روستای ولیدر طارم برگزار می‌شود.

به گزارش موج رسا; به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، علی اکبر شرفی اظهار داشت: در دو سال گذشته به دلیل شیوع کرونا جشنواره گیلاس در روستاهای شیت و ولیدر شهرستان برگزار نشد که امسال با انجام واکسیناسیون عمومی، این جشنواره با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، بنیاد مسکن، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد،  فرمانداری، شورا و دهیاری در روستای ولیدر شهرستان طارم برگزار خواهد شد.

وی افزود: این جشنواره  در تاریخ دوم و سوم تیرماه برگزارخواهد شد و انواع گیلاس های تولید شده در این روستا به فروش گذاشته خواهد شد.

معاون گردشگری، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان ادامه داد: اجرای موسیقی فولکلور، پخت آش سنتی، نمایش و فروش لباس محلی و اجرای آیین‌های سنتی نیز از جمله برنامه‌های دیگر این جشنواره خواهد بود تا یک فضای مفرح و شاد را برای بازدیدکنندگان ایجاد کند.

وی گفت: برگزاری این جشنواره ها در استانبه یک جاذبه گردشگری تبدیل شده و هر ساله گردشگران بسیاری برای شرکت در این جشن‌ ها به روستاهای استان سفر می ‌کنند و حضور این حجم از گردشگر در یک منطقه روستایی فرصت مغتنمی برای معرفی جاذبه های گردشگری، فرهنگ بومی، توانمند کردن جوامع محلی، افزایش مشارکت مردم، نشاط آفرینی و در نهایت توسعه گردشگری روستایی است./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر