logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۴
[ شناسه خبر : ۲۶۹۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر‌کل میراث‌فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان زنجان:

ساماندهی مسیر‌های دسترسی و امکانات به گنبد سلطانیه در اولویت‌ قرار دارد

ساماندهی-مسیر‌های-دسترسی-و-امکانات-به-گنبد-سلطانیه-در-اولویت‌-قرار-دارد
مدیر‌کل میراث‌فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: سالانه مسافران زیادی از داخل و خارج از کشور برای بازدید از اثر جهانی به شهرستان سلطانیه سفر می‌کنند بنابراین ساماندهی مسیر‌های دسترسی و امکانات در این اثر جهانی از جمله اولویت‌ها است.

به گزارش موج رسا; امیر ارجمند در جمع خبرنگاران استان زنجان اظهار داشت: با توجه به روند روبه‌رشد تعداد بازدیدکنندگان از گنبد سلطانیه و برای سهولت بازید و دسترسی راحت‌تر گردشگران به قسمت‌های مختلف مجموعه، طرح‌هایی را در محوطه گنبدسلطانیه برنامه‌ریزی و به مرحله اجرا گذاشته شده است.

وی افزود: ارزش‌های منحصر به فرد محوطه و جایگاه ویژه آن در میان آثار میراث جهانی سبب شد در چند سال اخیر توجه ویژه‌تری به حل مشکلات مالی پایگاه و سرعت بخشیدن به اقدامات زیرساختی، ساماندهی و حفاظت و مرمت شود.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: با مشخص شدن و تکمیل مسیر بازدید، گردشگران می‌توانند درک درست و کامل‌تری از محوطه به‌دست بیاورند و شناخت انواع فضا‌های معماری برای آنان آسان شود که در حال حاضر برای انجام این عملیات اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد ریال هزینه در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: ساماندهی و شیب‌بندی صحیح و هدایت آب‌های سطحی و همچنین اجرای کانال‌های‌ناکش جهت دفع رطوبت صعودی در دیوار‌های آجری ورودی در ضلع غربی، اجرای دقیق هواکش‌ها جهت تسریع در امر تهویه هوا و دفع رطوبت، کاشی کاری، رنگ‌آمیزی، تعویض شیشه، تعویض کلید و پریز، شیرآلات، تعویض رادیاتور، بندکشی و اندودکاری آجر‌ها، چراغ‌های فضای داخلی و غیره در این بنای جهانی است.

ارجمند یادآور شد: از آنجایی که سالانه مسافران زیادی از داخل و خارج از کشور برای بازدید از اثر جهانی به شهرستان سلطانیه سفر می‌کنند ساماندهی مسیر‌های دسترسی و امکانات در این اثر جهانی از جمله اولویت‌ها است./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر