logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۸
[ شناسه خبر : ۲۶۹۵۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

احتمال توزیع غذا‌های تاریخ مصرف گذشته در رستوران‌ها بالا است

احتمال-توزیع-غذا‌های-تاریخ-مصرف-گذشته-در-رستوران‌ها-بالا-است
مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: افزایش قیمت غذا‌ها سبب شده است تا گاها غذا‌های تاریخ مصرف گذشته و فاسد در رستوران‌ها توزیع شود و شرایط برای سو استفاده زیاد شده است.

جلیل نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه تمام آشپزخانه‌های بزرگ استان که روزانه بالای ۵۰۰ پرس غذا تهیه می‌‌کنند موظف به استفاده از کارشناسان بهداشت محیط جهت بازرسی امور بهداشتی هستند، اظهار داشت: این کارشناسان تمام مراحل تولید، طبخ و توزیع غذا را مورد نظارت قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه در تمام دانشگاه‌های استان زنجان کارشناس بهداشت محیط مستقر هستند، گفت: اگر موردی از تخلفات باشد به دانشگاه علوم پزشکی موضوع گزارش می‌شود و متناسب با قوانین برخورد انجام می‌گیرد.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با اشاره به مسمومیت ایجاد شده در تعدادی از دانشجویان استان در روز گذشته، بیان کرد: علاوه بر نمونه غذایی از این دانشجویان نمونه انسانی نیز دریافت شده تا دلیل مسمومیت مشخص شود با این حال نتیجه نهایی نهایتا امروز یا فردا اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه بحث افزایش قیمت غذا‌ها سبب شده است تا گاها غذا‌های تاریخ مصرف گذشته و فاسد در رستوران‌ها توزیع شود، گفت: شرایط برای سو استفاده زیاد شده و ممکن است با استفاده از همین غذاهای فاسد مشکلات حادی ایجاد شود.

نصیری تاکید کرد: به کارشناسان شبکه‌ها تاکید شده است تا رستوران‌ها و مراکزی که تجمع در آنجا بالاتر است بیشتر مورد نظارت قرار گیرد و امیدواریم با همکاری بخش اصناف و کارشناس بهداشت محیط، دیگر مسائلی همچون مسمومیت دانشجویان در استان تکرار نشود./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر