logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۸
[ شناسه خبر : ۲۶۹۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون دانشگاه علوم پزشکی زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

علت مسمومیت دانشجویان دانشگاه علوم پایه زنجان در دست بررسی است

علت-مسمومیت-دانشجویان-دانشگاه-علوم-پایه-زنجان-در-دست-بررسی-است
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: نمونه‌برداری از دانشجویان مسموم و همچنین مواد غذایی دانشگاه علوم پایه زنجان صورت گرفته که نتایج آن برای مشخص شدن علت مسمومین تا 72 ساعت بعد اعلام می‌شود.

مشهود تقی‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در خصوص علت مسمومیت تعدادی از دانشجویان دانشگاه علوم پایه زنجان اظهار داشت: نتایج نمونه‌برداری‌ها هنوز مشخص نشده تا ببینیم علت مسمویت چه بوده است.

وی با بیان اینکه دیروز (جمعه 27 خرداد) تیم واکنش سریع شبکه بهداشت به محض اطلاع از این موضوع در محل دانشگاه خاضر شده‌اند، خاطرنشان کرد: نمونه‌گیری‌های لازم انجام شده و به آزمایشگاه ارسال شده که منتظر نتایج آزمایش‌ها هستیم.

تقی‌لو با بیان اینکه نتایج تست‌ها 72 ساعت طول می‌کشد، افزود: تمام دانشجویان مسموم به‌صورت سرپایی و سِرُم‌تراپی (سِرُم‌درمانی) درمان شده‌اند.

وی با بیان اینکه دانشجویان مسموم مشکلی ندارند و همگی به‌صورت سرپایی درمان شده‌اند، تصریح کرد: فقط یک نفر از دانشجویان به دلیل ضعف و بی‌حالی، نیاز به تحت نظر بود که وی نیز درمان شده و مشکلی وجود ندارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان در خصوص تشخیص اولیه از علت مسمومیت دانشجویان گفت: هیچ دلیلی نمی‌توان گفت و نتایح آزمایشات باید مشخص شود.

وی اظهار داشت: همکاران تیم واکنش سریع معاونت بهداشت از آب، غذا و محیط اطراف آشپزخانه و سلف سرویس دانشگاه نیز نمونه‌برداری کرده‌اند تا با مشخص شدن نتایج آزمایش‌ها عامل مسمومیت مشخص شود.

تقی‌لو با بیان اینکه مرکز بهداشت به‌صورت منظم از آشپزخانه و سلف سرویس دانشگاه‌ها بازدید و نظارت می‌کند و مستندسازی می‌شود، خاطرنشان کرد: دیروز نیز تیم واکنش سریع به محض اطلاع از این موضوع در دانشگاه علوم پایه حاضر شده و نمونه‌برداری‌های لازم را انجام داده‌اند.

به گزارش موج رسا؛ 50 نفر از دانشجویان دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان پنج‌شنبه هفته گذشته به علت استفاده از غذای سلف سرویس دانشگاه مسموم شده بودند.

بابک کریمی، رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان در این خصوص گفت: هم احتمال مسمومیت غذایی و هم احتمال مشکل ویروسی و هم تلفیقی از این 2 مورد را در نظر می‌گیریم اما باید منتطر جواب آزمایش‌ها باشیم تا علت دقیق مشخص شود.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر